Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

207 Modele, Formulare, Contracte de munca si acte aditionale Obligatorii in HR si Legislatia Muncii

CD-ul 207 modele si formulare obligatorii in HR va ajuta sa obtineti rapid orice tip de document dorit! El contine modele si formulare pentru:

fise  comunicate  chestionare  teste  
liste de control  notificari  adeverinte  
acte aditionale  scrisori  anunturi  fise de post  
sesizari  fise de evaluare  decizii  contracte  cereri  referate  notificari  
regulamente


Detalii complete va sunt oferite aici >>>
Legislatia Muncii
Cand nu e obligatoriu contractul de munca pentru activitatea dependenta?

In ce priveste colaborarea cu o firma straina in baza unui contract de prestari servicii, care poate fi incadrata ca activitate dependenta, vom raspunde urmatoarelor intrebari:

- Cine calculeaza si plateste taxele salariale?
- Ce declaratii se intocmesc in acest caz?

Regula este ca activitatea dependenta se presteaza in baza unui contract individual de munca. In acest caz, angajatorul este cel care calculeaza, plateste si declara taxele salariale. Exista si exceptii expres prevazute de Codul fiscal cum ar fi administratorii, directorii, persoanele alese in organele de conducere ale organizatiilor fara scop patrimonial. In cazul acestora, platitorul venitului este cel care calculeaza, plateste si declara taxele salariale.

In alte cazuri, reconsiderarea activitatii ca activitate dependenta este atributul organelor fiscale. Astfel, o activitate dependenta nu poate fi prestata in baza unui contract de prestari servicii si sa plateasca taxele aferenta unei ...

.....Cititi mai departe Detalii
Specialistii v-au pregatit un instrument care va starni...

INVIDIA tuturor expertilor in Legislatia Muncii

Harta completa a tuturor veniturilor platite de angajatori - Contributii si Impozite: Editie de buzunar si plansa de perete!

detalii aici >>>>


Reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii

Reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii din punct de vedere legislativ

Art. 11. – (1) Angajatorul are obligatia sa ia toate masurile necesare pentru protejarea vietii si sanatatii salariatilor.

(2) Angajatorul are obligatia sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca.

(3) In cadrul propriilor responsabilitati, Angajatorul va lua masurile necesare pentru protejarea securitatii si sanatatii salariatilor, inclusiv pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare si pregatire, precum si pentru punerea in aplicare a organizarii protectiei muncii si mijloacelor necesare acesteia, cu respectarea urmatoarelor principii generale de prevenire:

a) evitarea riscurilor;
b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
c) combaterea riscurilor la sursa;
d) adaptarea muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea echipamentelor ...

.....Cititi mai departe Detalii

Ghidul practic de completare in Revisal”, te ajuta sa te ajuta sa:

 lamuresti propriile semne de intrebare legate de Registrul general de evidenta a salariatilor
afli care sunt problemele de care s-au izbit colegii tai de breasla
inveti din raspunsurile specialistilor cum sa eviti/ preintampini astfel de probleme in firma
inveti sa iei decizii corecte din punct de vedere legal, admise in instanta ca argumente puternice
eviti amenzile instituite de autoritati pentru intarzieri sau pentru incalcarea legii. Mai ales acum cand cuantumul maxim al amenzilor se ridica la 5000 lei!
 
Dar asta nu e tot ce iti ofera „Ghidul practic de completare in Revisal”.
 
Club Legislatia Muncii
Obligatie instiintare ITM&AJOFM - concediere individuala

Buna ziua.

1. Va rog sa imi confirmati faptul ca: in cazul unei concedieri individuale, angajatorul nu mai are obligatia instiintarii ALOFM si ITM.
2. Si deasemenea, va rog sa imi spuneti: in cazul unei demisii, in care ultima zi de preaviz lucrata de salariat este intr-o vineri (mentionez ca preavizul este cel vechi, de 15 zile calendaristice), contractul inceteaza de sambata, iar Revisal si decizie se trimite/elibereaza cu data de luni?

