Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Black Friday - Ultimele ore de valabilitate


Reduceri, Cadouri, Transport Gratuit - valabile 24 de ore

... Click aici pentru Oferta Integrala»

Legislatia Muncii
Amenzi de 2.413.700 lei in doar patru zile

In perioada 04 - 08 noiembrie 2013, Inspectia Muncii a desfasurat mai multe actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare totala de 2.413.700 lei. Au fost depistate 328 de persoane care lucrau fara forme legale. Dintre acestea 178 erau din municipiul Bucuresti.

Astfel, in domeniul relatiilor de munca, s-au efectuat 1.762 de controale si s-au aplicat amenzi in valoare de 1.854.200 de lei. Pentru munca la negru valoarea amenzilor a fost de 1.290.000 de lei.

Pentru primirea la munca a mai mult de cinci persoane fara forme legale de angajare au fost inaintate 5 propuneri de cercetare penala. Pentru 22 de persoane fizice s-au aplicat sanctiuni contraventionale pentru ca au acceptat sa munceasca fara a avea incheiate contracte individuale de munca.

In aceeasi perioada, in domeniul securitatii si sanatatii in munca au fost efectuate 1.298 de controale si s-au aplicat amenzi in valoare de 559.500 de lei.

Au fost sanctionati 945 de ...

.....Cititi mai departe Detalii

Usor, rapid si fara batai de cap!

Singura baza de documente de legislatia muncii si salarizare va sta acum la dispozitie si va eficientizeaza munca: KIT-ul de documente instant obligatorii in Legislatia Muncii si Salarizare!

Editabile, personalizabile si printabile, aceste modele de acte:

 

  • va usureaza munca
  • va economisesc timpul
  • va ofera siguranta de care aveti nevoie
  • va scutesc de erori, omisiuni, amenzi din partea ITM.


Acum aveti la dispozitie documente instant obligatorii in Legislatia Muncii si Salarizare, editiabile, personalizabile si  printabile!

>> Click aici pentru detalii <<

Fisa de instruire individuala. Cine are obligatia de intocmire in cazul unei microintreprinderi?

Vom stabili mai jos daca in cazul unei firme cu cinci angajati, fisele individuale de instructaj (PSI) pot fi intocmite de administratorul societatii.

Mentionam ca organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor la locul de munca are ca scop asigurarea conditiilor care sa permita salariatilor/persoanelor fizice ca, pe baza instruirii si cu mijloacele tehnice pe care le au la dispozitie, sa actioneze eficient pentru prevenirea si stingerea incendiilor, evacuarea si salvarea utilizatorilor constructiei, evacuarea bunurilor materiale, precum si pentru inlaturarea efectelor distructive provocate in caz de incendii, explozii sau accidente tehnice.

Instructiunile de aparare impotriva incendiilor se elaboreaza de seful sectorului de activitate, instalatie, sectie, atelier, se verifica de cadrul tehnic sau de persoana desemnata sa indeplineasca atributii de aparare impotriva incendiilor si se aproba de administrator/conducator (Ordinul 163/2007 pentru aprobarea ...

.....Cititi mai departe Detalii


Greselile privind metodologiile si criteriile de incadrare in conditii de munca deosebite

Refuzurile pentru inceperea negocierii contractului colectiv de munca .. vezi aici incadrarea corecta >>>

Neglijarea unor aspecte privind protectia maternitatii la locul de munca ...detalii aici >>>

„Omiterea” unei configuratii sanatoase a concediilor si indemnizatiilor de asigurari sociale de sanatate ... vezi aici incadrarea corecta >>>

Fara contraventii sau infractiuni! Profita de o deschidere unica, via Siguranta si Temei legal! 

>>> Click aici pentru Eliminarea greselilor


SSM: Concediul medical si concediului de odihna, drepturile conform codul muncii

Potrivit art. 144 din Codul muncii, dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat tuturor salariatilor si nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari.

Potrivit art. 145 durata efectiva a concediului de odihna se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic.

Perioada de concediu medical nu afecteaza durata concediului de odihna, salariatul beneficiand de acelasi numar de zile de concediu de odihna de care ar fi beneficiat daca ar fi lucrat in perioada cat a fost in concediu medical.

Aceasta deoarece odata cu intrarea in Uniunea Europeana, 1 ianuarie 2007, pe langa legislatia nationala, in aplicarea corecta a dispozitiilor legale o importanta deosebita o au directivele europene.

Astfel, Curtea Europeana de Justitie, printr-o hotarare preliminara pronuntata la data de 20 ianuarie 2009, interpretand dispozitiile art. 7 din Directiva 2003/88, a declarat urmatoarele:

1) Articolul 7 alineatul (1) ...

.....Cititi mai departe Detalii

Daca un inspector vrea sa va amendeze, va amendeaza!

Secretul lui? Chestiunile de detaliu, micile amanunte, nimicurile pe care dvs. le neglijati.

...click aici pentru detalii »

Exact! Dvs. va concentrati pe lucrurile care vi se par cu adevarat importante - evitarea muncii la negru, plata contributiilor, protectia muncii - si pierdeti din vedere faptul ca un inspector ITM venit in control va poate solicita “banalitati” cum ar fi:

Sunt documente aparent minore, dar daca ele nu sunt intocmite CORECT, sanctiunea este amenda. Mai multe detalii aflati AICI>>>


Club Legislatia Muncii
Intretinere copil

Buna ziua, am un copil de 1 an si 2 luni as vrea sa stiu daca pana la 2 ani este in intretinere la mine.

Exista undeva unde se specifica acest lucru? Poate sa-l ia tata in intretinere daca s-a angajat acum?

.....Cititi mai departe Detalii

Primul lucru pe care trebuie sa-l cunoasteti daca intentionati sa aduceti angajati straini care sa lucreze in Romania este ca exista anumite proceduri clare de angajare si de desfasurare a relatiilor de munca.

