Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Anunt Important pentru Departamentul Salarizare:

Codul Fiscal a fost modificat!

Cititi prevederile care afecteaza Salarizarea si Formularele obligatorii!

 

In urma modificarilor legislative din ultima luna a Codului Fiscal au aparut extrem de multe nelamuriri in privinta Salarizarii si Formularele aferente.

                 ...vezi detalii aici >>

Legislatia Muncii
Iata care sunt noile tarife percepute de Inspectia Muncii

In Monitorul Oficial nr. 491 Ordinul 1.681 din 30 iulie 2013 a fost publicat Ordinul 1.681 din 30 iulie 2013 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii.

Ordinul stabileste astfel ca se va percepe un tarif de 50 lei pentru eliberarea de certificate, adeverinte sau duplicate de adeverinte din arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, in prezent taxa fiind cu 10 lei mai mare.

Eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date a Inspectiei Muncii cu registrele salariatilor transmise de angajatori costa 15 lei de persoana, comparativ cu 10 lei in normativul anterior.

In ce priveste datele din registrul general de evidenta a salariatilor, furnizate pe hartie pentru refacerea continutului lor la angajator, companiile platesc: 10 lei/pagina pentru datele angajatorului, 10 lei/pagina pentru lista tuturor salariatilor si 10 lei/salariat sau fost ...

.....Cititi mai departe Detalii

Totul despre evaluarea angajatilor. Sunteti siguri ca stiti tot ce trebuie sa inca mai aveti indoieli si nelamuriri?


Cand vine vorba despre evaluarea salariatilor, nelamuririle si neclaritatile tind sa se adune in numar considerabil. Esential este sa avem alaturi de noi acele instrumente care sa ne ajute sa ne achitam in mod corect de sarcinile si responsabilitatile care ne revin.


In acest sen, va prezentam Softul de Evaluare a Angajatilor, singurul soft din Romania care va ajuta sa aflati rapid si obiectiv:

•    cat de pregatit este fiecare angajat din companie;
•    in ce mod contribuie fiecare angajat la realizarea performantei
•    nevoia de instruire profesionala si ajutor pentru oricare angajat
•    posibilitatile de motivare
•    necesitatatea de a lua masuri punitive.


Puteti sa testati softul AICI!


ANOFM micsoreaza randurile somerilor. Vezi ce obiective indraznete are agentia!

In primul trimestru al acestui an au fost incadrate in munca nu mai putin de 75.983 persoane, reprezentand un procent de 22,02% fata de cat s-a programat pentru anul 2013 si aproximativ 19% dintre persoanele intrate in masurile active de stimulare a ocuparii fortei de munca (405.145), conform statisticilor publicate pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.

Pana la finele anului, se are in vedere, prin programul de Ocupare a Fortei de Munca, incadrarea in munca a 345.000 persoane.

O alta masura vine sa intareasca eforturile depuse de ANOFM. Astfel, potrivit Ministerului Muncii, una dintre masurile active de combatere a somajului o constituie bursele locurilor de munca, masura activa destinata corelarii cererii si ofertei de forta de munca. La cererea pietei muncii, au fost organizate sase burse, in patru judete (Arad, Calarasi, Hunedoara si Maramures). Aceste burse au fost pentru diferite meserii sau domenii ...

.....Cititi mai departe Detalii

Contractul Individual de Munca. Ghid Complet
Clauzele contractului, Modele de contracte

Contractul individual de munca

In urma numeroaselor intrebari privind modificarile survenite la CIM, Consiliul Editorial al Diviziei de Legislatia Muncii din cadrul Rentrop&Straton a decis sa editeze o lucrare practica referitoare la Contractul Individual de Munca, in lumina Codului Muncii.


Click aici pentru mai multe detalii »

Invaliditatea salariatului. Cum facem incetarea contractului in ReviSal?

Vom analiza mai jos cazul unui salariat care urmeaza sa se pensioneze pe caz de boala. Salariatul a primit decizia medicala privind pierderea totala a capacitatii de munca, de la casa de pensii, cu data de 26.07.2013, si doreste incetarea contractului incepand cu data de 01.08.2013.

