Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro
Legislatia muncii
Nou: Model Contract de prestari servicii

CONTRACT DE PRESTARI DE SERVICII

Incheiat astazi ..................
la ......................................

I. PARTILE CONTRACTANTE
1.1. S.C. .................................................................. S.N.C./S.C.S./S.A./S.R.L., cu sediul social in ..............................................., str. ................................. nr. ..........................,(localitatea) bloc ............., scara ..........., etaj ........, apartament ......., judet/sector ......................................., inregistrata la Oficiul Registrului Comertului .........................................., sub nr. ........................ din ................................., cod fiscal nr. ....................... din ...................................., avand contul nr. ............................. deschis la ............................., reprezentata de ........................................, cu functia de ...

.....Cititi mai departe Detalii


Care sunt avantajele si dezavantajele mai putin cunoscute ale diferitelor tipuri de contracte de angajare existente pe piata muncii?

Aflati totul aici >>>

Gestionarea concediului de odihna. Acordare zile libere bugetari

Vom stabili mai jos daca in cazul unitatilor bugetare, salariatii sunt obligati sa efectueze in totalitate concediul de odihna in anul calendaristic respectiv. De asemenea, vom vedea in ce situatii se poate efectua intregul concediu sau numai o parte in anul urmator si pana la ce data.

Solutia consultantului:

In sectorul bugetar, concediul de odihna se acorda potrivit prevederilor Legii 53/2003 - Codul muncii, republicata, ale art. 23 din OG 10/2008, cu modificarile si completarile ulterioare si ale HG 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, republicata.

De asemenea, potrivit prevederilor art. 35 coroborate cu ...

.....Cititi mai departe Detalii

Clublegislatiamuncii.ro
Schimbare denumire firma

Cum procedez cu contractele angajatilor daca schimb denumirea firmei?
Si cu Revisalul?


.....Cititi mai departe Detalii



Legislatia muncii
Ce obligatii are angajatorul cu privire la depunerea dosarului de pensionare?

Conform prevederilor art. 103 alin. (1) din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite, a tutorelui sau a curatorului acesteia, a persoanei careia i s-a incredintat sau i s-a dat in plasament copilul minor, dupa caz, depusa personal ori prin mandatar desemnat prin procura speciala.

Cererea de pensionare, impreuna cu actele prin care se dovedeste indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta lege, se depune, incepand cu data indeplinirii acestor conditii, la casa teritoriala de pensii competenta, in a carei raza domiciliaza persoana.

In acelasi sens sunt si prevederile art. 74 alin. (1) si (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii 263/2010, aprobate prin ...

.....Cititi mai departe Detalii


ATENTIE! Noi modificari privind acordarea pensiei de invaliditate, stagiul de cotizare si stagiul potential!

Va oferim singurul ghid practic de pe piata care trateaza intr-o maniera completa si 100% profesionista absolut TOATE ASPECTELE pensionarii!

>>> Detalii click aici

Cumul de functii la acelasi angajator. Conditii in care se pot prelua noi atributii

Tinand seama de prevederile Legii 53/2003 - Codul muncii, republicata in temeiul art.V din Legea 40/2011, vom vedea care este modalitatea legala prin care un salariat, angajat cu norma intreaga, durata normala a timpului de munca de 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana, poate prelua pe perioada determinata atributiile unui alt post vacant, pe langa atributiile din fisa postului ocupat de catre acesta.

Mentionam ca derularea atributiilor postului vacant preluate pe perioada determinata de timp se desfasoara in cadrul aceluiasi interval orar al duratei normale a timpului de munca de 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana.

In plus, vom vedea care sunt documentele care se vor intocmi in cazul in care raspunsul este unul favorabil.

Solutia consultantului:

Orice salariat are dreptul de a cumula mai  ...

.....Cititi mai departe Detalii



Caietul angajatorului - Procedura completa la angajare
impulsul de care ai nevoie ca lucrurile sa mearga struna!


In format tiparit, cu informatii utile, concentrate, succinte pentru ceea ce te intereseaza:

- Care sunt actele necesare la angajare

- Informatii extrem de utile despre Contractul Individual de Munca

- Totul despre partile contractului de munca:

- Procedura de urmat in cazul angajarii in sectorul bugetar


>>> Detalii click aici


Familie
Si mamele singure pot avea o viata sociala

1. Trebuie sa te gandesti la viata sociala ca la ceva relevant pentru tine.

Ceea ce inseamna ca trebuie sa elimini gandurile care-ti spun ca timpul alocat tie este un gest egoist si iresponsabil. Este si normal, si sanatos sa vrei sa socializezi, sa ai pasiuni si sa te bucuri de viata, fara a avea copiii langa tine. Vei redescoperi lucruri despre tine, vei avea mai multa energie pentru copil si vei fi mai fericita.

