Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Va oferim acum instrumentul de lucru care va ajuta sa rezolvati problemele departamentului de legislatia muncii, resurse umane si salarizare, punandu-va la dispozitie, cu 1 singur click, orice formular cerut in cadrul unei proceduri:
 

KIT-ul de documente instant obligatorii
in Legislatia Muncii si Salarizare!

 

Detalii aici >>>


Legislatia Muncii
Includem in adeverinta de somaj perioada in care nu s-au platit contributii?

Prin cele ce urmeaza, analizam cazul unui salariat concediat conform art. 65 alin 1) din Codul muncii, in data de 14 august 2013. Salariatul se prezinta la Agentia de somaj in termen de 10 zile ca sa aiba continuitate.

Pe adeverintele eliberate, societatea inscrie salariul realizat pe luna iulie. Avand in vedere ca societatea achita contributiile si impozitele datorate atat de salariat, cat si de angajator prin compensare cu TVA dupa inchiderea lunara, dar in termenul stabilit de lege (25 ale lunii urmatoare), la momentul concedierii salariatului nu i s-a putut completa pe adeverinta partea privind plata contributiei pe luna iulie.

Vom stabili astfel daca in aceasta situatie se va lua in considerare salariul de baza pe luna iulie in stabilirea mediei pe12 luni prevazuta in art . 39 pct. 2 lit. b) si art. 39 pct. 3) din Legea 76/2002.

Solutia consultantului:
Este adevarat ca una dintre rubricile adeverintei impune completarea numarului si data ...

.....Cititi mai departe Detalii

Visati sa deveniti Expert Legislatia Muncii?

Acum aveti la dispozitie Singurul Manual care va pregateste pentru absolvirea cursului de Expert Legislatia Muncii, organizat de LEXAcademy in parteneriat cu Uniunea Nationala a Expertilor in Legislatia Muncii!

Aflati cat de simplu puteti deveni Expert Legislatia Muncii! Detaliile complete sunt disponibile aici >>>


Un nou raport privind salariile din mediu privat. Ce domenii au inregistrat cresteri

Studiul salarial si de beneficii PayWell 2013, desfasurat de catre echipa de consultanta in resurse umane a PwC Romania, arata ca, in medie, cresterile salariale in sectorul privat din Romania au fost in acest an de 4,6%, in scadere cu 0,5% comparativ cu cele inregistrate in 2012.

In general, asa cum arata raportul, cresterile salariale au fost temperate in aproape toate domeniile, cu exceptia celui de IT & C.

Astfel, s-au inregistrat cresteri reale (peste inflatie) in sectoarele de productie (auto - 7%, industriala - 4,3%), de bunuri de larg consum, distributie (4,8%), IT&C (6,5%) si farmaceutice (5,3%), in timp ce companiile din sectorul bancar si retail au aplicat cresteri salariale sub nivelul inflatiei, respectiv de 2,6%.

In plus, nivelurile cele mai ridicate ale cresterilor medii salariale au fost alocate managementului (4,9%), urmate de personalul de suport (4,7%) si personalul operational si de vanzari (4,5%).

In ceea ce priveste ...

.....Cititi mai departe Detalii


Fabrica demontata si angajati trimisi in concediu. Cum a evitat un patron conflictul de munca!

Pentru evitarea conflictului de munca, un patron italian a gasit o metoda destul de inventiva pe care a si pus-o in aplicare.

Astfel, proprietar al unei fabrici de componente electrice, acesta si-a trimis angajatii in concediu si a mutat pe ascuns uzina in Polonia, evitand astfel un conflict de munca la anuntul ca productia va fi transferata in Europa de Est.

In plus, patronul le-a acordat celor 40 de angajati trei saptamani de vacanta de vara, in luna august. In continuare, incepand cu prima noapte de concediu, patronul italian a inceput sa demonteze fabrica si sa o mute in Polonia, potrivit Bloomberg.

