Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

 
Consilier Salarii si Contributii este cu un pas inaintea tuturor in materie de modificari legislative privind: 
  • avantajele in natura
  • PFA, conventii civile
  • PFA mai multe detalii aici>>
  • deduceri personale 
  • tichete de masa 
  • concedii si indemnizatii.
In anul 2013, prevederile legale care reglementeaza fiscalitatea veniturilor salariale au suferit mai multe modificari. 
 

Legislatia Muncii
Procedura concedierii in baza art. 65 al.1

Buna ziua,
am un angajat care s-a accidentat in timpul lui liber. A venit cu concediu medical din data de 23 pana pe 30 septembrie. Am vorbit cu dansul si se pare ca doctorul de familie i-a mai dat concediul medical pana pe data de 15.10.2013 si apoi o sa-l mai prelungeasca pana pe data de 31.10.2013.

Din cate am inteles eu, dupa spusele angajatului, el nu se simte mai bine si nu o sa mai poata sa onoreze activitatea pe care dansul o avea in societate. De aceea noi dupa ce nu mai are concediul medical vrem sa putem sa-i acordam somajul (avand o varsta mai inaintata 57 ani).

De aceea va rog sa-mi spuneti care sunt exact demersurile pentru a putea sa-l concediem in baza art 65 aliniatul 1. (informare ca se desfiinteaza postul, preavizul, decizia de incetare).

Noi ca societate daca desfiintam acest post al lui putem sa mai angajam pe acest post un alt angajat in baza organigramei unde aceasta prevede mai multe locuri (pe organigrama sunt prevazute 4 locuri pe acest post si ...

.....Cititi mai departe Detalii

Stimulente la angajarea tinerilor
Ghid pentru angajatori

Legislatie completa. Modele de acte obligatorii.
Sfaturi si recomandari de la experti

 

Click aici pentru detalii >>>


Cum sa aveti acte intocmite impecabil si actualizate permanent!

Este perfect posibil. Sunt numeroase firme si companii care trec in mod admirabile peste orice control ITM. Tuturor ni se solicita acte, documente, hartii iar unii chiar le pot prezenta la timp, fara probleme, greseli, lipsuri sau alte surprize neplacute. Acestea, dupa cum bine stim, se transforma in amenzi si sanctiuni grele.

Pentru ca lucrurile nu trebuie sa stea asa, pentru ca nu trebuie sa avem parte de surprize neplacute, pentru ca viata nu trebuie sa fie complicata, va prezentam o oferta greu de refuzat!

Avantajele dvs. sunt cele mai importante pentru noi:

• gasiti, intr-un singur loc, orice model de act/document care va este necesar, la un click distanta
• economisiti timp si acest lucru nu este deloc de neglijat.
• aveti siguranta intocmirii unui document complet, care respecta la virgula prevederile legale
• evitati amenzile care apar din cauza unor decizii gresite
• lucrati comod, ...

.....Cititi mai departe Detalii

Cartea Verde a Legislatiei Muncii pentru Institutiile Publice

"Biblia specialistilor in legislatia muncii
pentru Institutiile Publice...


Pe cat de asteptata, pe atat de temuta!"


Pachet Carte si CD Cartea Verde a Legislatiei Muncii in Institutiile Publice

De ce ne-ar fi teama de un ghid practic complet, de biblia celor care
lucreaza in Institutii Publice?

"Pentru ca ne pune fata in fata cu toate cunostintele pe care ar trebui sa le stim ca pe apa.", ne spun
specialistii din domeniu.

Detalii aici >>>



Masuri pentru buna derulare a proiectelor cu finantare in domeniul fortei de munca

Senatul a aprobat proiectul de lege privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.21/2013 pentru reglementarea unor masuri necesare derularii proiectelor cu finantare nerambursabila in domeniul fortei de munca.

Prin dispozitiile imperative ale art. 20 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, cu modificarile si completarile ulterioare, activitatea de constatare a neregulilor si de stabilire a creantelor bugetare/corectiilor financiare se efectueaza de catre autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene, prin structuri de control organizate in acest scop in cadrul acestora.

Din cauza situatiei de blocaj inregistrate pana in prezent in ceea ce priveste constituirea consiliului de administratie al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, care detine ...

.....Cititi mai departe Detalii
Evaluarea personalului este, poate, cea mai importanta si mai dificila sarcina pe care o ai de rezolvat, o sarcina obligatorie mentionata inclusiv in Codul muncii modificat!


Ti-am pregatit un ghid practic ce te indruma pas cu pas in procesul de evaluare!


 Gasesti in acest ghid informatii complete despre:
legislatie
proceduri de evaluare
modele de documente folosite in evaluare
greseli frecvente in actiunea de evaluare si efectele acestor greseli
riscuri
aspecte juridice
evaluarea diverselor categorii de personal bugetar

Atentie!
Profita acum de pretul special de lansare!
Click aici pentru detalii>>>

Temei contractual pentru prestarea activitatii. Cum procedam?

Analizam mai jos cazul unei persoane fizice care nu este salariat pensionar si care are incheiat un contract de colaborare cu o societate din Romania care executa lucrari de constructii, pe baza de contract, intr-un stat non-UE.

Vom vedea in ce masura se poate astfel lucra in baza unui contract de colaborare si ce obligatii ii revin societatii din Romania, precum si persoanei fizice, in ce priveste la contractul de colaborare.

