Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Cum sa fixati legal standarde de performanta pentru angajatii dvs. in interesul afacerii dvs.!

Evaluarea profesionala, conditie "sine qua non" pentru atingerea maximului de eficienta in cadrul afacerii dvs.

Codul muncii prevede:
 
Criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului - clauza contractuala (art. 17 alin. 2 lit.d indice 1) ...detalii aici >>>

Dreptul angajatorului de a stabili obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora (art. 40 alin.1 lit. f) ..detalii aici >>>

Concedierea salariatului pentru necorespundere profesionala poate fi dispusa numai dupa evaluarea prealabila a salariatului, conform procedurii de evaluare stabilite prin contractul coletiv de munca aplicabil/regulamentul intern (art. 63 alin. 2 si art. 258 lit.i) ... detalii aici >>>


«Evaluarea angajatilor si Criteriile de performanta conform Codului muncii» are cheia problemelor dvs.


Legislatia Muncii
Modificarea salariului minim in cazul unui CIM cu timp partial

Avem de-a face cu situatia unei asociatii de proprietati unde avem un angajat cu carte de munca, pensionar, cu timp de munca de 4 ore pe luna.

Dorim sa stim cand se poate transmite modificarea salariului.

In vederea modificarii salariului se cere incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii.

Exceptie fac situatiile in care o astfel de modificara este prevazuta in mod expres de lege (art. 17 alin. (5) din Codul muncii republicat). In speta, modificarea este prevazuta in mod expres in HG 871/2013.

Pe cale de consecinta modificarea se poate efectua printr-o decizie a angajatorului nefiind obligatorie incheierea unui act aditional la CIM ce va fi transmisa in Revisal anterior implinirii termenului de 20 de zile lucratoare de la data modificarii (data modificarii este data de la care se prezuma ca ...

.....Cititi mai departe Detalii

"207 Modele si Formulare Obligatorii in Resurse Umane"

Acum la OFERTA PROMOTIONALA!!!


  Regulamentul intern perfect intocmit?
  Contractul Individual de Munca?

  Contractul Colectiv de Munca?
  Act aditional cu clauza privind obiectivele si criteriile de performanta la contractul individual de munca etc.?

O echipa de reputati specialisti cu o vasta experienta in legislatia muncii si in resurse umane au realizat un CD cu ajutorul caruia munca dvs. se simplifica cu viteza unui click.

Gasiti intr-un singur loc:

modele, formulare, chestionare, teste, liste de control, sfaturi si recomandari conform prevederilor din Codul muncii 2013.

Practic, un consultant virtual este permanent la dispozitia dvs.!


Cu ajutorul lui, redactarea documentelor obligatorii sau a rapoartelor de activitate devine o simpla formalitate. Selectati... Printati... si Gata!

Detalii pe larg aici >>>>


Situatie-capcana: Salariata in CCC, nu solicita concediu fara plata si nici nu revine la locul de munca

In situatia unei salariate aflate in CCC pana la 2 ani, dansa nedepunand cerere de concediu fara plata de cel putin 1 luna, in conditiile in care sotul ei indeplineste conditiile acordarii CCC, angajatorul trebuie sa modifice din oficiu perioada suspendarii pentru CCC?

Conform art. 11 din OUG 111/2010, dreptul la concediul pentru cresterea copilului stabilit conform prevederilor art. 2 alin. (1) se acorda pe baza netransferabila persoanelor ai caror copii se nasc incepand cu data de 1 martie 2012, precum si celor aflate in situatiile prevazute la art. 8 alin. (2), incepand cu aceasta data, in situatia in care ambele persoane din familia respectiva indeplinesc conditiile de acordare a acestuia, dupa cum urmeaza:

a) cel putin o luna din perioada totala a concediului de crestere a copilului este alocata uneia dintre persoanele care nu a solicitat acest drept;

b) in situatia in care persoana prevazuta la lit. a) nu solicita dreptul la concediul care ii revine, ...

.....Cititi mai departe Detalii

Stiti cum sa rezolvati, fara dureri de cap, orice tip de problema generata de certificatele de concediu medical?

CD-ul Concedii medicale. Legislatie comentata si studii de caz rezolvate raspunde tuturor intrebarilor pe care fiecare certificat medical vi le ridica.

Gasiti rezolvari legale pentru cele mai atipice situatii plus:
- Legislatie comentata
- Sfaturi, recomandari si atentionari
- Raspunsuri la intrebari
- Solutii agreate de catre inspectorii ITM

 

>> Click aici pentru detalii <<


ANOFM organizeaza peste 150 de cursuri de formare profesionala

Mai mult de 3000 de persoane vor beneficia, fara niciun cost, de cursuri de formare profesionala, cursuri organzate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, in luna februarie, ac.

Conform ANOFM, la nivel national vor fi organizate 152 de programe de formare profesionala, cele mai solicitate meserii fiind cele de lucrator in comert (280), bucatar (205), ospatar (202), instalator instalatii tehnico-sanitare si de gaze (177), operator introducere, validare si prelucrare date (143), inspector de resurse umane (121), coafor (109), lucrator in structuri pentru constructii (96), formator (87), manichiurist si pedichiurist (86).

