Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Astazi are loc Conferinta Nationala de Legislatia Muncii!

Nu puteti ajunge sau nu ati reusit sa va inscrieti?

Nicio problema, noi va oferim toate informatiile de la Conferinta!

...click aici  pentru Caietul Conferintei>>

Citeste toate explicatiile si exemplele oferite de specialistii din Minister.


Legislatia Muncii
Care sunt documentele obligatorii la angajare?

Intrebare: Va rog sa imi spuneti care sunt documentele obligatorii la angajare.
Se poate solicita cazierul la angajare?

Raspuns: Anterior incheierii contractului individual de munca, salariatul va trebui sa puna la dispozitia angajatorului o serie de acte. Potrivit art. 8 din HG 500/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 372 din 27 mai 2011, angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Acest dosar cuprinde cel putin urmatoarele documente:
– actele necesare angajarii,
– contractul individual de munca,
– actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca,
– acte de studii/certificate de calificare,
– orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in ...

.....Cititi mai departe Detalii
Daca doriti sa:

Fiti perfect si in timp util informat
Sa luati rapid cele mai profitabile decizii
Intelegeti exact cum se aplica legislatia muncii
Sa stiti cum sa profitati de toate fecilitatile oferite legal ( mai mult sau mai putin vizibile)
Gestionati rapid si cu succes orice problema legata de raporturile de munca dintre dvs. si angajati
Evitati profesionist conflictele de munca
Argumentati legal inspectorului de la ITM orice decizie pe care ati
luat- o
Munciti profesionist
... detalii aici >>>


Click aici pentru a afla cum sa luati rapid decizii legale si avantajoase sau pe scurt... Codul Muncii interpretat in favoarea angajatorului

>>> detalii AICI

In ce consta adaptarea rezonabila la angajarea persoanelor cu dizabilitati?

Analizam mai jos cazul unei societati care doreste constituirea unui schimb in cadrul sectiei de productie format din angajati cu deficienta de auz.

Vom vedea astfel in ce consta adaptarea rezonabila la locul de munca (ce trebuie modificat pentru ca angajatii cu deficiente de auz sa poata munci in sectie, ce investitii sunt obligatorii de facut), ce aspecte sunt relevante din punct de vedere al asigurarii sanatatii si securitatii in munca, precum si care sunt facilitatile angajatorului si riscurile la care trebuie sa se astepte angajatorul.

Nota:

Firma de ocupa cu productia de burete, iar in sectiile de productie se debiteaza burete cu masini de debitat manuale sau automate. Se doreste angajarea a doua persoane cu deficienta de auz, pentru care vor exista doi interpreti.

Potrivit prevederilor art.5 pct.4 din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si compeltarile ...

.....Cititi mai departe Detalii

"207 Modele si Formulare Obligatorii in Resurse Umane"
Acum la OFERTA PROMOTIONALA!!!


  Regulamentul intern perfect intocmit?
  Contractul Individual de Munca?

  Contractul Colectiv de Munca?
  Act aditional cu clauza privind obiectivele si criteriile de performanta la contractul individual de munca etc.?

O echipa de reputati specialisti cu o vasta experienta in legislatia muncii si in resurse umane au realizat un CD cu ajutorul caruia munca dvs. se simplifica cu viteza unui click.

Gasiti intr-un singur loc:

modele, formulare, chestionare, teste, liste de control, sfaturi si recomandari conform prevederilor din Codul muncii 2013.

Practic, un consultant virtual este permanent la dispozitia dvs.!


Cu ajutorul lui, redactarea documentelor obligatorii sau a rapoartelor de activitate devine o simpla formalitate. Selectati... Printati... si Gata!

Detalii pe larg aici >>>>


Cele mai frecvente probleme de etica in Managementul Resurselor Umane

Cu ce probleme de etica va puteti confrunta in activitatea dvs. de manager HR? Puteti sa aveti parte de probleme referitoare la raspandirea de informatii false, la discriminare si favoritism, ascunderea de informatii sau permiterea unor abuzuri, nerespectarea promisiunilor si nu numai.

Toate au un numitor comun: etica si problemele aferente nerespectarii regulilor de aur de care trebuie sa tineti cont.

Esential este sa constientizati faptul ca nu trebuie sa ignorati sau sa minimalizati aceste situatii. Totul poate duce la afectarea reputatiei firmei, la scaderea drastica a vanzarilor si profitului si nu numai.

Cea mai buna solutie pentru orice departament de HR este CD-ul "Probleme de etica in managementul resurselor umane". Este un adevarat ghid de bune practici care va ajuta sa va descurcati in mod admirabil cu angajatii dvs si sa va feriti de sanctiuni dure din partea ITM.

Cateva exemple de abateri de la etica, exemple extrase de pe ...

