Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

In atentia dnei/dlui Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:51

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

 

Transmiterea ReviSal in zilele de sambata si duminica


Intrebare
Unde este reglementat ca nu se poate transmite ReviSal in zile de sambata sau duminica?

Solutia specialistului

Regula este ca zilele de sambata si duminica sunt zile de repaus saptamanal.

Astfel, orice operare in registrul general de evidenta a salariatilor (ReviSal) intervine in zilele de repaus saptamanal, prin efectul legii, se efectueaza in prima zi lucratoare.

Chiar daca H.G. nr. 500/2011, nu prevede expres prorogarea termenului pentru operarea incetarii, daca acesta cade intr-o zi nelucratoare, este firesc ca operarea in ReviSal sa se faca in prima zi lucratoare.

Potrivit dispozitiilor art. 3 alin. (2) lit. i) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal), cu modificarile si ...

.....Cititi mai departe Detalii


Toata legislatia in vigoare privind managementul afacerii pe care o conduceti - acum si aici!
Disponibila doar cu 1 singur click!

 

LEGIS PLUS Managementul Afacerilor - singurul soft legislativ ce aduna intr-un singur loc INTREAGA legislatie specifica mediului de afaceri!
 

<<<Detalii aici>>>


Optiune de impozitare a anumitor venituri utilizate de angajatori pentru optimizarea fiscala


Fiscalitatea apasatoare manifestata in special asupra veniturilor salariale determina in mod firesc dorinta angajatorilor de a identifica solutii de diminuare a sarcinii fiscale.

Recurgerea la plata unor venituri alternative concomitent cu realizarea veniturilor din salarii au condus la beneficii suplimentare pentru salariat si angajator.

Pe lista mecanismelor de diminuare a fiscalitatii se numara si plata de drepturi de autor, incheierea de conventii civile sau recurgerea la activitati desfasurate in baza unor contracte de comision, mandat sau agent.

Toate aceste tipuri de venituri sunt in prezent cuprinse in categoria veniturilor din activitati independente, platitorul de venituri avand obligatia retinerii unui impozit in cota de 10% aplicat la venitul brut din care se deduc, incepand cu 1 ianuarie 2012, contributiile sociale obligatorii retinute la sursa potrivit Titlului IX indice 2 din Codul fiscal si virarii acestuia pana pe ...

.....Cititi mai departe Detalii

Certificarea declaratiilor de catre consultantul fiscal


Certificarea declaratiilor de catre consultantul fiscal

In activitatea unei societati, optimizarea costurilor este esentiala. Este asadar important de cunoscut modul de evaluare a activitatii desfasurate de catre prestatori concomitent cu necesitatea reala a serviciului prestat. Vom analiza, in continuare, circumstantele raporturilor societatilor platitoare de impozit pe profit cu consultantul fiscal.

Este cunoscut faptul ca, in cuprinsul art. 83 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, a fost stabilita obligatia ca declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice sa fie certificate de catre un consultant fiscal, fiind exceptate societatile mari, pentru care este obligatorie auditarea.

Este de subliniat faptul ca, in alte sisteme fiscale in care functioneaza acest mecanism de certificare, toate partile implicate obtin ...

.....Cititi mai departe Detalii

 
1. Dosarul personal al salariatului – informatii importante pentru alcatuirea corecta a acestuia, informatii privind arhivarea legala a actelor, prezentarea in fata organelor de control, sanctiuni legate de acest dosar
2. Regulamentul Intern – importanta acestuia pentru angajator, obligatii ce revin angajatorului, dar si angajatului, modalitati de completare si modificare, sanctiuni
3. Angajarea in munca – informatii complete despre recrutare, selectie, documente necesare angajarii, medicina muncii, instruirea la locul de munca
4. Contractul Individual de Munca – esentialul despre incheierea, executarea, incetarea, si efectele CIM
5. Modele si formulare – sectiunea care cuprinde fise de post, fise de evaluare a competentelor angajatilor, fise de evaluare a riscurilor specifice activitatii de transport, modele de Regulament Intern adecvate profilului de activitate transporturi, modele de Contract Individual de Munca si acte aditionale
 

 


 

Specialistii te ajuta acum sa-ti creezi propriile proceduri si politici contabile



Iata cateva lucruri importante de care trebuie sa tii cont:
1. Specificul activitatii tale, in speta comertul, determina alegerile tale privind alcatuirea acelor proceduri si politici contabile de care ai nevoie. Acestea trebuie sa tina cont de:

• Tipul de comert pe care il desfasori
• Structura patrimoniului propriu activitatii tale de comert
• Modul in care se evalueaza stocurile si miscarea marfurilor
• Contabilitatea unitatii tale de comert (cu amanuntul, cu ridicata, marfuri vandute cu plata in rate, comert intern, comert extern, import etc)

2. De corectitudinea acestor proceduri si politici contabile depinde evolutia financiara a firmei in care lucrezi. Deoarece ele reflecta substanta economica a evenimentelor si tranzactiilor si nu doar forma lor juridica.

 

AFLA DETALII AICI >>>>

 

Copyright © 2012 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

   yahoo messenger   email        facebook  twitter  linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

   flux rss   arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

  Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586