"Daca le-as fi spus anterior ca am de gand sa transfer productia in strainatate, mi-ar fi ocupat fabrica si ar fi pus sechestru pe echipamente si utilaje. Adevarul este ca am vrut ca afacerea mea sa supravietuieasca, iar Italia nu imi mai ofera conditiile potrivite", a declarat Pedroni pentru Bloomberg de la noua fabrica din ...

.....Cititi mai departe Detalii

1. Nerespectarea prevederilor privind organizarea activitatilor de SSM
2. Supravegherea medicala necorespunzatoare
3. Lipsa avizelor si verificarilor tehnice ISCIR, pentru instalatii de ridicat si sub presiune
4. Lipsa dispozitivelor de protectie (ecrane, aparatori, capace) la echipamentele de munca
5. Lipsa masurilor de protectie impotriva pericolului de electrocutare.

>> click aici pentru detalii

Club Legislatia Muncii
Decizie suspendare

Buna ziua!
Daca data deciziei de suspendare este 26.08.2013, suspendarea urmand sa se faca cu data de 16.09.2013, Revisalul trebuie dus in termen de 19 zile, de la deciziei sau a suspendarii?
Va multumesc,
Gina Anghelache

.....Cititi mai departe Detalii

Va oferim seturi de siguranta auto – trusa, triunghiuri si stingator + vesta reflectorizanta cadou – complete si omologate, in conformitate cu toate prevederile Ordinului 987/2007! Capatati astfel siguranta ca veti trece cu bine peste orice control in trafic!
 

Click aici pentru informatii suplimentare
despre cum puteti evita o amenda de 335 de lei!


Social
Analizele Manager.ro: Te mai angajeaza cineva daca ai peste 50 de ani?

Pe masura ce inaintezi in varsta devii din ce in ce mai putin atractiv pentru angajatori. E o situatie discriminatorie si chiar complet ilogica uneori, dar o situatie cat se poate de reala, dupa cum arata si cifrele oficiale ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca: astfel, din cele 147.000 de angajari intermediate de ANOFM in primele 5 luni din 2013, mai putin de 25.000 au avut drept subiecti persoane de peste 50 de ani. Varstnicii au fost devansati pana si de tinerii sub 25 de ani, fara absolut nicio experienta in campul muncii.

De ce angajatorii se feresc sa recruteze persoane (sa le zicem) mai mature? Sunt mai multe motive: de exemplu, persoanelor respective li se reproseaza ca sunt mai incete, ca se adapteaza greu, ca au anumite obiceiuri de lucru dificil de schimbat, ca le lipseste ambitia si dorinta de a invata, ca nu sunt interesate de noua tehnologie – mai pe scurt, ca nu corespund cerintelor actuale ale pietei muncii.

“Cum sa angajez ...

.....Cititi mai departe Detalii

Control de la ITM privind REVISAL

Inspectorii ITM au demarat o vasta actiune de control legata de REVISAL! Amenzi de pana la 10.000 de lei!



H.G. nr. 500/2011 stabileste nu mai putin de 10 contraventii legate de registrul general de evidenta a salariatilor (REVISAL), sanctionabile cu amenzi cuprinse intre 300 si 10.000 de lei.


CD-ul "Controlul ITM pe teme legate de REVISAL" va ofera cateva avantaje pur si simplu deosebite.

Click aici pentru mai multe detalii >>>



ULTIMA ORA!
 

Controale cu tinta precisa de la ITM! Aveti in firma trusa sanitara de prim ajutor? Lipsa ei se sanctioneaza cu amenda de 6.000 de lei!
 

 

Dotati-va acum cu o trusa completa, omologata, care respecta toate cerintele Ordinului 427/2002!

 

Stimate angajator,

Art.10 alin.(1) din Legea 319/2006 va obliga sa luati “toate masurile
necesare pentru acordarea primului ajutor”, ceea ce inseamna,
evident, ca trebuie sa aveti permanent in firma si o trusa
sanitara de prim-ajutor
, omologata si perfect functionala.