.....Cititi mai departe Detalii
Aveti in firma dvs. o trusa de prim ajutor?
Retineti! Trusa sanitara de prim ajutor intra in sfera activitatilor de prevenire a accidentelor de munca, un domeniu cu care ITM-ul nu se joaca!
 
Ca urmare, controalele privind existenta trusei sunt o certitudine, iar amenda de 6.000 de lei pentru lipsa ei chiar se aplica!
 
 

Club Legislatia Muncii
Calculul concediului de odihna

Buna ziua.

La cate zile de concediu de odihna are dreptul un salariat, angajat din 18 noiembrie 2013, pana la sfarsitul anului? Durata concediului de odihna este de 21 zile lucratoare.
Cum calculez?
21/12=1,75. Dar, avand in vedere ca este angajat din 18, exista vreo metoda de calcul?
1.75/30 (nr zile noiembrie)=0.058;
0.058*12(nr.zile ramase din luna noiembrie)+1.75 (aferent lunii decembrie)=2,45
Multumesc!

.....Cititi mai departe Detalii

Noua profesie “EXPERT LEGISLATIA MUNCII” are ca obiective principale:

     asigurarea aplicarii corecte a prevederilor legale privind raporturile individuale si colective de munca si/sau de serviciu
      diminuarea muncii fara forme legale
      prevenirea eventualelor abuzuri ale angajatorilor asupra salariatilor
      consilierea managerilor privind noile modificari si tendinte pe piata muncii.


Click aici pentru devenii Expert Legislatia Muncii


Social
Vesti bune pentru studenti: de la 1 decembrie vor plati mai putin pentru camin si cantina

Guvernul Romaniei a decis majorarea cu 10% a subventiei acordate de la bugetul de stat pentru caminele si cantinele din campusurile universitare, incepand cu data de 1 Decembrie 2013.

Masura vine la scurt timp dupa ce Executivul a decis majorarea salariilor profesorilor debutanti, in cadrul elaborarii bugetului pentru anul 2014.

Ministrul delegat pentru pentru Invatamant Superior, Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica, Mihnea Costoiu, a declarat ca decizia face parte din programul guvernamental de sustinere a Educatiei si Cercetarii romanesti.

"Actualul guvern a demonstrat ca ramane fidel politicii sale de transformare a sistemului educational in motor de crestere si de dezvoltare a Romaniei", a declarat Mihnea Costoiu.

"Cresterea salariilor profesorilor debutanti, a subventiei pentru camine si cantine, respectiv a nivelului fondurilor acordate pentru cercetare si pentru educatie arata atat ...

.....Cititi mai departe Detalii

Aspecte sensibile de avut in vedere

(extrase din Cartea Verde a Managerului de Resurse Umane)




1. Ce fel de persoane angajati?

Exista o tendinta a managerilor de a angaja doar acele persoane care nu le pun lor in pericol autoritatea. Astfel, un manager de nota 8 va angaja doar oameni de nota 7, iar unul de nota 7 va angaja doar oameni de cel mult nota 6. Daca doriti ca firma sa progreseze, nu ezitati sa angajati persoane mai competente decat dvs.
 
2. Testul acid al selectiei
Daca aveti in fata dvs. un candidat bun, dar inca nu va dati seama foarte clar daca l-ati dori sau nu in echipa dvs., intrebati-va un lucru simplu: “M-ar deranja daca aceasta persoana ar lucra pentru concurentii mei?” Raspunsul pe care vi-l dati va va ajuta sa luati instantaneu o decizie.


3. Atentie la candidatii care au lucrat anterior in firme mari!
Daca firma dvs. este mica, evitati sa angajati pentru un post de manager pe cineva care
tocmai s-a retras dintr-o firma mare. Cele mai multe dintre firmele mari ofera salarii consistente, disproportionate fata de munca efectiva prestata, si le formeaza astfel angajatilor anumite obiceiuri sau asteptari negative.

Cartea Verde a Managerului de Resurse Umane este o lucrare ampla, dar foarte usor de consultat datorita cuprinsului explicit care va directioneaza exact la topicul vizat (gasiti acest cuprins detaliat in coloana alaturata).

>>> click aici pentru detalii


Stiti cum sa rezolvati, fara dureri de cap, orice tip de problema generata de certificatele de concediu medical?

CD-ul Concedii medicale. Legislatie comentata si studii de caz rezolvate raspunde tuturor intrebarilor pe care fiecare certificat medical vi le ridica.

Gasiti rezolvari legale pentru cele mai atipice situatii plus:
- Legislatie comentata
- Sfaturi, recomandari si atentionari
- Raspunsuri la intrebari
- Solutii agreate de catre inspectorii ITM

>> Click aici pentru detalii <<

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586