Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Salarizare si Contributii - explicatii, sfaturi, studii, cazuri practice -
Toate in conformitate cu noul Cod Fiscal si Codul Muncii
..detalii aici >>>

CADOU CD "Ghid de completare in Revisal"


Click aici pentru Cadoul dvs.

 


Legislatia Muncii
Noutati legislative la inceputul lunii octombrie

Va prezentam mai jos o lista selectiva a unor aparitii legislative noi din Monitorul Oficial, publicate la inceputul lunii octombrie 2013.

Astfel, in Monitorul Oficial al romaniei, Partea I, nr. 611 din 1 octombrie 2013 au fost publicate o serie de acte normative de interes pentru domeniul dreptului muncii si securitatii sociale.

Ordinul Ministrului Sanatatii nr. 1129 din 30 septembrie 2013 privind stabilirea specialitatilor deficitare pentru care se organizeaza rezidentiat pe post in spitale clinice cu sectii clinice universitare, institute sau centre medicale clinice in sesiunea 17 noiembrie 2013.

Ordinul Ministrului Sanatatii nr. 1128 din 30 Septembrie 2013 privind stabilirea cuantumului taxei pentru participarea la concursul de rezidentiat pe post si pe loc in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 17 noiembrie 2013.

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 607 din 30 septembrie 2013 au fost publicate o serie de acte normative ...

.....Cititi mai departe Detalii

Codul fiscal va pune la dispozitie 15 ALTERNATIVE profitabile la contractul individual de munca!
 

Achizitionati aceasta lucrare si veti primi o REDUCERE de 50% din pretul CD-ului Premii, prime, cadouri si tichete acordate salariatilor

 

>> Profita de oferta promotionala, click aici <<


Ce contributii sociale datoram in cazul salariatilor in somaj tehnic?

Va prezentam, prin cele ce urmeaza, care sunt contributiile sociale datorate in cazul salariatilor trimisi in somaj tehnic, precum si daca exista facilitati in cazul angajatorului, aferente contributiilor sociale.

In cazul intreruperii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, contractul individual de munca se suspenda la initiativa angajatorului in baza art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii.

Asadar, temeiul suspendarii contractului individual de munca pentru intreruperea temporara a activitatii il constituie dispozitiile Codului muncii (art. 52 alin. (1) lit. c) si art. 53).

Perioada si cauza de suspendare a contractului individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor in conformitate cu prevederile HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (ReviSal).

Indemnizatia cuvenita salariatilor pe durata ...

.....Cititi mai departe Detalii
Va propunem cea mai noua lucrare realizata de specialistii

Rentrop&Straton, persoane cu experienta solida in Legislatia Muncii, Salarizare, Asigurari Sociale si Resurse Umane, "Concedii medicale - Legislatie comentata. Studii de caz".

In cateva cuvinte, lucrarea de fata va ofera solutii agreate de inspectorii ITM, va ofera rezolvari rapide chiar si cand situatiile de care va loviti sunt atipice. Mai mult, va scuteste de cautari interminabile pe internet, pe forum-uri, prin birourile colegilor in incercarea de a primi un sfat, o indrumare, o a cincea parere!

Va invitam si pe dvs sa descoperiti daca lucrarea "Concedii medicale - Legislatie comentata. Studii de caz" va este utila, din pagina sa oficiala >>>

Evaluare: Proceduri obligatorii

Obiectivele de performanta si procedura de evaluare vor fi introduse in Regulamentul intern potrivit art. 242 lit. i) din Codul muncii.

Astfel, modalitatea, criteriile, conditiile, perioada si tot ceea ce tine de obiectivele de performanta vor putea fi reglementate de angajator in regulamentul intern.
Evaluarea obiectivelor de performanta se va desfasura astfel cum angajatorul a reglementat in chiar cuprinsul regulamentului intern.

Exista doua obiective principale ale evaluarii:
- Un obiectiv pur juridic. Evaluarea va sta la baza oricarei viitoare concedieri pentru necorespundere profesionala, a selectiei personalului in cazul unei disponibilizari, acordarea altor drepturi stabilite de actele normative in vigoare etc.;
- Un obiectiv de managementul resurselor umane. Din acest punct de vedere, scopurile principale ale activitatii de evaluare sunt (fara a se rezuma la):
a) stabilirea gradului de compatibilitate a salariatului cu cerintele cuprinse in fisa ...

.....Cititi mai departe Detalii

MEMO -
Relatii de munca 2013


Mii de pagini. Reglementari importante. Schimbari majore in ultimele luni!

 

„Memo Relatii de Munca 2013” este un produs scris de specialisti pentru profesionisti.

Nu exista niciun domeniu din universul legislatiei muncii care sa nu fie acoperit de editori. In acest produs unic gasesti:

  • Legislatia muncii actualizata;
  • Toate instrumentele de care ai nevoie in activitatea de resurse umane;
  • Recomandari de la experti;
  • Informatii complete despre contributii, concedii si indemnizatii;
  • Toate adresele utile de care ai nevoie in activitatea ta.

