Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Stimate manager HR,

Angajarea oricarei persoane se face in acord cu legislatia in vigoare in acest domeniu. Nimic nou, pana acum!

Nici forma scrisa obligatorie pentru valabilitatea contractului de munca nu te surprinde. O sanctiune cuprinsa intre 1500 si 2000 de lei, pentru neindeplinirea acestei obligatii, dupa cum are grija sa ne informeze art. 260 alin. 1 lit. p) din atat de celebrul Cod al muncii, republicat, te poate lua insa pe nepregatite.

detalii aici >>>


Legislatia Muncii
Tichete de masa pentru angajati cu mai multe locuri de munca. Cum le acordam?

Analizam mai jos cazul unei persoane angajate cu contract de munca de 4 ore, avand un loc de munca si la o alta societate cu timp de 8 ore. Vom vedea in ce masura se primesc tichete de masa din ambele locuri.

Acordarea tichetelor de masa nu este conditionata de norma zilnica de lucru, ci de numarul de zile lucratoare in care salariatul este prezent la lucru in unitate, dupa cum reiese din prevederile art. 15 coroborate cu cele ale art. 11 din Normele de aplicare a Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin HG 5/1999, cu modificarile ulterioare.

Aceleasi Norme prevad la art. 35 faptul ca, in cazul cumulului de functii, tichetele de masa pot fi acordate numai de catre angajatorii unde salariatii isi au functia de baza.

Prin urmare, chiar daca in prezent in Codul muncii nu mai exista prevederi referitoare la obligatia salariatilor de a-si declara functia de baza in cazul cumulului de functii, in mod normal salariatul isi va declara ...

.....Cititi mai departe Detalii

Ghidul angajatorului din Comert:

SSM, Legislatia muncii, Salarizare si contributii concentreaza in cuprinsul sau informatii utile si comentarii privind reglementarile Codului muncii legate de:

Dosarul personal al salariatului
Regulamentul Intern

Angajarea in munca
Contractul individual de munca
Modele si formulare

... Click aici pentru propriul dvs. exemplar >>>


Banii din salariu nu ajung luna de luna pentru 85 la suta dintre romani

Un studiu comandat de Provident Financial Romania si realizat de Novel Research arata ca peste 85% dintre romani au afirmat ca nu reusesc sa acopere permanent chelutielile lunare din salariu. De asemenea, mai mult de 7% din cei 1.000 de respondenti afirma ca nu reusesc niciodata sa se incadreze in veniturile lunare din salarii.

Cheltuielile lunare sunt mai mari decat veniturile pentru circa 30% dintre romani, iar 15% sustin ca se incadreaza intotdeauna in veniturile lunare.

In acelasi timp, o treime dintre respondentii la studiu economisesc in fiecare luna, iar aproape un sfert pun bani deoparte cand au in plan o investitie pentru confortul personal, jumatate dintre acestia preferand intai sa economiseasca si apoi sa cheltuiasca bugetul disponibil.

80% dintre consumatori urmaresc evolutia bugetului personal, desi doar 13,5% tin o evidenta scrisa a veniturilor si cheltuielilor.

Putin peste 10% spun ca nu se indatoreaza, iar o treime dintre ...

.....Cititi mai departe Detalii

Stimate cititor,

Regulamentul Intern este documentul prin care poti instaura in firma ta climatul de munca, performanta si disciplina pe care le doresti!

 
Daca iti doresti:
 
 Eliminarea amenzilor din partea autoritatilor (ITM, Inspectia Muncii etc.)
 Acoperire legala in cazul unor conflicte cu angajatii
 Corelarea legislatiei in vigoare cu cerintele interne ale companiei/ firmei
 Obtinerea unui Regulament Intern perfect functional care ajuta activitatea companiei, iti protejeaza bugetul si in plus iti apara spatele permanent...
 
 

Cum afli daca esti un angajat-problema

Concedierea tine astazi de reguli mult mai stricte, insa ridica probleme mai mari la o noua angajare, data fiind situatia economica actuala.

Astfel, pierderea locului de munca in repetate randuri, fara ca disponibilizarea sa se fi produs din motive de reduceri de personal, salariatul in cauza trebuie sa analizeze temeinic situatia pentru a-si da seama daca nu cumva toate aceste concedieri tin de el si nu de angajator.

Asa cum noteaza Wall-Street.ro, vina o poate purta salariatul, astfel ca fiecare situatie in parte va trebui supusa unei analize.

In continuare, Business Insider enumera cateva dintre semnele care ne pot face sa intelegem ca noi suntem angajatul-problema din cadrul companiei.

Avem o parere nu tocmai buna despre colegii nostri si iscam deseori conflicte cu acestia? Este foarte posibil ca tocmai noi sa fim cei care ar trebui sa isi imbunatateasca abilitatile de comunicare, de management si de eticheta, noteaza ...

