Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Una dintre cele mai importante prevederi ale Codului munci, conform art. 27 alin. (1), consta in examinarea medicala a fiecarui angajat
 

Ati negljat-o pana acum?
 

Medicina Muncii. Ghidul AngajatoruluiCD-ul Medicina muncii. Ghidul angajatoruluidetaliaza intr-un mod clar si profesionist toate aspectele practice legate de:
 

>> Click aici pentru detalii


Legislatia Muncii
Relaxarea fiscala pe piata muncii: CAS redus sau salarii majorate?

In luna octombrie urmeaza sa fie luata o decizie in ce priveste relaxarea fiscala pe piata muncii. Guvernul va alege astfel intre reducerea contributiilor de asigurari sociale si cresterea bazei salariale nesupuse impozitarii, respectiv neimpozitarea salariului minim, in momentul elaborarii bugetului pe anul viitor.

In acest sens, aflat la un post de televiziune, premierul Ponta a declarat:

"Avem de decis - si asta decidem in cursul lunii octombrie, dupa care propunem in noiembrie Parlamentului - unde mergem cu relaxarea fiscala pe piata muncii: mergem la reducerea contributiilor de asigurari sociale, e una dintre variante, iar a doua varianta este cresterea bazei salariale nesupuse impozitarii, adica sa ducem mai sus salariul pe care nu-l impozitam cu absolut nimic, practic salariul minim sa nu-l impozitam cu acel 16%. Sunt doua variante de lucru pe care le studiem acum ca impact bugetar si pana la sfarsitul lunii octombrie decidem".

Va reamintim ca ...

.....Cititi mai departe Detalii

Concediu de odihna necuvenit. Cum restituim indemnizatia?

Vom stabili cum se procedeaza in situatia in care un angajat a afectuat intr-o luna 22 de zile de concediu de odihna, in conditiile in care are negociate 21 de zile in contractul individual de munca. Vom stabili in ce masura se poate opri o zi din zilele de concediu de odihna pentru anul urmator.

Conform art. 145 alin. (2) din Codul muncii republicat, durata efectiva a concediului de odihna anual se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic.

In situatia in care, salariatul efectueaza zile de concediu de odihna peste limita zilelor proportionale cu timpul efectiv lucrat se naste obligatia acestuia de a restitui indemnizatia de concediu de odihna corespunzatoare acestor zile.

Aceasta obligatie, consider ca isi are suport legal in dispozitiile art. 256 alin. (1) din Codul muncii, potrivit carora, salariatul care a incasat de la angajator o suma nedatorata este obligat sa o restituie.

Insa, daca salariatul nu ...

.....Cititi mai departe Detalii

Cartea Verde a Legislatiei Muncii pentru Institutiile Publice

"Biblia specialistilor in legislatia muncii
pentru Institutiile Publice...


Pe cat de asteptata, pe atat de temuta!"

Pachet Carte si CD Cartea Verde a Legislatiei Muncii in Institutiile Publice

 

De ce ne-ar fi teama de un ghid practic complet, de biblia celor care
lucreaza in Institutii Publice?

"Pentru ca ne pune fata in fata cu toate cunostintele pe care ar trebui sa le stim ca pe apa.", ne spun
specialistii din domeniu.

Detalii aici >>>


Efectuarea evaluarii salariatilor. Cum stabilim periodicitatea?

Vom stabili mai jos care sunt normele exacte referitoare la evaluarea angajatilor si daca decizia finala in aceasta privinta revine angajatorului.

Mentionam astfel ca potrivit prevederilor art. 17 alin. (3) lit. e) din Legea 53/2003 - Codul muncii, republicata in contractul individual de munca al unui salariat angajatorul este obligat sa includa criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului.

Totodata, conform art. 40 alin. (1) lit. f) angajatorul are dreptul sa stabileasca obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora, iar conform art. 242 lit. i) regulamentul intern trebuie sa contina aceste criterii si proceduri de evaluare profesionala a salariatilor unitatii. Totodata, acesta este adus la cunostinta tuturor salariatilor si produce efecte fata de toti salariatii de la data informarii acestora.

Codul muncii prevede de asemenea la art. 63 alin. (2) faptul ...

.....Cititi mai departe Detalii

„Cum sa te pensionezi in 2013”

 

I. Pensia pentru limita de varsta Aflati aici >>>

II. Pensia anticipata si anticipata partial Aflati aici >>>

III. Pensia de invaliditate Aflati aici >>>

IV. Pensia de urmas Aflati aici >>>

V. Calculul pensiilor Aflati aici >>>

VII. Sporul de vechime la calculul pensiei Aflati aici >>>

Club Legislatia Muncii
se pierde somajul dupa angajare?

Sunt in somaj si am gasit sa ma angajez pentru trei luni (mai am trei luni de somaj), dar nu stiu cum sa inchei contractul de munca ca dupa cele trei luni sa beneficiez in continuare de somaj. (C.M -pe perioada determinata sau C.M pe perioada nedeterminata)

.....Cititi mai departe Detalii
Soft de Adeverinte, Modele si Formulare obligatorii in HR

Acest soft a fost creat cu intentia de a economisi ore bune cheltuite pentru identificarea formularelor corecte, completarea lor conform normelor metodologice sau prin eliberarea adeverintelor.