Multumesc.

.....Cititi mai departe Detalii

Atentie!
Inspectorii ITM veniti in control va pot solicita
documente de genul:


1. Instiintarea catre AJOFM privind vacantarea unui post din firma
2. Actul aditional la CIM-ul unui angajat, cu clauza de folosinta a unui autovehicul
3. Convocarea trimisa salariatului in cazul cercetarii unei abateri disciplinare
4. Acordul angajatului privind detasarea sa
5. Formularul pentru evaluarea anuala a performantelor
etc.

Sunt documente aparent minore, dar prevazute in legislatie. Ca urmare, puteti fi amendat pentru lipsa sau intocmirea lor incorecta.

Puteti prezenta inspectorilor, pe loc, astfel de documente?

Va oferim 97 modele si formulare care acopera orice situatie cu care va puteti intalni. Cele 97 modele sunt intocmite in conformitate cu cele mai recente prevederi legale din domeniul relatiilor de munca.si sunt prezentate elegant si foarte usor de utilizat, pe un CD.


Legislatia Muncii
Viata de familie versus viata profesionala. Ce solutii isi doreste Ministerul Muncii?

Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice organizeaza saptamana aceasta "Oportunitati si obstacole in atingerea obiectivelor Agendei Europa 2020 din perspectiva reconcilierii vietii de familie cu cea profesionala".

Evenimentul este organizat la Bucuresti, hotel Ramada Parc, in cadrul proiectului "Echilibru - o noua abordare a vietii familiale cu cea profesionala", cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.

Dezbaterea doreste sa marcheze initierea unei platforme de discutii pe teme majore, si anume:

Programele si politicile nationale si europene privind reconcilierea vietii familiale cu cea profesionala;
Promovarea celor mai bune practici in domeniu;
Rolul angajatorilor, al autoritatilor publice si al societatii civile in procesul work-life ballance.

La eveniment vor participa ...

.....Cititi mai departe Detalii
Angajarea oricarei persoane se face in acord cu legislatia in vigoare in acest domeniu. Nimic nou, pana acum!

Nici forma scrisa obligatorie pentru valabilitatea contractului de munca nu te surprinde. O sanctiune cuprinsa intre 1500 si 2000 de lei, pentru neindeplinirea acestei obligatii, dupa cum are grija sa ne informeze art. 276 alin. 1 din atat de celebrul Cod al muncii, te poate lua insa pe nepregatite.

Caietul de lucru pentru angajator:

     Cum sa eviti posibilele greseli sau erorile cu priza in contractul de munca? Detalii aici >>>
     Dar omisiunile cu efecte negative asupra bugetului afacerii tale? Detalii aici >>>
     Cum sa abordezi, sa controlezi sau sa reglezi fin, economic si fara efort cele mai eficiente tehnici ale procedurii de angajare? Detalii aici >>>


Grapini reduce schema de minimis la 100.000 euro

Schema de minimis urmeaza sa se modifice, reducandu-si plafonul pana la doar 100.000 euro de la 200.000 euro.

In plus, ministrul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism, Maria Grapini, a anuntat si ca inscrierea va dura zece zile si vor fi acordate punctaje fiecarui proiect in functie de anumite criterii, fara sa mai functioneze criteriul primul venit, primul servit.

Sesiunea de inregistrare online a IMM-urilor de la sfarsitul lunii august a dus la blocarea site-ului, aceasta fiind anulata ulterior.

Grapini a participat, joi, la intalnirea de lucru cu tema "Oportunitati si probleme ale IMM-urilor in contextul economic actual", organizat de Federatia Patronala a Textilelor, Confectiei si Pielariei in Mamaia si a spus celor prezenti ca mai multe criterii din cadrul schemei de minimis vor fi modificate.

Ministrul a mentionat ca o prima modificare se refera la plafonul maxim care va scadea de la 200.000 de euro la 100.000 de euro, decizia fiind ...