Judetele in care se vor organiza cele mai multe cursuri: Mures - 224 de persoane, Covasna - 219 persoane, Bucuresti - 182 persoane, Vaslui - 170 persoane, Calarasi - 168 persoane, conform ANOFM.

.....Cititi mai departe Detalii

Club Legislatia Muncii
Revenire din concediu de crestere copil

Buna ziua am si eu o intrebare....sunt in concediu pentru cresterea copilului din data de 1 aprilie 2012 pe o perioada de 2 ani......tinand cont ca este legea cu revenirea la serviciu mai repede cu 1 luna (luna in care sotul trebuie sa stea acasa) ar trebui sa ma intorc la servici incepand cu data pe 1 martie....insa aici se pune problema....cei de la firma mi-au dat un raspuns ``sec`` si anume faptul ca nu ma pot primii pentru ca nu au nevoie de mine....au destul personal.......

Ce se poate face.....pentru ca stiu ca normal sunt obligati sa ma ia inapoi insa ei afirma faptul ca ... nu au nevoie ........ce pot face....Va multumesc

.....Cititi mai departe Detalii

Caietul Conferintei Nationale de Legislatia Muncii 2013 vs. 2014

Tot ce conteaza in Legislatia Muncii s-a discutat la Conferinta Nationala de Legislatia muncii "2013 versus 2014":


- Ce modificari in legislatia muncii a adus anul 2013?
- Care sunt implicatiile, inclusiv cele foarte subtile, ale acestor modificari?
- Ce modificari se preconizeaza pentru 2014?

Daca nu esti una dintre acele persoane care au participat la acest important eveniment, nu trebuie sa te descurajezi.
Am pus la dispozitia tuturor Managerilor de HR din tara un produs care ofera toate informatiile, solutiile si recomandarile prezentate in cadrul Conferintei - Caietul Conferintei Nationale de Legislatia Muncii 2013 vs. 2014.

>> Click aici pentru detalii <<


Social
Evaluarea dosarelor de autorizare a persoanelor juridice

Cererea si dosarul de autorizare a persoanei juridice se depun la IGSU. Cererea de autorizare se inregistreaza la Directia Pompieri a?? Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul IGSU. Dosarul de autorizare a persoanei juridice va fi evaluat de Comisia de autorizare formata din specialisti din cadrul Directiei Pompieri din cadrul IGSU, in termen de cel mult 30 de zile de la depunerea dosarului complet.    


Criteriile pe baza carora se realizeaza evaluarea dosarelor de autorizare a persoanelor juridice au in vedere urmatoarele elemente:

- indeplinirea conditiilor de eligibilitate;
- experienta in domeniul securitatii la incendiu;
- adresele a cel putin 3 beneficiari privind calitatea lucrarilor efectuate de societatea solicitanta in domeniul securitatii la incendiu, respectiv a celor efectuate de evaluatorul/evaluatorii care lucreaza pentru societate, dupa caz;
- experienta si rezultatele activitatii ...citeste continuarea articolului


.....Cititi mai departe Detalii

Stiti ca: se pedepseste cu amenzi de pana la 3.000 de lei orice abatere de la lege privind plata orelor de munca suplimentare!

Haideti sa recunoastem! Banii sunt cauza tuturor relelor! De aceea, orice situatie in care angajatorul nu respecta legislatia privind programul de munca si plata orelor de munca suplimentare poate deveni un butoi de pulbere gata de a sari in aer!

De cate ori nu v-ati aflat in situatia de:

  • a nu sti cum sa aplicati legea?

  • a nu sti in ce categorie sa incadrati un anumit interval orar de munca

  • de a nu sti cum sa retribuiti corect orele lucrate noaptea sau in weekend?

Mai multe detalii aici>>
 


 

Managementul conflictelor



Cap.1. Locuri de munca dificile, locuri de munca distractive


Cap.2. Omniprezenta conflictului

2.1. Surse de conflict
2.2. Nivele de existenta ale conflictului
2.3. Tipuri de conflict


Cap.3. Oameni diferiti, conflicte diferite

3.1. Influenta factorului nativ
3.2. Influenta educatiei
3.3. Influenta mediului
3.4. Modalitati diferite de a reactiona in stari conflictuale


Cap.4. Eu lucrez doar cu cei cu care ma inteleg!

Cap.5. Seful, vesnicul nemultumit sau cel mai mare fan al meu?

5.1. Cine conduce pe cine?
5.2. Stresul, factor benefic sau perturbator?
5.2.1. Stres vs conflict in modelul lui Lewin
5.2.2. Stres vs conflict in modelul Kubler-Ross
5.3. Inteleptul cedeaza


Cap.6. Intr-un final, tot eu sunt de vina?

6.1. Natura umana, bat-o vina!
6.2. Si eu cu ce ma aleg?


Cap.7. Pasi practici de parcurgere a unui conflict

Click aici pentru cuprinsul Integral >>>

 

Copyright © 2014 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586