.....Cititi mai departe Detalii

Atentie!
Inspectorii ITM veniti in control va pot solicita
documente de genul:


1. Instiintarea catre AJOFM privind vacantarea unui post din firma
2. Actul aditional la CIM-ul unui angajat, cu clauza de folosinta a unui autovehicul
3. Convocarea trimisa salariatului in cazul cercetarii unei abateri disciplinare
4. Acordul angajatului privind detasarea sa
5. Formularul pentru evaluarea anuala a performantelor
etc.

Sunt documente aparent minore, dar prevazute in legislatie. Ca urmare, puteti fi amendat pentru lipsa sau intocmirea lor incorecta.

Puteti prezenta inspectorilor, pe loc, astfel de documente?

Va oferim 97 modele si formulare care acopera orice situatie cu care va puteti intalni. Cele 97 modele sunt intocmite in conformitate cu cele mai recente prevederi legale din domeniul relatiilor de munca.si sunt prezentate elegant si foarte usor de utilizat, pe un CD.


Club Legislatia Muncii
Reducerea salariului de baza unilateral

Ca urmare a scaderii vanzarilor in cadrul firmei (farmacie), managementul institutiei doreste relocarea mea la o noua unitate de lucru concomitent cu scaderea salariului de baza si retrogradarea din functie farmacist diriginte, prevazut in contractul individual de munca, in functia de farmacist.

Va rog sa ma lamuriti conform caror articole din codul muncii in vigoare, conducerea institutiei poate dispune aceste masuri unilateral si care sunt caile de atac.

Multumesc anticipat,

.....Cititi mai departe Detalii

Puneti-va la punct cu toate aspectele referitoare la cele trei tipuri de concediere! Aflati totul despre:

* Concedierea Colectiva
* Concedierea Individuala
* Raspunderea Disciplinara

Noi va recomandam sa va inarmati cu rabdare, cu un stilou si un biblioraft nou. Asezati-va la birou si consultati aceasta lucrarea "50 Solutii practice pentru Concedierea PERFECT LEGALA" cu atentie maxima.

Va ofera toate informatiile pentru ca viitorul dvs sa fie unul mai sigur decat credeati ca se poate. Rezultatele sunt garantate atunci cand detinem instrumente de lucru de calitate! ...detalii aici >>>


Social
Populatia in varsta de munca din Romania, ocupata in proportie de 60%

In trimestrul II 2013, rata de ocupare a populatiei in varsta de munca (15-64 ani) a fost de 60,2%.

Rata somajului a fost de 7,5% in trimestrul al doilea al acestui an, potrivit datelor INS.

Rata de ocupare a populatiei in varsta de 20-64 ani a fost de 64,4%, la o distanta de 5,6 puncte procentuale fata de tinta nationala de 70% stabilita in contextul Strategiei Europa 2020.

In trimestrul II al anului 2013, populatia activa a Romaniei era de 10,103 milioane persoane, din care, 9,345 milioane persoane erau ocupate si 758.000 persoane erau someri.

Raportul de dependenta economica (numarul persoanelor inactive si in somaj ce revin la 1000 persoane ocupate) a fost de 1280‰, mai ridicat pentru persoanele de sex feminin (1597‰), precum si pentru cele din mediul urban (1295‰).

Rata de activitate a populatiei in varsta de munca (15-64 ani) a fost de 65,3%. Rata de ocupare a populatiei in varsta de munca (15-64 ani) de 60,2% a crescut ...

.....Cititi mai departe Detalii

Doriti sa aveti intotdeauna raspunsuri la intrebarile care apar in activitatea dumneavoastra?

Cartea Verde a Legislatiei Muncii (varianta tiparita)

Doriti sa aveti mereu rezolvari la toate problemele de care va loviti?

Raspunsurile le gasiti in Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Va este utila aceasta Carte Verde a Legislatiei Muncii?

Cu siguranta!  Ea isi gaseste utilitatea pentru toti profesionistii care au contact cu subiecte precum:

- Angajarea in munca (detalii click aici >>)
- Contractul individual de munca
- Actele interne obligatorii ale angajatorului
- Modul de acordare a zilelor libere etc. (detalii click aici >>)

 

> Click aici pentru detalii <
 


Legislatia muncii actualizata
 

– etapele contractului individual de munca de la incheiere la incetare
– concedierea pentru motive care tin sau nu de persoana salariatului

(... click aici »)
– preaviz
– demisie
– munca la domiciliu
– munca temporara si cu timp partial
– timpul de munca, durata timpului de munca
– munca de noapte, munca suplimentara si norma de munca

(... click aici »)
– timpul de odihna, repausurile zilnice si saptamanale
– sarbatorile legale si concediile
– salarizarea
– sanatatea si securitatea in munca
– formarea profesionala
– sindicate si patronate
– contractele colective
– greva
– inspectia muncii




 

 

 

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586