Nefiind vorba de decizia de pensionare, vom stabili care este temeiul incetarii contractului de munca si cu ce data se va face aceasta. De asemenea, vom stabili in cat timp trebuie transmis ReviSalul, precum si daca societatea trebuie sa il pastreze pe salariat pe stat in concediu fara plata pana cand soseste decizia de pensionare.

Solutia consultantului:

Nu exista o prevedere legala care sa reglementeze asupra raporturilor de munca dintre angajator si salariat in perioada cuprinsa intre data comunicarii deciziei medicale asupra capacitatii de munca si data comunicarii deciziei de pensionare.

In baza art. 56 alin. (1) lit. c) din Codul muncii, contractul individual de munca ...

.....Cititi mai departe Detalii

Ce documente SSM trebuie sa aveti pregatite in cazul unui control ITM?


Primele documente pe care vi le solicita inspectorii sunt urmatoarele:

 structura scenariului de securitate in cazul unui incendiu
>> click aici pentru detalii

 setul de instructiuni dupa care lucreaza electricianul firmei

grila de evaluare a riscurilor pentru un anumit loc de munca
 >> click aici pentru detalii

 fisa de instruire colectiva a angajatilor

Puteti prezenta aceste documente? ACUM, da! Va punem la dispozitie 125 de modele si formulare obligatorii pentru SSM, gata intocmite, pe care nu mai trebuie decat sa le completati cu datele dvs.!

>> click aici pentru detalii


Pentru mai multe detalii CLICK AICI!


Club Legislatia Muncii
desfacere cim

Buna dimineata,
am rugamintea sa ma ajutati asa cum ati facut-o de fiecare data.
Am o salariata care este acuzata ca a sustras mai multe lucruri de la locul de munca, fapte pe care nu le recunoaste si nu exista o dovada clara ca a sustras acele lucruri.

S-a intocmit nota de constatare pe data de 02.08.2013, cand beneficiarul unde isi desfasoara activitatea a anuntat conducerea societatii noastre despre toate acestea. A fost chemata sa-si scrie nota explicativa, unde a declarat ca nu a facut nimic din toate aceste lucruri.

Pe data de 01.08.2013 salariata a fost in tura de noapte (12 ore).

Comisia de disciplina a propus desfacerea cim pt abatere disciplinara grava, iar directorul societatii a aprobat. Intrebarea este daca pe data de 02.08.2013 a dat nota explicativa , iar cu data de 05.08.2013 i se desface cim, in pontaj cum figureaza ca ore pe data de 02.08.2013, daca salariata a iesit din tura de noapte? Pot sa-i platesc o zi de co?
Va multumesc.

.....Cititi mai departe Detalii
KIT-ul de documente obligatorii in Legislatia Muncii si Salarizare

* Decizie colectiva de modificare a salariului minim (de la 1 iulie 2013)
* Decizie de incetare cu acordul partilor (..vezi aici >>)
* Contractul individual de munca pe perioada nedeterminata
* Contractul individual de munca pe perioada determinata
* Contractul individual de munca cu timp partial (..vezi aici >>)
* Concedierea colectiva (Notificari, Preaviz etc)

Incetare contractul individual de munca prin demisie sau ... ..citeste mai departe >>

Social
ANOFM are planuri mari pentru acest an: Vrea sa incadreze in munca 345.000 de persoane in 2013

ANOFM estimeaza pentru acest an, prin implementarea Programului de Ocupare a Fortei de Munca, incadrarea in munca a 345.000 persoane.

Un numar de 75.983 persoane au fost incadrate in munca in primul trimestru al acestui an, conform statisticilor publicate pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, preluate de Agerpres.

Suma reprezinta 22,02% fata de cat s-a programat pentru anul 2013 si aproximativ 19% dintre persoanele intrate in masurile active de stimulare a ocuparii fortei de munca (405.145).

Pentru acest an, prin implementarea Programului de Ocupare a Fortei de Munca, se estimeaza incadrarea in munca a 345.000 persoane.

Prin acordarea serviciilor de mediere s-a realizat ocuparea a 66.511 persoane, reprezentand 23,26% din totalul programat pentru anul 2013.

