Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro
Pachet: Ghid practic salarizare + 77 Studii de caz din Legislatia Muncii

Profitati ACUM de Oferta Promotionala, click aici >>
 
Legislatia Muncii
Verificarea datelor din portalul Reges. Cum va proceda angajatorul?

Vom stabili mai jos cum poate verifica un angajator daca pe portalul Inspectia Muncii (Reges) au fost transmise corect datele din ReviSal.

Mentionam astfel ca portalul Reges (http://reges.inspectiamuncii.ro), permite oricarui angajator, pe baza unui nume de utliziator si a unei parole, sa verifice situatia contractelor de munca, transmise in prealabil cu ajutorul aplicatiei Revisal.

Dupa autentificare, se acceseaza butonul "Raport preluari", in fereastra care se va deschide vor fi afisate in ordine cronologica, toate informatiile transmise. Pentru a verifica situatia contractelor existente se selecteaza prima inregistrare (cea mai noua din punct de vedere cronologic).

Dupa selectare, se va deschide un ecran de informatii extinse unde in ordine alfabetica vor fi afisati toti salariatii din registrul electronic de evidenta al salariatilor.

Prin selectarea numelui unui salariat, se va deschide o fereastra de informatii in cadrul careia putem ...

.....Cititi mai departe Detalii
Atentie!

Disponibilizarea colectiva va poate aduce bani! Sau vi-i poate lua!


Va aflati pe lista neagra a disponibilizarilor sau ca sunteti nevoit sa o duceti la indeplinire? Atunci trebuie sa stiti si ...citeste continuarea aici >>>

Care sunt drepturile persoanelor disponibilizate? ... raspunsul aici >>>

Cum se acorda venitul lunar de completare si care sunt perioadele de vechime acceptate ... raspunsul aici >>>
In ce situatii  persoanele care se reincadreaza in munca beneficiaza de 50% din venitul lunar de completare? .. raspunsul aici >>>

Acordati "Masuri de protectie sociala pentru persoanele concediate colectiv” asa cum este reglementat de legislatia in vigoare

Incetarea contractului in perioada de proba. Cum procedam privind reangajarea?

Vom stabili mai jos in ce masura poate fi reangajat pe aceeasi functie un salariat al carui contract de munca a fost desfacut conform art. 31 alin. (3), stabilind totodata in cat timp se poate face reangajarea, precum si daca va fi nevoie de acte suplimentare.

Solutia consultantului:
Potrivit art. 31 alin. (3) din Codul muncii, republicat, pe durata sau la sfarsitul perioadei de proba, contractul individual de munca poate inceta exclusiv printr-o notificare scrisa, fara preaviz, la initiativa oricareia dintre parti, fara a fi necesara motivarea acesteia.

Codul muncii nu contine nici o interdictie privind angajarea persoanei al carui contract individual de munca a incetat in temeiul art. 31 alin. (3) din Codul muncii, republicat, asa incat fata de aceasta imprejurare apreciem ca veti putea angaja respectiva persoana.

Nu exista un termen legal pana la care puteti face angajarea respectivei persoane.

In lipsa unor dispozitii legale derogatorii in ...

.....Cititi mai departe Detalii

Cartea Verde a Legislatiei Muncii pentru Institutiile Publice

"Biblia specialistilor in legislatia muncii
pentru Institutiile Publice...


Pe cat de asteptata, pe atat de temuta!"

 

Pachet Carte si CD Cartea Verde a Legislatiei Muncii in Institutiile Publice

De ce ne-ar fi teama de un ghid practic complet, de biblia celor care
lucreaza in Institutii Publice?

"Pentru ca ne pune fata in fata cu toate cunostintele pe care ar trebui sa le stim ca pe apa.", ne spun
specialistii din domeniu.

Detalii aici >>>


Concediul medical diminueaza durata concediului de odihna?

Vom analiza mai jos cazul unei persoane care se afla in concediu medical. Vom stabili daca persoana in cauza beneficiaza de concediu de odihna pe anul respectiv, tinind cont ca acesta se acorda la timpul efectiv lucrat.

De asemenea, vom stabili in ce masura persoanele care au contract de munca partial si sunt pensionari de gradul trei sau beneficiaza de pensie limita varsta si nu mai lucreaza la alta societate, sunt considerate ca avand functie de baza la societatea unde au contractul.

Solutia consultantului:
1. Potrivit art. 144 din Codul muncii, dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat tuturor salariatilor si nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari.