.....Cititi mai departe Detalii

Stimate cititor,

Regulamentul Intern este documentul prin care poti instaura in firma ta climatul de munca, performanta si disciplina pe care le doresti!

 
Daca iti doresti:
 
 Eliminarea amenzilor din partea autoritatilor (ITM, Inspectia Muncii etc.)
 Acoperire legala in cazul unor conflicte cu angajatii
 Corelarea legislatiei in vigoare cu cerintele interne ale companiei/ firmei
 Obtinerea unui Regulament Intern perfect functional care ajuta activitatea companiei, iti protejeaza bugetul si in plus iti apara spatele permanent...
 
 

Social
Cum sa te faci remarcat pentru a progresa profesional

Pentru a progresa pe scara profesionala este important sa te faci remarcat de persoanele potrivite. Dar cum sa faci acest lucru fara ostentatie, fara sa intrebi strident "m-ati vazut?". In cotidianul Financial Times, Rhymer Rigby, care este si autorul lucrarii "The Careerist: Over 100 Ways to Get Ahead at Work" (Kogan Page Ltd., London, 2012), ofera cateva sfaturi.

- "Primul lucru evident de facut este sa realizezi o munca de prima clasa", afirma consultantul John Purkiss, co-autor al lucrarii "Brand You: Turn Your Unique Talents into a Winning Formula" (John Purkiss & David Royston-Lee, Pearson Education Ltd., London, 2012). Dar aceasta nu este suficienta, explica expertul in publicitate Ros Taylor. "Multi oameni cred ca vor fi cunoscuti prin actiunile lor. Nu iti surade ideea sa strigi pe toate acoperisurile cat esti de formidabil, dar trebuie sa gasesti o modalitate la indemana de a promova ceea ce faci".

- Seful tau direct nu ...

.....Cititi mai departe Detalii

Conform recomandarilor Ministerului Muncii (si cu participarea a 15 experti in domeniu), Cartea Verde a Legislatiei Muncii a vazut lumina zilei.
 

... vezi Sumarul Complet Aici »
 

Atentie: Tirajul este limitat. Daca doriti sa primiti un exemplar va rugam sa completati astazi Formularul de Inscriere
 

... Click Aici pentru Formularul de Inscriere »

Sanatate
Acidul fosforic din bauturile carbogazoase dizolva dintii

Noile cercetari arata ca sucurile carbogazoase (fie ele cu zahar, fie dietetice) sunt la fel de corozive cu dintii tai ca acidul de baterie. Expunerea prelungita la bauturile racoritoare poate duce la pierderea smaltului, chiar daca cei mai multi oameni spun ca acestea sunt inofensive sau se ingrijoreaza numai in privinta continutului de zahar si a riscului de a se ingrasa.

Potentialul eroziv al bauturilor tip cola este de 10 ori mai mare decat cel al sucurilor de fructe in primele trei minute de la consum, spune un studiu efectuat anul trecut si citat de livescience.com.

Ultima cercetare, publicata in revista General dentistry, raporteaza ca bautul oricarui tip de racoritoare ataca dintii, din cauza acidului citric si/sau a celui fosforic.
Bauturile non-cola sunt mai putin acide decat cele cola, dar acestea erodeaza dintii mai eficient.

„Acest studiu nu reflecta realitatea”, spune Asociatia Americana a Racoritoarelor (American Bverage Association). ...

.....Cititi mai departe Detalii

Maximizati eficienta activitatilor in firma dvs.!

Doar cu "Ghidul Directorului de SRL"!

 



Securitate pe toate fronturile!

 

  • Mai mult decat sa detineti controlul asupra situatiei!
  • Mai mult decat sa faceti fata valului nesfarsit de sarcini!
  • Mai mult decat sa contracarati lucrurile urgente!
  • Mai mult decat inspiratie atunci cand manageriati!
  • Mai mult decat instinct atunci cand administrati profitabil un SRL!
     