Din acestea, 44.616 persoane au fost angajate prin medierea incadrarii in munca pe locuri de munca vacante pe perioada determinata si 21.895 ...

.....Cititi mai departe Detalii

Atentie! Nu este nicio gluma!

Riscati 1-2 ani de inchisoare pentru neregulile legate de securitatea si sanatatea in munca (SSM)!


...Click aici pentru detalii >>>


Sunteti obligat sa aveti in firma stingatoare
de incendiu?  DA!

 

Aflati aici cum sa evitati cel mai tragic eveniment cu care se poate confrunta o firma!

Atentie! Lipsa stingatoarelor de incendiu se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 la 6.000 de lei!

Stimate administrator de firma,
 
De cat timp are nevoie un foc pornit de la un scurtcicuit sau de la o tigara aprinsa pentru a cuprinde o intreaga incapere?
 
Raspunsul s-ar putea sa va surprinda: de mai putin de 45 de secunde!
 
E un lucru confirmat atat de pompierii profesionisti, cat si de numeroasele filmulete postate pe Youtube, care arata ce dezastru poate produce o instalatie de pom de Craciun defecta sau o lumanare parfumata care se rastoarna accidental.
 
 
Trebuie sa intelegeti ca daca nu interveniti rapid cu un stingator, inca din primele momente ale incendiului, NU MAI AVETI ULTERIOR CE FACE! Dezastrul este garantat, mai ales in cazul birourilor unde, evident, exista multa hartogaraie si mobilier din PAL sau lemn. 
 
Aveti in firma dvs. stingatoare de incendiu?
 
Va oferim stingatoare perfect functionale, in conformitate cu toate prevederile legale, omologate de Centrul National pentru Securitate la Incendiu si Protectie Civila (C.N.S.I.P.C.)! 
 

Capatati astfel siguranta ca evitati un eveniment tragic in firma dvs. si ca veti trece intotdeauna cu bine peste orice control pe linie de PSI!

Ce fel de stingator va trebuie?

Alegerea corecta a tipului de stingator depinde de mai multi factori:
 
• natura materialelor combustibile
• marimea inceputului de incendiu ce se poate dezvolta
• forma de manifestare a incendiului (lent sau rapid)
• mediul de lucru (temperatura, umiditate, posibile incompatibilitati chimice)
• existenta instalatiilor electrice sub tensiune
• dimensiunile spatiului etc.
 
Dar, in principiu, retineti:
 
• pentru un birou obisnuit va trebuie un stingator de tip P3
• pentru un birou mai mare, cu capacitatea de pana in 60 mc – un stingator de tip P6
• pentru o hala – un stingator de tip P50

Va oferim toate aceste tipuri de stingatoare, omologate, perfect functionale, cu termen de valabilitate de 12 luni, la preturi imbatabile:
 
• stingator tip P3, 99 de lei + 24% TVA
• stingator tip P6, 119 de lei + 24 % TVA
• stingator tip P50, 625 de lei + 24% TVA
 
Le puteti comanda dand click pe butonul de mai jos, in numarul dorit, tinand cont de standardele in domeniu care prevad norma de 1 stingator pentru fiecare 200 mp de suprafata.
 
 
detalii si comenzi aici >>>>

Scapati de stresul controlului!


Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil, care elimina riscul oricarei nereguli!


 

Fisa postului este cu siguranta unul dintre cele mai importante documente din domeniul HR. In primul rand, pentru ca este un document obligatoriu, ce trebuie anexat la contractul individual de munca al fiecarui angajat.
 
Va oferim 202 modele de fise ale postului gata redactate, grupate intr-o lucrare de exceptie: CD-ul 202 modele de fise pentru orice post, din orice firma.
 
Produsul acopera cu profesionalism toate punctele pe care trebuie sa le contina acest document:
 
a) denumirea postului
b) pozitia din COR
c) nivelul postului
d) relatiile ierarhice si functionale
e) definirea scopului general si a obiectivelor postului.
f) definirea principalelor sarcini/atributii/activitati
g) aspecte referitoare la conditiile de munca
h) studiile si calificarile necesare postului
i) competentele postului

 

Aflati detalii aici!


 
 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586