Potrivit art. 145 durata efectiva a concediului de odihna se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic.
Perioada de concediu medical nu afecteaza durata concediului de odihna, salariatul beneficiand de acelasi numar de zile de concediu de ...

.....Cititi mai departe Detalii

Cum sa optimizati volumul cheltuielilor cu angajatii?
 

Stimate angajator/manager de resurse umane,

Va ganditi deja la solutii radicale?

Chiar daca “celebra” criza financiara si-a creat, am putea spune, un obicei din folosirea metodelor “traditionale”, gen disponibilizari sau reduceri de salarii, o miscare inteligenta in cadrul organizatiei inseamna mult mai mult. Sigur ca un profit mai mare si eficientizarea muncii sunt “razboiul” dvs. continuu, insa v-ati gandit la gradul de destabilizare pe care ati putea sa-l imprimati firmei?

La toate implicatiile unor gesturi “disperate” sa iasa din zona pierderilor?

Pentru asta exista specialisti… Ei, bine, da! Acestia au luat in calcul toate aspectele legate de reducerea cheltuielilor cu forta de munca si astfel s-a nascut o lucrare unica pe piata de profil:

 

Modalitati legale de reducere a cheltuielilor cu angajatii!
 

detalii pe larg aici >>>


Club Legislatia Muncii
concediu crestere copil 0-2 ani

O angajata are CIM pe durata 14.09.2012-31.08.2013.Din 24 iunie pana la 31 august, are concediu de odihna(invatamant).

Pe 25 iulie a nascut, dar a preferat sa ramana in concediu de odihna deci nu si-a luat concediu de maternitate.42 de zile de la nasterea copilului se implinesc in 5 septembrie iar contractul se incheie in 31 august.

Deci ramane o perioada de 5 zile neacoperita.

Ce trebuie sa faca pentru a putea intra in concediu de crestere copil?

.....Cititi mai departe Detalii

Buletinul Informativ HR pentru Institutii Publice
Cea mai sigura sursa!

 

Imi voi indosaria buletinele lunare sub forma unei... carti. Va fi manualul in institutia noastra.
 

Aflati acum despre ce este vorba >>>>


Social
Piata muncii nu si-a revenit: Somajul a crescut in ultimul an

In iulie 2013, somajul a fost de 7,5%, cu 0,5 puncte procentuale mai mult decat in iulie 2012.

Rata somajului in forma ajustata sezonier a fost estimata la 7,5% in iulie 2013, la acelasi nivel cu cel din luna anterioara, potrivit INS.

In iulie 2013, somajul a fost de 7,5%, cu 0,5 puncte procentuale mai mult decat in iulie 2012.

Numarul somerilor (in varsta de 15-74 ani), estimat pentru luna iulie din anul curent este de 739 mii persoane, in scadere fata de luna precedenta (746 mii persoane) si in crestere fata de aceeasi luna din anul precedent (701 mii persoane).

Pe sexe, rata somajului pentru barbati o depaseste cu 1,7 puncte procentuale pe cea a femeilor (valorile respective fiind 8,2% in cazul persoanelor de sex masculin si 6,5% in cazul celor de sex feminin).

Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata somajului a fost estimata la 6,1% pentru luna iulie 2013 (6,8% in cazul barbatilor si 5,3% in cel al femeilor).

Numarul somerilor in ...

.....Cititi mai departe Detalii

Maximizati eficienta activitatilor in firma dvs.!
Din acest moment!

Doar cu "Ghidul Directorului de SRL"!

Stimate director,
O strategie inteligenta a unui management inspirat conduce automat spre dezvoltarea afacerii. Transformari si inovatii. Eficienta chiar si in cazul unor incertitudini economice.

Cum faceti insa fata cu succes tuturor provocarilor intampinate in activitatea dvs.?  Legislatia care se misca mult prea mult va poate pune cele mai neasteptate frane. Intrepretarile incorecte ale legii sunt periculoase nu numai pentru imaginea dvs., dar si pentru securitatea si bunul mers al societatii.

Expertii Rentrop & Straton s-au gandit la toate atunci cand au creat  CD-ul Ghidul Directorului de SRL. Un instrument complet! Singurul existent pe piata de profil! detalii aici >>>>


Atentie la amenzile aplicate de ITM pentru lipsa unor documente apparent minore!

Inspectorii ITM va pot amenda pentru lipsa sau intocmirea incorecta a unor documente aparent minore. Si discutam despre documente extrem de importante, documente pe care inspectorii ITM le solicita atunci cand vin in control.