Stimate director,

O strategie inteligenta a unui management inspirat conduce automat spre dezvoltarea afacerii. Transformari si inovatii. Eficienta chiar si in cazul unor incertitudini economice.

Cum faceti insa fata cu succes tuturor provocarilor intampinate in activitatea dvs.?  Legislatia care se misca mult prea mult va poate pune cele mai neasteptate frane. Intrepretarile incorecte ale legii sunt periculoase nu numai pentru imaginea dvs., dar si pentru securitatea si bunul mers al societatii.
Expertii Rentrop & Straton s-au gandit la toate atunci cand au creat  CD-ul Ghidul Directorului de SRL. Un instrument complet! Singurul existent pe piata de profil!


Pentru ca dvs. sa luati deciziile potrivite la momentul oportun! Sa atingeti obiectivele organizatiei! Si sa scoateti din activitatea dvs. chiar si cuvantul repercusiuni negative!

Lucrarea este elaborata de un grup de specialisti cu vasta experienta in management, marketing, fiscalitate, jurisprudenta comerciala, resurse umane si contabilitate. Garantia dvs. pentru dobandirea calitatilor necesare pentru o aplicare corecta a programului si a obiectivelor organizatiei.

Beneficii:

Economie de timp! De ce sa mai cautati prin tonele de material existente pe net? O sursa vasta, dar si periculoasa? Aveti un instinct destul de antrenat pentru a decanta informatiile corecte?

Castigati respectul intregii organizatii, actionand intotdeauna in deplina cunostinta, responsabil si eficient!

Pierdeti stresul vizand actiunile care nu sunt conforme cu legea. De ce sa riscati, avand dubii in ceea ce priveste acuratetea informatiilor gasite?

Totdeauna aveti de partea dvs. siguranta actului decizional! Fara amenzi sau penalitati!

Din punct de vedere profesional, sunteti permanent cu un pas inaintea colegilor de breasla. Aveti solutii concrete pentru situatii intalnite in practica zilnica!


Mai multe detalii aici>>
 


 

De la 1 mai 2011, sunteti obligat sa faceti periodic evaluarea angajatilor, in baza fiselor de evaluare, conform prevederilor Codului muncii modificat!
 


Stimate manager HR,

Un lucru pe care putini il stiu este ca fisele de evaluare ale angajatilor trebuie sa se afle intr-o concordanta perfecta cu fisele lor de post. Motivul? Nu se poate face evaluarea unui angajat pentru alte lucruri decat cele trecute in fisa postului.


Si fiti sigur ca inspectorii ITM verifica aceasta concordanta.

 

Daca doriti sa iesiti foarte bine in urma controlului si fara 1 leu amenda, va oferim 17 de modele de fise de evaluare impreuna cu cele 17 de modele ale fiselor de post aferente.

Intocmite impecabil, acestea acopera cu profesionalism toate punctele pe care trebuie sa le contina asemenea documente. Inspectorii nu vor avea pur si simplu nicio greseala de care sa se lege! Detalii aici »

Fisele va sunt oferite in format electronic, pe CD, astfel incat sa puteti completa si printa in doar cateva minute fisa postului/fisa de evaluare pentru orice angajat din firma dvs.!

Marele avantaj pe care vi-l aduce acest CD:

CD-ul va ofera toate aceste fisele de post si fisele de evaluare gata scrise.
Este un avantaj enorm, pe care il intelegeti mai bine daca incercati sa scrieti de la zero fisa postului pentru un post oarecare din firma dvs.

Apoi ganditi-va ca ar trebui sa reluati aceasta munca de 10, 20, 40 de ori, corespunzator numarului total de posturi, dupa care sa faceti acelasi lucru si pentru fisele de evaluare!


Cu CD-ul
“17 de fise de evaluare in concordanta cu 17 de fise de post” scapati dintr-un foc de aceasta intreaga bataie de cap!

Click aici pentru lista completa a fiselor de post si de evaluare »


 

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro


Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de

 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586