Iar art.39 alin.(6) din aceeasi lege precizeaza ca incalcarea respectivei
dispozitii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la
3.000 la 6.000 de lei
.


Inspectorii ITM cunosc foarte bine aceasta obligatie si sunt foarte
stricti in privinta ei.
Pe buna dreptate, de altfel.


E suficient sa va ganditi cum ar fi ca in firma dvs. sa se produca un accident de munca si dvs. sa nu aveti trusa de prim ajutor. Circumstantele ar fi foarte agravante si ati risca sa ajungeti direct in fata instantei, unde niciun judecator nu v-ar ierta neglijenta.


Asadar, repetam intrebarea din titlu: Aveti in firma dvs. o trusa de prim ajutor?


Va oferim truse complete, omologate, in conformitate cu toate prevederile legale! Capatati astfel siguranta ca inspectorii ITM nu vor gasi nimic in neregula si ca dvs. veti trece cu bine peste orice control!

Atentie, pe piata circula truse de prim ajutor contrafacute!

Acestea nu indeplinesc conditiile stabilite de Ministerul Sanatatii si Familiei, prevazute in Anexele si 1 si 3 ale Ordinului 427/2002! Iar a avea o trusa neregulamentara este echivalent cu a nu avea deloc si amenda de 6.000 de lei se pastreaza.

Conditii prevazute de Ordinul 472/2002:

1) Trusa sanitara se compune dintr-o cutie din material plastic, cu colturi si muchii rotunjite, in care sunt depozitate instrumente si materiale sanitare, medicamente si materiale diverse.


2) Cutia trusei sanitare trebuie sa fie rigida, realizata din material plastic rezistent, cu marginile si colturile rotunjite. Ea trebuie:
a) sa asigure etanseitatea corespunzatoare pentru protejarea continutului fata de praf si umezeala printr-un sistem de inchidere ferm;
b) sa fie inscriptionata, vizibil de la o distanta de minimum 5 m, cu denumirea produsului si a furnizorului sau, dupa caz, a producatorului;
c) sa permita vizualizarea continutului sau sa aiba inscriptionata lista continutului;
d) sa fie dimensionata si compartimentata corespunzator, in vederea depozitarii si asigurarii integritatii componentelor.

3) Cat priveste continutul, sunt nu mai putin de 29 de articole obligatorii (!), a caror calitate trebuie verificata si certificata in conformitate cu prevederile in vigoare privind evaluarea conformitatii de catre organele abilitate ale Ministerului Sanatatii si Familiei.


Click aici pentru detalii mai multe>>>


 

 

Atentie: sunteti obligat sa faceti evaluarea angajatilor,


in baza fiselor de evaluare, conform prevederilor Codului muncii modificat!

 


Va oferim 17 de modele de fise de evaluare si 17 de modele de fise de post redactate impecabil! Aflati aici ce secret ascund aceste fise!

 


Click aici pentru mai multe detalii >>>


Un lucru pe care putini il stiu este ca fisele de evaluare ale angajatilor trebuie sa se afle intr-o concordanta perfecta cu fisele lor de post. Motivul? Nu se poate face evaluarea unui angajat pentru alte lucruri decat cele trecute in fisa postului.

Si fiti sigur ca inspectorii ITM verifica aceasta concordanta.


Daca doriti sa iesiti foarte bine in urma controlului si fara 1 leu amenda, va oferim 17 de modele de fise de evaluare impreuna cu cele 17 de modele ale fiselor de post aferente.

Click aici pentru detalii >>>

Intocmite impecabil, acestea acopera cu profesionalism toate punctele pe care trebuie sa le contina asemenea documente. Inspectorii nu vor avea pur si simplu nicio greseala de care sa se lege! Detalii aici >>>

 

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586