Club Legislatia Muncii
Mi se poate modifica functia in Revisal cu 3 luni in urma?

Va rog sa-mi spuneti daca mi se poate modifica functia in programul Revisal cu 3 luni in urma,intrucat acum fac alta munca decat cea de-acum cateva luni si cine trebuia sa faca aceasta modificare a plecat din societate si nu a facut la acel moment modificarea.


Poate sa opereze modificarea persoana ce se ocupa acum de inregistrarea contractelor de munca?
Va multumesc.

.....Cititi mai departe Detalii

Social
Cele 7 abilitati pe care trebuie sa le aiba directorii operationali

Directorii operationali sunt implicati nu numai in conducerea operatiunilor companiei, ci si in crearea unui nou cadru operational pentru companie si in schimbarea aspectelor manageriale in procesele de implementare. Mai mult decat in cazul majoritatii celorlalte pozitii executive, rolul unui director operational variaza foarte mult de la o companie la alta si de la o industrie la alta.

Abilitatile pe care un astfel de director trebuie sa ocupe o lista foarte lunga, avand in vedere „job description-ul”. Cu toate acestea, studiul EY „Tintind la varf” identifica sapte arii de competenta care sunt comune pentru majoritatea directorilor operationali.

Acestea reprezinta elementele centrale pe care orice viitor candidat la pozitia de director operational trebuie sa le demonstreze, fie prin dovezi concrete in CV, fie ca referintele specifice prin care isi sustine competenta.

Transformarea: sa aiba abilitatea de a stapani managementul ...

.....Cititi mai departe Detalii

In urma unei colaborari intense, dupa eforturi solide si participarea a 15 experti in domeniu, Cartea Verde a Legislatiei Muncii a vazut lumina zilei!

Nu a fost simplu deloc, insa a meritat sa facem aceste eforturi atunci cand la mijloc a fost linistea si siguranta dumneavoastra.

In acest moment, Cartea Verde a Legislatiei Muncii poate fi comandata si in format tiparit si in format digital.

.... click aici pentru detalii >>>


Alternative la Permisul de munca

Ghidul complet cu proceduri, acte necesare, pasi de urmat pentru obtinerea rapida a acestei autorizatii!

 

Click aici pentru a consulta Ghidul >>>

 

Primul lucru pe care trebuie sa-l cunoasteti daca intentionati sa aduceti angajati straini care sa lucreze in Romania este ca exista anumite proceduri clare de angajare si de desfasurare a relatiilor de munca.

Si, atentie, ITM-ul este foarte strict cand vine vorba de aceste proceduri si sanctioneaza nerespectarea lor cu o amenda de 1.500-2.000 de lei (art. 26 din Ordonanta 56/2007).

Intrebarea este:cunoasteti aceste proceduri?

 

Dupa cum probabil banuiti, ele sunt destul de stufoase. Angajarea strainilor in Romania nu e deloc o treaba usoara, ea implica multa birocratie si ridica o sumedenie de intrebari, cum ar fi:

1) Care este institutia careia trebuie sa va adresati?
2) Ce acte trebuie sa contina dosarul in baza caruia se elibereaza autorizatia de munca?
3) De cate tipuri sunt autorizatiile de munca eliberate strainilor?
4) Ce taxe trebuie sa platiti, ca angajator?
5) Care sunt contributiile sociale pe care trebuie sa le platiti in cazul unui angajat strain?

 

…Si Lista continua aici >>>


 

ULTIMA ORA!
 

Controale cu tinta precisa de la ITM! Aveti in firma trusa sanitara de prim ajutor? Lipsa ei se sanctioneaza cu amenda de 6.000 de lei!
 

 

Dotati-va acum cu o trusa completa, omologata, care respecta toate cerintele Ordinului 427/2002!

 

Stimate angajator,

Art.10 alin.(1) din Legea 319/2006 va obliga sa luati “toate masurile
necesare pentru acordarea primului ajutor”, ceea ce inseamna,
evident, ca trebuie sa aveti permanent in firma si o trusa
sanitara de prim-ajutor
, omologata si perfect functionala.

Iar art.39 alin.(6) din aceeasi lege precizeaza ca incalcarea respectivei
dispozitii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la
3.000 la 6.000 de lei
.


Inspectorii ITM cunosc foarte bine aceasta obligatie si sunt foarte
stricti in privinta ei.
Pe buna dreptate, de altfel.


E suficient sa va ganditi cum ar fi ca in firma dvs. sa se produca un accident de munca si dvs. sa nu aveti trusa de prim ajutor. Circumstantele ar fi foarte agravante si ati risca sa ajungeti direct in fata instantei, unde niciun judecator nu v-ar ierta neglijenta.


Asadar, repetam intrebarea din titlu: Aveti in firma dvs. o trusa de prim ajutor?


Va oferim truse complete, omologate, in conformitate cu toate prevederile legale! Capatati astfel siguranta ca inspectorii ITM nu vor gasi nimic in neregula si ca dvs. veti trece cu bine peste orice control!

Atentie, pe piata circula truse de prim ajutor contrafacute!

Click aici pentru detalii mai multe>>>

 

 

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586