Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

In atentia dnei/dlui Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:51

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Procedura propriu-zisa a concedierilor colective


Raportat la dispozitiile legale in vigoare (art. 72-73 din Codul muncii, republicat), etapele procedurii concedierii propriu-zise sunt ulterioare procedurii informarii si consultarii cu sindicatul/reprezentantii salariatilor si sunt urmatoarele:

a) adoptarea de catre angajator a deciziei aplicarii masurii de concediere colectiva;
b) formularea notificarii privind concedierea colectiva, care trebuie sa cuprinda:
• toate informatiile relevante cu privire la intentia de concediere colectiva, prevazute la art. 69 alin. (2) din Codul muncii;
• rezultatele consultarilor cu sindicatul sau reprezentantii salariatilor, prevazute la art. 69 alin. (1) si art. 71 din Codul muncii, in special motivele concedierilor, numarul total al salariatilor, numarul salariatilor afectati de concediere si data de la care sau perioada in care vor avea loc aceste concedieri;
c) transmiterea notificarii in scris catre inspectoratul ...

.....Cititi mai departe Detalii


 
- colectie de peste 100 de fise de post standardizate
 
- joburi din peste 20 de domenii
 
- obtii in mai putin de 3 minute Fisa de Post dorita!
 

Acordarea tichetelor de masa in situatia concedierii ilegale


Intrebare:
Pentru perioada cuprinsa intre momentul concedierii si cel al reintegrarii efective a salariatului ca urmare a unei hotarari judecatoresti, salaraitul va primi si tichete de masa? Instanta a hotarat acordarea unor depagubiri egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat acestia pentru perioada cuprinsa intre momentul concedierii si cel al reintegrarii efective.

Raspuns:
Potrivit dispoztiziilor art. 80 alin. (1) din Codul muncii republicat in situatia in care concedierea a fost efectuata in mod netemeinic sau nelegal, instanta va dispune anularea ei si va obliga angajatorul la plata unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat salariatul. Acelasi articol din Codul muncii, in cuprinsul alinetului (2), precizeaza ca la solicitarea salariatului instanta care a dispus anularea concedierii va repune partile in situatia ...

.....Cititi mai departe Detalii


37 de fise de evaluare a riscurilor va ajuta sa aveti locuri de munca sigure si sanatoase

Eludarea legii privind evaluarea riscurilor pentru fiecare post de lucru se pedepseste cu amenzi cuprinse intre 3.500 si 7.000 lei! Acum...

De ce aveti nevoie de ele?

1. Cele 37 de modele de fise de evaluare a riscurilor va ajuta sa:

  • Va protejati angajatii
  • Respectati legea
  • fisedeevaluare.eprotectiamuncii.ro/?cs=289608Eliminati pericolul amenzilor

2.    Fara evaluarea riscurilor:

  • NU se pot stabili norme de SSM
  • Pericolul accidentelor planeaza permanent asupra angajatilor dvs.
  • Locurile de munca nesigure si nesanatoase raman neocupate

3.    Fara norme de SSM nu puteti functiona!

  • ITM –ul poate dispune „linistit” ridicarea autorizatiei dvs. de functionare
  • Sunteti pasibil de amenzi ridicate.

...Detalii CLICK AICI >>


Cum sa conduceti un interviu de angajare reusit


Nu incercati sa iesiti in evidenta, deci nu monopolizati discutia. Lasati-l pe candidat sa vorbeasca mai mult; altfel, acesta poate fi coplesit de avalansa de informatii si comentarii pe care le oferiti, reactia lui fireasca fiind aceea de retragere.

Evitati sa va pierdeti obiectivitatea in evaluarea unui candidat ca urmare a faptului ca modul cum gandeste este asemanator modului in care ganditi dvs.

Folositi un limbaj simplu, cuvinte usor de inteles, evitati jargonul tehnic.

Nu va agatati de aspecte nesemnificative.

Fiti concis. Nu puneti intrebari prea lungi si nu va adresati candidatului printr-o avalansa de intrebari intr-o singura fraza.

Evitati exprimarea unor opinii personale; ele ofera candidatului posibilitatea de a intelege ce raspunsuri doriti sa auziti.

Nu aprobati, nu dezaprobati cele afirmate de ...

.....Cititi mai departe Detalii

Cum sa folositi eficient comunicarea interna pentru a avea oameni 100% dornici de performanta

 

Comunicarea interna in organizatii: 5+1 riscuri inlaturate

 

www.comunicareinterna.resurseumane.org/?cs=289608


Avantaje:

   intareste managementul de calitate. Detalii Aici

   faciliteaza cooperarea eficienta intre angajatii firmei
   amplifica gradul de responsabilizare al acestora. Detalii Aici
   creste nivelul lor de motivare
   determina implicarea totala a angajatilor in obtinerea performantelor ridicate. Detalii Aici

Daca doriti sa descoperiti:

    In ce mod comunicarea interna va ajuta sa beneficiati de intregul potential al angajatilor implicati. Detalii Aici
    Care sunt efectele unui sistem coerent de comunicare interna
    Care sunt riscurile pe care le puteti evita printr-o comunicare inteligenta...

Click AICI pentru Detalii >>>

UNICUL instrument existent pe piata romaneasca de HR referitor la comunicarea interna! 

CD-ul Comunicarea interna in organizatii: 5+1 riscuri inlaturate contine informatii specializate care va ajuta sa implementati un sistem de comunicare eficient si sa evitati situatii destabilizatoare pentru firma dvs.

Comunicarea interna in organizatii: 5+1 riscuri inlaturate va arata care sunt parghiile pe care comunicarea in cadrul organizatiei le foloseste pentru:
responsabilizarea angajatilor dvs.

motivarea lor deplina. Detalii Aici
implicarea lor in ridicarea continua a performantelor personale

atat in scopul dobandirii recunoasterii valorii si a unor avantaje personale, cat si in scopul succesului afacerii!

Mai multe Detalii AICI >>>

Descoperiti:

Care sunt metodele de studiu in comunicarea interna. 
Detalii Aici
Legatura dintre conducerea eficienta si comunicarea eficienta
La ce se refera retelele de comunicare formala si informala. Detalii Aici
Cum influenteaza comunicarea interna comportamentul organizational
De ce identitatea organizationala sta la baza comunicarii strategice. Detalii Aici
Cat de importanta este cultura organizationala. Despre valori si adaptare
Interdependenta intre comunicarea interna si managementul performantei. Detalii Aici
Forta comunicarii strategice
Cum se comunica azi, in era tehnologiei

DETALII CLICK AICI >>>
 

Copyright © 2012 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586