Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

In atentia dnei/dlui Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:51

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro
Regulamentul Intern conform Codului Muncii Republicat
 
- Modele, Studii de Caz, Comentarii si Explicatii -
 
ITM-ul a anuntat ca va verifica in mod explicit respectarea noilor prevederi din lege in Regulamentul Intern al tuturor firmelor controlate. Amenda poate fi evitata destul de usor.
 
….Detalii Click Aici
 
Atentie: Conform legii, orice societate are obligatia infiintarii Regulamentului intern in termen de 60 de zile de la dobandirea personalitatii juridice
 
Amenda pentru lipsa Regulamentului Intern  - maximum 10.000 lei, conform Legii 108 din 1999
 
 


Durata legala a concediului de odihna

Salariatii din sectorul privat

Durata concediului de odihna se stabileste pe calea negocierilor colective si individuale.
Se poate tine cont de diverse criterii: vechimea inmunca, vechimea in specialitate, varsta sau specificul activitatii (altele decat acelea pentru care legea sau contractele colective prevad concediu de odihna suplimentar).

Durata minima a concediului de odihna anual este de 20 de zile lucratoare, potrivit art. 145 alin. (1) din Codul muncii. Durata efectiva a concediului de odihna anual se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil si este prevazuta in contractul individual de munca.

In cazul salariatilor care debuteaza in activitate, contractul colectiv de munca la nivel national prevede acordarea in primul an inscris in cartea de munca a unui numar de 20 de zile lucratoare de concediu de odihna.

Salariatii din unitatile bugetare

Durata concediului de odihna pentru salariatii din unitatile bugetare se ...

.....Cititi mai departe Detalii

7 de fise de evaluare a riscurilor va ajuta sa aveti locuri de munca sigure si sanatoase

Eludarea legii privind evaluarea riscurilor pentru fiecare post de lucru se pedepseste cu amenzi cuprinse intre 3.500 si 7.000 lei! Acum...

De ce aveti nevoie de ele?

1. Cele 37 de modele de fise de evaluare a riscurilor va ajuta sa:

  • Va protejati angajatii
  • Respectati legea
  • fisedeevaluare.eprotectiamuncii.ro/?cs=289608Eliminati pericolul amenzilor

2.    Fara evaluarea riscurilor:

  • NU se pot stabili norme de SSM
  • Pericolul accidentelor planeaza permanent asupra angajatilor dvs.
  • Locurile de munca nesigure si nesanatoase raman neocupate

3.    Fara norme de SSM nu puteti functiona!

  • ITM –ul poate dispune „linistit” ridicarea autorizatiei dvs. de functionare
  • Sunteti pasibil de amenzi ridicate.

...Detalii CLICK AICI >>


Concedierea colectiva: ce se intampla cand firma e in insolventa

ATENTIE!
Intreaga procedura a concedierii colective nu mai este necesara daca disponibilizarea intervine ca urmare a insolventei sau falimentului angajatorului. Cel care va opera concedierile in acest caz nu va fi angajatorul, ci lichidatorul acestuia.

Legea privind procedura insolventei, nr. 85/2006, publicata in Monitorul Oficial nr. 359 din 21 aprilie 2006, cu modificarile ulterioare, prevede in art. 86 alin. (6) ca, prin derogare de la prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, in procedura simplificata, precum si in cazul intrarii in faliment in procedura generala, desfacerea contractelor individuale de munca ale personalului debitoarei se va face de urgenta de catre lichidator, fara a fi necesara parcurgerea procedurii de concediere colectiva. Lichidatorul va acorda personalului concediat doar un preaviz de 15 zile lucratoare (mai redus decat cel de drept comun de 20 de zile).

Prin procedura ...

.....Cititi mai departe Detalii

Ghid de legislatia muncii pentru Bugetari

 

 
Toata lumea ne intreaba de ce actuala legislatie (a muncii, fiscal-contabila) specifica institutiilor publice nu se regaseste ...citeste mai departe >>

Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor

Transmiterea registrului se face de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.

Registrul general de evidenta a salariatilor se transmite la inspectoratul teritorial de munca prin una dintre urmatoarele modalitati:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.

Evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, transmise de angajatori/ prestatori de servicii, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.

Transmiterea registrului in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca se realizeaza:
- cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariat. Chiar si unitatile fara personalitate juridica ale angajatorilor ...

.....Cititi mai departe Detalii

 
- colectie de peste 100 de fise de post standardizate
 
- joburi din peste 20 de domenii
 
- obtii in mai putin de 3 minute Fisa de Post dorita!
 

Cum sa folositi eficient comunicarea interna pentru a avea oameni 100% dornici de performanta

 

Comunicarea interna in organizatii: 5+1 riscuri inlaturate

 

www.comunicareinterna.resurseumane.org/?cs=289608


Avantaje:

   intareste managementul de calitate. Detalii Aici

   faciliteaza cooperarea eficienta intre angajatii firmei
   amplifica gradul de responsabilizare al acestora. Detalii Aici
   creste nivelul lor de motivare
   determina implicarea totala a angajatilor in obtinerea performantelor ridicate. Detalii Aici

Daca doriti sa descoperiti:

    In ce mod comunicarea interna va ajuta sa beneficiati de intregul potential al angajatilor implicati. Detalii Aici
    Care sunt efectele unui sistem coerent de comunicare interna
    Care sunt riscurile pe care le puteti evita printr-o comunicare inteligenta...

Click AICI pentru Detalii >>>

UNICUL instrument existent pe piata romaneasca de HR referitor la comunicarea interna! 

CD-ul Comunicarea interna in organizatii: 5+1 riscuri inlaturate contine informatii specializate care va ajuta sa implementati un sistem de comunicare eficient si sa evitati situatii destabilizatoare pentru firma dvs.

Comunicarea interna in organizatii: 5+1 riscuri inlaturate va arata care sunt parghiile pe care comunicarea in cadrul organizatiei le foloseste pentru:
responsabilizarea angajatilor dvs.

motivarea lor deplina. Detalii Aici
implicarea lor in ridicarea continua a performantelor personale

atat in scopul dobandirii recunoasterii valorii si a unor avantaje personale, cat si in scopul succesului afacerii!

Mai multe Detalii AICI >>>

Descoperiti:

Care sunt metodele de studiu in comunicarea interna. 
Detalii Aici
Legatura dintre conducerea eficienta si comunicarea eficienta
La ce se refera retelele de comunicare formala si informala. Detalii Aici
Cum influenteaza comunicarea interna comportamentul organizational
De ce identitatea organizationala sta la baza comunicarii strategice. Detalii Aici
Cat de importanta este cultura organizationala. Despre valori si adaptare
Interdependenta intre comunicarea interna si managementul performantei. Detalii Aici
Forta comunicarii strategice
Cum se comunica azi, in era tehnologiei

DETALII CLICK AICI >>>

 

Copyright © 2012 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586