Si, atentie, ITM-ul este foarte strict cand vine vorba de aceste proceduri si sanctioneaza nerespectarea lor cu o amenda de 1.500-2.000 de lei (art. 26 din Ordonanta 56/2007).


Intrebarea este: cunoasteti aceste proceduri?

Dupa cum probabil banuiti, ele sunt destul de stufoase. Angajarea strainilor in Romania nu e deloc o treaba usoara, ea implica multa birocratie si ridica o sumedenie de intrebari, cum ar fi:

1) Care este institutia careia trebuie sa va adresati?
2) Ce acte trebuie sa contina dosarul in baza caruia se elibereaza autorizatia de munca?
3) De cate tipuri sunt autorizatiile de munca eliberate strainilor?
4) Ce taxe trebuie sa platiti, ca angajator?
5) Care sunt contributiile sociale pe care trebuie sa le platiti in cazul unui angajat strain?

 

…Si Lista continua aici >>>

Social
Recuperator de creante: Bancile isi vand creditele si la 10% din valoare

S-a dus vremea cand bancile nu-si faceau griji ca pot recupera creditele acordate "cu buletinul". Acum, bancile prefera sa-si vanda creditele care au o probabilitate mica de recuperare cu un discount si de 90%, preferand astfel sa incaseze o suma mica, dar sigura.

”Discounturile sunt negociate pe un pachet intreg, in care sunt mii de credite. Acestea sunt analizate in functie de multi factori si se stabileste apoi probabilitatea de recuperare a lor. In functie de asta se negociaza un discount care poate ajunge si la 90%”, a afirmat Claudiu Bud, Director Divizia de Vanzari si Servicing KRUK Romania, companie specializata pe recuperarea de creante, in cadrul unei conferinte de presa.

Discountul este cu atat mai mare cu cat suma care trebuie recuperata este mai mare, cu cat persoana respectiva este mai in varsta sau cu cat datoria este mai veche.

Compania poate achizitiona creante in nume propriu sau in numele unor creditori care mandateaza firma in acest ...

.....Cititi mai departe Detalii

Stiti ca: se pedepseste cu amenzi de pana la 3.000 de lei orice abatere de la lege privind plata orelor de munca suplimentare!


Aflati ACUM totul despre Orele Suplimentare si Munca in zi de Repaus cu ajutorul acestui GHID ESENTIAL si UNIC pe piata din Romania!

 

In topul intrebarilor adresate consultantilor nostri in Legislatia muncii, am identificat ca aproximativ 69,3% dintre intrebari sunt legate de orele suplimentare, munca in zi de repaus si modul legal de calcul si de plata.
 

Pentru a veni in sprijinul dvs. va oferim CD-ul Orele suplimentare si munca in zi de repaus – unica lucrare ce « intoarce pe toate fetele » acest important subiect. Contine:
 

  • Prevederile Codului Muncii cu privire la evidenta si retribuirea orelor suplimentare, indiferent de natura acestora

  • Comentarii, sfaturi si atentionari ale specialistilor Rentrop & Straton in materie de Legislatia Muncii

  • Spete rezolvate – modele concrete pentru problemele cu care, poate, va confruntati si dvs.


Se-ntampla adesea ca situatiile sa difere de la caz la caz :

  • un angajat lucreaza zilnic intre 9:00 – 18:00 si mai efectueaza suplimentar cate 2 ore in intervalul 22:00 – 6:00

  • alt angajat se afla la dispozitia societatii in intervalul 22:00 – 6:00 (indiferent daca munceste efectiv sau nu)

Comandati chiar ACUM CD-ul “CD Orele suplimentare si munca in zi de repaus. Modalitati legale de calcul si de plata” la pretul
 


 

Conflicte civile? De munca? Penale? Comerciale... ?
Dizolva-le prin MEDIERE!

Cea mai eficienta modalitate alternativa de solutionare!
 

Incepand cu data de 1 august 2013 cererile de chemare in judecata nu vor mai fi admise decat dupa efectuarea procedurii de mediere. Cei care vor apela la un proces sunt obligati sa parcurga etapa de mediere, in caz contrar cererea lor de chemare in judecata va fi respinsa.

 

Manualul mediatorului este rodul experientei specialistilor care au elaborat o lucrare ce te instruieste rapid, complet, eficient. Tot ce trebuie sa stii pentru ca medierea sa devina o arta! Un material practic! Un ajutor extraordinar pentru cei interesati sa devina mediatori!

Ce trebuie sa stii despre profesia de mediator?

  • Este reglementata prin Legea nr. 192/2006, nefiind o specializare sau o perfectionare a altor profesii.
  • Pentru exercitarea acesteia sunt necesare:
    – autorizarea catre Consiliul de mediere, conform dispozitiilor art. 7 si 8 ale Legii nr. 192/2006;
    – avizarea de catre Consiliul de mediere a formei de exercitare a profesiei de mediator.

Dupa obtinerea autorizatiei, ai dreptul de a decide inceperea exercitarii profesiei, daca, in prealabil, ai finalizat Cursul de formare avizat de Consiliul de Mediere... Click aici pentru detalii »

Eficienta si rata de succes a medierii depend  foarte mult de arta ta!

Cate puncte bifezi ca sa stii daca esti apt pentru profesia aleasa?


a) Ai capacitate deplina de exercitiu?
b) Ai studii superioare?
c) Ai o vechime in munca de cel putin 3 ani sau ai absolvit un program postuniversitar de nivel master in domeniu, acreditat conform legii si avizat de Consiliul de mediere?
d) Esti apt, din punct de vedere medical, pentru exercitarea acestei activitati?



... Click aici pentru detalii »

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586