In mod real, discutam despre multe documente pe care trebuie sa le detinem si adevarul este ca sunt de tot felul. De la ordin de deplasare, act aditional la CIM privind obiectivele si criteriile de performanta, fisa postului, contract de confidentialitate sau de neconcurenta, decizie de suspendare a CIM pentru cresterea copilului, notificare de prelungire a detasarii, preaviz de concediere individuala, formular pentru evaluarea anuala a performantelor, nota de lichidare, referat pentru savarsirea unei abateri disciplinare, comunicari oficiale cu diferite institutii ale Statului ...

Va oferim toate modele, formularele si contractele obligatorii in relatia cu angajatii perfect legale!

207 Modele, Formulare, Contracte de munca si acte aditionale Obligatorii in HR si Legislatia Muncii

Practic si simplu de utilizat, CD-ul 207 modele si formulare obligatorii in HRva ajuta sa obtineti rapid orice tip de document dorit! El contine modele si formulare pentru:

fise
comunicate
chestionare teste liste de control notificari
adeverinte acte aditionale
scrisori
anunturi fise de post
sesizari fise de evaluare
decizii contracte
cereri referate
notificari regulamente

>> Click pentru detalii

 


 

ULTIMA ORA!
 

Controale cu tinta precisa de la ITM! Aveti in firma trusa sanitara de prim ajutor? Lipsa ei se sanctioneaza cu amenda de 6.000 de lei!
 

 

Dotati-va acum cu o trusa completa, omologata, care respecta toate cerintele Ordinului 427/2002!

 

Stimate angajator,

Art.10 alin.(1) din Legea 319/2006 va obliga sa luati “toate masurile
necesare pentru acordarea primului ajutor”, ceea ce inseamna,
evident, ca trebuie sa aveti permanent in firma si o trusa
sanitara de prim-ajutor
, omologata si perfect functionala.

Iar art.39 alin.(6) din aceeasi lege precizeaza ca incalcarea respectivei
dispozitii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la
3.000 la 6.000 de lei
.


Inspectorii ITM cunosc foarte bine aceasta obligatie si sunt foarte
stricti in privinta ei.
Pe buna dreptate, de altfel.


E suficient sa va ganditi cum ar fi ca in firma dvs. sa se produca un accident de munca si dvs. sa nu aveti trusa de prim ajutor. Circumstantele ar fi foarte agravante si ati risca sa ajungeti direct in fata instantei, unde niciun judecator nu v-ar ierta neglijenta.


Asadar, repetam intrebarea din titlu: Aveti in firma dvs. o trusa de prim ajutor?


Va oferim truse complete, omologate, in conformitate cu toate prevederile legale! Capatati astfel siguranta ca inspectorii ITM nu vor gasi nimic in neregula si ca dvs. veti trece cu bine peste orice control!

Atentie, pe piata circula truse de prim ajutor contrafacute!

Acestea nu indeplinesc conditiile stabilite de Ministerul Sanatatii si Familiei, prevazute in Anexele si 1 si 3 ale Ordinului 427/2002! Iar a avea o trusa neregulamentara este echivalent cu a nu avea deloc si amenda de 6.000 de lei se pastreaza.

Conditii prevazute de Ordinul 472/2002:

1)Trusa sanitara se compune dintr-o cutie din material plastic, cu colturi si muchii rotunjite, in care sunt depozitate instrumente si materiale sanitare, medicamente si materiale diverse.


2)Cutia trusei sanitare trebuie sa fie rigida, realizata din material plastic rezistent, cu marginile si colturile rotunjite. Ea trebuie:
a) sa asigure etanseitatea corespunzatoare pentru protejarea continutului fata de praf si umezeala printr-un sistem de inchidere ferm;
b) sa fie inscriptionata, vizibil de la o distanta de minimum 5 m, cu denumirea produsului si a furnizorului sau, dupa caz, a producatorului;
c) sa permita vizualizarea continutului sau sa aiba inscriptionata lista continutului;
d) sa fie dimensionata si compartimentata corespunzator, in vederea depozitarii si asigurarii integritatii componentelor.

3)Cat priveste continutul, sunt nu mai putin de 29 de articole obligatorii (!), a caror calitate trebuie verificata si certificata in conformitate cu prevederile in vigoare privind evaluarea conformitatii de catre organele abilitate ale Ministerului Sanatatii si Familiei.

 

Click aici pentru detalii mai multe>>>

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586