Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

In atentia dnei/dlui Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:51

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Coeficientii de ierarhizare in 2012


Intrebare:
Care sunt coeficientii minimi obligatorii de ierarhizare incepand cu ianuarie 2012?

Raspuns:
Potrivit dispozitiilor art. 40 alin. (2) lit. c) din Codul muncii, republicat, angajatorii au obligatia sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca.

Acordarea drepturilor salariatilor este obligatorie atat daca aceste drepturi izvorasc din dispozitii legale, cat si din prevederile cuprinse in contractele colective de munca incheiate la diferitele niveluri sau in contractele individuale de munca.

In privinta drepturilor ce decurg din lege, in temeiul art. 164 alin. (3) teza I din Codul muncii, republicat, angajatorul este obligat sa garanteze in plata un salariu brut lunar cel putin egal cu ...

.....Cititi mai departe Detalii

Nerespectarea nivelului de pregatire cerut pentru angajare


Situatie: Se poate angaja o persoana care nu este inca absolventa de studii superioare sau de studii de specialitate in functia de specialist marketing, cod COR 241921? Ce se intampla daca in COR se cere la aceasta functie studii superioare, dar societatea decide totusi sa angajeze in aceasta functie persoane care nu au studii superioare definitivate? Exista anumite exceptii? Exista riscul unei amenzi?

Rezolvare: Conform COR, pentru ocupatiile incluse in grupele majore sunt mentionate diferite studii necesare a fi absolvite, respectiv: medii, postliceale, generale sau superioare.

Nivelul de instruire cerut pentru angajarea pe o functie ce face parte din grupa majora 2 din COR este de studii superioare (universitare).

Functia de specialist marketing, cod COR 241921 face parte din grupa majora 2, asa incat persoana candidata la angajare pe aceasta pozitie trebuie sa fi absolvit studii universitare. Nu se prevede vreo exceptie in privinta studiilor necesare.

Acestea sunt ...

.....Cititi mai departe Detalii


Tu stii cum sa intocmesti corect dosarul de pensionare al angajatilor tai?


Sa luam o situatie perfect posibila, cu care te-ai confruntat sau te vei confrunta in perioada imediat urmatoare. O angajata in varsta de 56 de ani vine sa te intrebe cand poate iesi la pensie. Nu e de condamnat... A muncit mult, e obosita. Iar la modul in care se modifica, in jos, salariile in aceasta tara, pensia este, cel putin deocamdata, un refugiu sigur.

Salariata iti va spune ca are 31 de ani stagiu de cotizare, din care 5 ani in conditii deosebite de munca. De asemenea, are trei copii. De-a lungul activitatii profesionale, angajata a fost de patru ori in somaj si a lucrat cu jumatate de norma cateva luni. Cand iese la pensie? Daca nu poti raspunde in mai putin de un minut ... 
click aici >>>


Statutul de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala


Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale a publicat recent, spre dezbatere, Proiectul de Hotarare pentru aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala.

Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala a fost infiintata in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului  nr. 113/2011, prin preluarea activitatii de inspectie sociala a Directiei Generale de Inspectie Sociala din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale. S-a urmarit crearea unui sistem national unitar, atat pentru plata si managementul tuturor beneficiilor de asistenta sociala acordate, cat si pentru controlul acestor.

Statutul propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale de Plati si Inspectie Sociala cuprinde informatii detaliate privind:

-    organizarea si ...

.....Cititi mai departe Detalii


Ghidul Practic de Salarizare 2012 - Conform Noului Cod Fiscal
 
- Noua Legislatie in vigoare este analizata si explicata -
 
Va puteti baza pe informatiile pe care le contine, pentru ca este realizat de o echipa de autori cu care s-ar mandri orice editor si orice firma de consultanta: specialisti practicieni cu bogata experienta in Ministerul Finantelor, Ministerul Muncii sau in Inspectoratul Teritorial de Munca. Ei stiu cum trebuie interpretat fiecare cuvant din legislatie. Ei stiu cum trebuie aplicate Ordonantele de Urgenta date peste noapte, ale caror norme metodologice intarzie cu anii.
 
...detalii click aici >>>

Ultimele acte aparute in Monitorul Oficial

  • METODOLOGIE din 13 decembrie 2011 privind evaluarea, asistenta psihoeducationala, orientarea scolara si orientarea profesionala a copiilor, a elevilor si a tinerilor cu cerinte educationale speciale
    EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 45 din 19 ianuarie 2012 Clic aici!

Evaluarea Angajatilor

Criterii de Performanta + Criterii de Evaluare

Din Cuprins:

I.  O abordare juridica a evaluarii salariatilor

II. Stabilirea criteriilor de evaluare


1. Prin Contractul individual de munca
  1.1. Informarea salariatului la angajare
  1.2. Clauza de obiectiv
2. Prin Regulamentul intern
  2.1. Determinarea unilaterala a criteriilor de evaluare
  2.2. Informarea salariatilor
3. Prin Contractul colectiv de munca
  3.1. Negocierea criteriilor de evaluare
  3.2. Cercetarea prealabila

 

III. Procesul de evaluare (aspecte juridice)

1. Obiectivele evaluarii
2. Fisa de evaluare
3. Dosarul calitatii muncii
4. Erori curente
5. Modele

 

IV. Formarea profesionala

1. Clauza de formare profesionala
2. Cheltuieli si despagubiri
3. Modificarea criteriilor de performanta, în urma formarii profesionale

 

V. Consecintele juridice ale evaluarii

1. Promovare
2. Salarizare
3. Selectia salariatilor în cazul concedierii colective
4. Concedierea pentru necorespundere profesionala

 

VI. Evaluarea personalului bugetar

1. Criterii legale
  1.1. Responsabilitatile postului,
  1.2. Munca depusa, cantitatea si calitatea acesteia,
  1.3. Importanta sociala a muncii,
  1.4. Conditiile concrete în care se desfasoara munca,
  1.5. Rezultatele obtinute
  1.6. Cunostinte si experienta;
  1.7. Complexitate, creativitate si diversitatea activitatilor;
  1.8. Judecata si impactul deciziilor;
  1.9. Influenta, coordonare si supervizare;
  (...)
2. Cazul functionarilor publici

 

Click Aici pentru mai multe detalii!

 

Copyright © 2012 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

   yahoo messenger   email        facebook  twitter  linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

   flux rss   arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

  Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586