In ceea ce priveste corectitudinea prestarii unei activitati in baza unui contract de colaborare, apreciem ca trebuie sa stabileasca, tinand cont de criteriile care caracterizeaza cele doua tipuri de activitati, daca activitatea desfasurata este o activitate dependenta sau o activitate independenta.

Astfel, conform art. 7 alin. (1) pct. 2 din Codul fiscal activitatea dependenta este activitatea desfasurata de o persoana fizica intr-o relatie de angajare.

La pct. 2.1 al aceluiasi articol sunt prevazute criteriile in baza carora ...

.....Cititi mai departe Detalii

Specialistii Rentrop&Straton au colaborat timp de un an de zile pentru a reuni acele informatii pe care dvs sa puteti sa va bazati. Siguranta maxima, asta va ofera lucrarea "Concedierea Perfect Legala – 50 de solutii practice".
 

Puneti-va la punct cu toate aspectele referitoare la cele trei tipuri de concediere! Aflati totul despre:

Concedierea Colectiva
Concedierea Individuala
Raspunderea Disciplinara

 

Informatii complete despre lucrare, pret si livrare >>>


Club Legislatia Muncii
Somaj intarziat

Buna ziua. In 2002 am iesit in ordonanta de la combinatul siderurgic galati dupa o activitate de 10 ani si am plecat imediat in italia fara sa imi fac dosarul de somaj.

Va rog sa imi comunicati daca acum mai pot beneficia de somaj si ce acte imi trebuie.

.....Cititi mai departe Detalii
Imprimanta Multifunctionala A4 KYOCERA FS-1220MFP

Click aici pentru detalii tehnice complete >>>



Social
Cate cladiri risca sa se prabuseasca in Bucuresti: 374

Aproape 200 de cladiri din Bucuresti reprezinta pericol public si risca sa se prabuseasca in cazul unui cutremur puternic. Alte 184 sunt in clasa I de risc seismic.

Circa 190 de cladiri din Capitala au o mare probabilitate de a se prabusi in cazul unui cutremur si reprezinta pericol public, potrivit site-ului Primariei Municipiului Bucuresti.

Acestea sunt imobile expertizate tehnic, incadrate in clasa I de risc seismic si care prezinta pericol public.

Numarul apartamentelor din aceste imobile este de peste 5.300.

Mai mult de atat, alte 184 sunt incadrate in clasa I de risc seismic.

Din numarul total de imobile periculoase, municipalitatea a consolidat doar 30.

In total, numarul estimat al bucurestenilor, care ar avea de suferit in cazul unui cutremur puternic, ar putea trece de 30.000.

La cutremurul din 1977, care a avut peste 7 grade pe scara Richter, au murit aproape 1.600 de oameni.

Pentru cei aflati in cautare de solutii, un ...

.....Cititi mai departe Detalii

Alternative la Permisul de munca

Ghidul complet cu proceduri, acte necesare, pasi de urmat pentru obtinerea rapida a acestei autorizatii!

Click aici pentru a consulta Ghidul >>>
 


Nu uitati: Evaluarea Angajatilor este obligatorie la finalul anului 2013

A aparut

Manualul de Evaluare a Angajatilor!


Atentie: Evaluarea angajatilor este OBLIGATORIE in cazul...

gasiti aici Raspunsul »


Iata 3 motive esentiale pentru care ar trebui sa acordati atentie deosebita evaluarii profesionale:

I. Un sistem de evaluare a performantelor corect intocmit va poate ajuta la cresterea productivitatii. Cum?
 

Inca de la angajare aveti grija sa alegeti omul potrivit (performant) pe locul potrivit. O echipa de lucru performanta si dedicata este cea mai potrivita cale de a va spori profitul. Detalii aici »
 

Evaluarea periodica va ajuta sa verificati gradul lui de implicare in activitatea pe care o efectueaza, modul in care evolueaza. Detalii aici »
 

Performantele profesionale demonstrate va ajuta sa stabiliti un nivel de salarizare corespunzator sau sa luati decizii hotaratoare pentru bunul mers al procesului desfasurat in firma (concedieri). Detalii aici »
 

II. Evaluarea profesionala este un drept exclusiv ce va apartine


Este de competenta dvs. si deci, nu se negociaza prin contractele colective de munca. Criteriile de evaluare profesionala si metodele de evaluare pot face obiectul unei clauze a Regulamentului Intern si va ajuta in obtinerea unei profitabilitati crescute. Nerespectarea lor constituie motiv pentru luarea masurilor (concedieri) in vederea remedierii neajunsurilor.

Aflati mai multe detalii aici »


III. Noile reguli privind modalitatile de evaluare si de stabilire a criteriilor de performanta constituie acum un nou punct de interes in “vizita” inspectorului ITM

Nerespectarea acestora atrage:

1. Amenzi din partea ITM Click aici »
2. Litigii de munca, procese intentate de angajati.Click aici »

 

Daca vreti sa:

Intocmiti o evaluare profesionista a performantelor angajatilor dvs.
Respectati legea si sa evitati amenzile inspectorilor de la ITM...
Aveti argumente in cazul litigiilor de munca iscate de angajati nemultumiti...

Click aici pentru Formularul de comanda »
 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586