Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

In atentia dnei/dlui Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:51

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Stiti care sunt cele mai recente reglementari in privinta contributiilor si salariilor, odata cu modificarile care au intrat in vigoare de la 1 iulie 2012?
 
- Prevederi valabile incepand cu 1 iulie 2012
- CASS privind persoanele care realizeaza alte venituri, sau nu realizeaza venituri
- Stabilirea contributiei
- Baza de calcul
- Calculul contributiei
- Reguli aplicabile in perioada 1 ianuarie 2012 - 30 iunie 2012

 
..citeste integral aici >>

Nou proiect in sanatate privind coplata. Vezi ce se schimba

Ministerul Sanatatii a publicat pe site-ul propriu proiectul de Hotarare de Guvern pentru modificarea si completarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011 - 2012, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1389/2010 cu modificarile si completarile ulterioare, in care sunt prevazute tarifele pentru unele servicii medicale sub forma de coplata. Astfel, suma minima de plata pentru o consultatie este de 4 lei, iar suma maxima poate ajunge la 90 de lei.

Potrivit proiectului, coplata reprezinta un moderator in accesarea serviciilor medicale din pachetul de servicii de baza si reprezinta contributia personala la plata serviciilor medicale. Aceasta are ca scop descurajarea cerereii nejustificate de servicii medicale si crearea unui control mai strict asupra corectitudinii raportarilor de servicii medicale efectuate de catre furnizori. Totodata, coplata se vrea a fi si un ...

.....Cititi mai departe Detalii

Mii de pagini. 107 reglementari importante. 304 schimbari majore doar in ultimele 12 luni.
 
In acest produs unic gasesti:
-   Legislatia muncii actualizata
-   Toate instrumentele de care ai nevoie in activitatea de resurse umane
-   Recomandari de la experti
-   Informatii complete despre contributii, concedii si indemnizatii
-   Toate adresele utile de care ai nevoie in activitatea ta.
 
 

Utilizarea bonurilor fiscale in locul facturilor

In activitatea curenta a unei societati comerciale utilizarea bonurilor fiscale in locul facturilor este extrem de intalnita, inclusiv ca document justificativ in cazul in care sunt acordate salariatului sume de bani inferioare valorii de 100 de lei, pentru ca mai apoi sa fie deduse cu titlu de cheltuieli de protocol.

In Monitorul Oficial nr. 105 din 20 februarie 2009 a fost publicata o simpla Hotarare de guvern pentru abrogarea Hotararii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora. Pe cat de seaca este solutia abrogarii, pe atat de ample sunt consecintele.

Abrogarea in totalitate a prevederilor Hotararii Guvernului nr. 831/1997 de catre Hotararea Guvernului nr. 105/2009 a avut ca element generator faptul ca Legea nr. 343/2006 pentru modificarea si completarea Codului fiscal abrogase, incepand cu 1 ianuarie 2007, ...

.....Cititi mai departe Detalii

Tu stii cum sa intocmesti corect dosarul de pensionare al angajatilor tai?

In anul 2012 valoarea punctului de pensie va fi de 732.8 lei

 

Sa luam o situatie perfect posibila, cu care te-ai confruntat sau te vei confrunta in perioada imediat urmatoare. O angajata in varsta de 56 de ani vine sa te intrebe cand poate iesi la pensie. Nu e de condamnat... A muncit mult, e obosita. Iar la modul in care se modifica, in jos, salariile in aceasta tara, pensia este, cel putin deocamdata, un refugiu sigur.

Salariata iti va spune ca are 31 de ani stagiu de cotizare, din care 5 ani in conditii deosebite de munca. De asemenea, are trei copii. De-a lungul activitatii profesionale, angajata a fost de patru ori in somaj si a lucrat cu jumatate de norma cateva luni. Cand iese la pensie? Daca nu poti raspunde in mai putin de un minut ...
 click aici >>>


Cheltuieli de formare profesionala se deduc?

In ceea ce priveste impozitul pe profit cheltuielile pentru formarea si perfectionarea profesionala a personalului angajat sunt cheltuieli efectuate in scopul obtinerii de venituri, deductibile, in baza prevederilor art. 21 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal .

In cazul veniturilor din activitati independente, pentru care venitul net se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, in conformitate cu prevederile pct. 38 din Titlul III al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal cheltuielile cu pregatirea profesionala pentru contribuabili si salariatii lor, potrivit legii sunt cheltuieli deductibile.

In cazul societatilor comerciale platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor nu se pune problema deductibilitatii cheltuielilor pentru pentru formarea si perfectionarea profesionala a personalului ...

.....Cititi mai departe Detalii


Iti oferim acum Ghid practic pentru angajarea si integrarea salariatilor intr-o companie – unicul instrument care are grija ca toate procedurile obligatorii stipulate prin lege sa fie indeplinite corect si in timp util, astfel incat activitatea ta si a companiei tale sa fie perfect legala.

Comanda acum
Ghid practic pentru angajarea si integrarea salariatilor intr-o companie!

Economiseste 85% din timpul si energia alocate
rezolvarii rapide si corecte a tot ceea ce inseamna procedura declansata la angajarea unui nou salariat ! Este unica lucrare ce coroboreaza pentru tine TOATE prevederile  actualei legislatii intr-o analiza coerenta cu implicatii manageriale ce-ti asigura maximizarea  performantelor si reducerea cheltuielilor.


Detalii complete AICI>>>

Dosarul personal al salariatului



1. Notiuni introductive


1.1 Pregatiti dosarele pentru controlul ITM
1.2 Lista de verificare pentru continutul dosarului personal
1.3 Ce contine dosarul personal al salariatului
1.4 Cine are acces la dosarele salariatilor
1.5 Sugestii pentru o mai buna gestionare
1.6 Obligatia de eliberare a dosarelor salariatilor
1.7 Sanctiuni

2. Regulamentul intern


2.1 De ce intocmim regulamentul intern
2.2 Elaborarea regulamentului intern
2.3 Obligatia de informare si consultare a salariatilor
2.4 Contestarea legalitatii regulamentului intern
2.5. Modalitati de completare si modificare
2.6 Model de regulament intern

3. Angajarea in munca


3.1 Recrutarea si selectia personalului
3.2 Documente necesare in vederea angajarii
3.3 Medicina muncii
3.4 Instruirea la locul de munca

4. Executarea CIM


4.1 CIM si acte aditionale
4.2 Fisa postului
4.3 Cereri de concediu
4.4 Aplicarea sanctiunilor disciplinare
4.5 Evaluarea competentelor profesionale
4.6 Formarea profesionala
4.7 Delegarea si detasarea
4.8 Motivarea salariatilor

5. Incetarea CIM


5.1 Temeiul de incetare
5.2 Acte necesare la concediere
5.3 Documente necesare

6. Legislatie


6.1 Practicile diferite ale inspectorilor
6.2 H.G. nr. 161/2006
6.3 H.G. nr. 500/2011
6.4 Codul muncii, republicat - Legea nr.53/2003
6.5 Ordinul nr. 64/2003
6.6 Ordinul nr. 76/2003
6.7 Ordinul nr. 1616/2011

>>> Mai multe detalii aici


 

Stiti care sunt cele mai recente reglementari in privinta contributiilor, odata cu adoptarea noului Cod Fiscal de la 1 iulie 2012?

 
Stiti ca, potrivit noului Cod Fiscal,
 
 Nu mai constituie baza de calcul indemnizatiile, primele, premiile, sporurile si alte drepturi?

 In baza de calcul au fost introduse si sumele primite de comitetul de audit, precum si sumele primite pentru participarea in consilii, comisii, comitete si altele asemenea?
Nu mai intra in baza de calcul a contributiilor sociale individuale indemnizatia lunara a asociatului unic?
Au fost introduse sumele reprezentand participarea salariatilor la profit?
S-a introdus in baza de calcul a sumelor pentru participarea la profit pentru manageri care au incheiate contracte de management?
Au fost introduse venituri noi in baza de calcul al contributiilor sociale?
 
..citeste detalii aici >>




 

 

Copyright © 2012 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586