Softul include:


1. 137 de acte certificate pe care le utilizati ca atare:
  
35 de modele de adeverinte
   36 de formulare HR
>>click aici pentru detalii
   29 de modele HR
   37 de modele de regulament intern

2. posibilitatea de a crea orice alte acte necesare activitatii de HR
3. asistenta tehnica online timp de 12 luni
4.
abonament timp de 12 luni 
>>click aici pentru detalii

Pret standard: 830.8 lei (TVA inclusa)
Pret redus: 198.40 lei (TVA inclusa)

Reducere: 76%



>>Click aici pentru a beneficia de aceasta oferta


Social
5 trucuri pentru a-ti recapata increderea dupa un esec

Desi pare greu de conceput atunci cand totul decurge bine, uneori se intampla sa fii lovit de un esec important. Acel moment nu trebuie considerat drept un capat de drum. Primul lucru care dispare in cazul unui insucces major este increderea in propriile forte.

Deodata, parca esti o cu totul alta persoana, incapabila de abordarea increzatoare chiar si a celor mai simple sarcini. Acesta este un raspuns natural la esec. Unele persoane reusesc totusi sa revina rapid si gasesc forta interioara pentru a continua. Acest lucru poate functiona si in cazul tau, daca respecti cateva reguli simple.

Accepta partea ta de responsabilitate!
La inceput iti va fi dificil cu tine insuti si vei incerca sa iei asupra ta intreaga vina pentru esec. Primul lucru ce trebuie facut este sa iti accepti partea de responsabilitate si sa te ierti. Cu siguranta exista in afara resorturilor tale interne si alte persoane care au avut o influenta asupra mersului lucrurilor: colegi, prieteni, rude. Sau poate ...

.....Cititi mai departe Detalii
Evaluarea personalului este, poate, cea mai importanta si mai dificila sarcina pe care o ai de rezolvat, o sarcina obligatorie mentionata inclusiv in Codul muncii modificat!


Ti-am pregatit un ghid practic ce te indruma pas cu pas in procesul de evaluare!


 Gasesti in acest ghid informatii complete despre:
legislatie
proceduri de evaluare
modele de documente folosite in evaluare
greseli frecvente in actiunea de evaluare si efectele acestor greseli
riscuri
aspecte juridice
evaluarea diverselor categorii de personal bugetar

Atentie!
Profita acum de pretul special de lansare!
Click aici pentru detalii>>>

Cum sa folositi eficient comunicarea interna pentru a avea oameni 100% dornici de performanta


Stimate manager,

Importante studii efectuate in lumea intreaga demonstreaza cresterea atentiei acordate comunicarii in cadrul organizatiei, datorita rolului concret pe care aceasta il are in maximizarea performantei.

Conform unui studiu (Robinson, D., Perryman S. & Hayday, S. (2004), The Drivers of Employee Engagement, un studiu sprijinit de  Institute of Employment Studies Research Network, Raport 408), comunicarea interna reciproca, adica si pe verticala si pe orizontala se afla pe locul al II-lea ca importanta in randul actiunilor pe care in calitate de manager trebuie sa le intreprindeti in scopul responsabilizarii si implicarii angajatilor dvs.



Comunicarea interna in organizatie:


   intareste managementul de calitate
   faciliteaza cooperarea eficienta intre angajatii firmei
   amplifica gradul de responsabilizare al acestora
   creste nivelul lor de motivare
   determina implicarea
totala a angajatilor in obtinerea performantelor ridicate.   


Daca doriti sa descoperiti:


    In ce mod comunicarea interna va ajuta sa beneficiati de intregul potential al angajatilor implicati
    Care sunt efectele unui sistem coerent de comunicare interna
    Care sunt riscurile pe care le puteti evita printr-o comunicare inteligenta...



Comandati acum UNICUL instrument existent pe piata romaneasca de HR referitor la comunicarea interna!

 

CD-ul Comunicarea interna in organizatii: 5+1 riscuri inlaturate contine informatii specializate care va ajuta sa implementati un sistem de comunicare eficient si sa evitati situatii destabilizatoare pentru firma dvs.

 

CD-ul Comunicarea interna in organizatii: 5+1 riscuri inlaturate va arata care sunt parghiile pe care comunicarea in cadrul organizatiei le foloseste pentru:


      responsabilizarea angajatilor dvs.
      motivarea lor deplina
      implicarea lor in ridicarea continua a performantelor personale
atat in scopul dobandirii recunoasterii valorii si a unor avantaje personale, cat si in scopul succesului afacerii!


Comandati acum exemplarul dvs.! CD-ul Comunicarea interna in organizatii: 5+1 riscuri inlaturate va arata cum sa  acordati importanta cuvenita acestui instrument aflat la indemana dvs.


Pentru ca el va ajuta cu adevarat sa va maximizati succesul prin cresterea implicarii angajatilor dvs.! Va ajuta sa evitati pierderile pe care o echipa de angajati demotivati le genereaza!

 

detalii aici >>>

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586