Nu este sanatos pentru copil sa te aiba doar pe tine ca punct de reper. El trebuie sa invete sa socializeze cu alti adulti, daca tu ai decis ca asta este impotriva religiei tale.

2. Nu te lasa coplesita de logistica.

Multe mame singure simt ca este mult prea greu sa organizeze timp de socializare, asta pentru ca trebuie sa implice si pe altcineva. Adica sa aiba incredere in cineva. Este insa important sa ai pe cineva pe acre sa te bazezi sa aiba grija de copilul tau, de care acesta sa fie atasat. Nu te pune pe tine intr-o lumina ...

.....Cititi mai departe Detalii


A aparut primul soft de evaluare a angajatilor din Romania

Softul de evaluare a angajatilor va ajuta sa aflati
rapid si obiectiv

- cat de pregatit este fiecare angajat din companie;
- posibilitatile de motivare
- in ce mod contribuie fiecare angajat la realizarea performantei
- nevoia de instruire profesionala si ajutor pentru oricare
angajat

>>> Detalii click aici


Nou! Rentrop & Straton editeaza PRIMUL MANUAL pentru Expert Legislatia Muncii!

Tot ceea ce trebuie sa stiti pentru a deveni Expert Legislatia Muncii acreditat, cea mai noua si banoasa meserie a momentului,
se afla aici!

Se cauta Expert Legislatia Muncii! Atat in Romania, cat si in Uniunea Europeana!




Competentele pe care «Manualul Expertului in Legislatia Muncii»
vi le asigura

Noua profesie “EXPERT LEGISLATIA MUNCII”
are ca obiective principale:

  asigurarea aplicarii corecte a prevederilor legale privind raporturile individuale si colective de munca si/sau de serviciu

  diminuarea muncii fara forme legale

  prevenirea eventualelor abuzuri ale angajatorilor asupra salariatilor

  consilierea managerilor privind noile modificari si tendinte pe piata muncii.

>> Detalii click aici <<

_______________________________


Atentie angajatori: Controale cu tinta precisa de la ITM!

Aveti in firma Trusa Sanitara de Prim Ajutor?


Lipsa ei se sanctioneaza cu amenda de 6.000 de lei!


Stimate angajator,


Art.10 alin.(1) din Legea 319/2006 va obliga sa luati “toate masurile necesare pentru acordarea primului ajutor”, ceea ce inseamna, evident, ca trebuie sa aveti permanent in firma si o trusa sanitara de prim-ajutor, omologata si perfect functionala.

Iar art.39 alin.(6) din aceeasi lege precizeaza ca incalcarea respectivei dispozitii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 la 6.000 de lei.


... citeste detalii aici »


Inspectorii ITM cunosc foarte bine aceasta obligatie si sunt foarte stricti in privinta ei.

Legea spune foarte clar:
sunt nu mai putin de 29 de articole obligatorii (!)
, a caror calitate trebuie verificata si certificata in conformitate cu prevederile in vigoare privind evaluarea conformitatii de catre organele abilitate ale Ministerului Sanatatii si Familiei.


Iata ce este Obligatoriu sa contina Trusa de Prim Ajutor:


– Trusa fixa cu dotarile standard, prevazute prin lege

  • Foarfece cu varfuri boante – 1 buc;
  • Dispozitiv respiratie gura-gura – 1 buc;
  • Pipa Guedel marimea 4 – 1 buc;
  • Pipa Guedel marimea 10 – 1 buc;
  • Pansaplast (plasture) 6/50 cm – 1 buc;
  • Fasa tifon 5cm/4m – 5 buc;
  • Fasa tifon 10cm/5m – 3 buc;
  • Bandaj... vezi lista integrala aici »

Atentie: pe piata circula truse de prim ajutor contrafacute!

Acestea nu indeplinesc conditiile stabilite de Ministerul Sanatatii si Familiei, prevazute in Anexele si 1 si 3 ale Ordinului 427/2002! Iar a avea o trusa neregulamentara este echivalent cu a nu avea deloc si amenda de 6.000 de lei se pastreaza. (... citeste aici »)


Important!
Practic, NU exista firma care sa scape de obligatia de a avea trusa sanitara de prim ajutor.

Ba mai mult, in cazul activitatilor industriale, agricole, de prestari servicii sau de proiectare-cercetare, trebuie sa existe una la cel mult 25 de angajati.


Asadar, puteti primi amenda si pentru ca nu aveti suficiente truse sanitare de prim ajutor!


Retineti!
Trusa sanitara de prim ajutor intra in sfera activitatilor de prevenire a accidentelor de munca, un domeniu cu care ITM-ul nu se joaca!


... vezi aici Trusa Basic de Prim Ajutor »


... vezi aici Trusa Basic Plus de Prim Ajutor »

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586