Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro
Legislatia Muncii
Munca in Strainatate. Care sunt normele valabile in 2013 privind drepturile muncitorilor romani?

In cele ce urmeaza, va prezentam o serie de informatii cu privire la munca in strainatate efectuata de muncitorii romani.

Unde trebuie sa ma adresez atunci cand doresc sa beneficiez de dreptul la indemnizatia de somaj in baza celor doua Regulamente europene?

- Daca indemnizatia de somaj este solicitata in Romania, trebuie sa va adresati agentiei municipiului Bucuresti sau agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca de care apartineti cu domiciliul sau resedinta.
- Daca indemnizatia de somaj este solicitata intr-un alt Stat Membru, trebuie sa va adresati institutiei de asigurari de somaj din regiunea in care v-ati desfasurat activitatea sau, dupa caz, din regiunea in care isi are sediul angajatorul dvs.

Ce trebuie sa stiu inainte de a solicita acordarea drepturilor in baza prevederilor in materie de somaj ale Regulamentelor 1408/71 si 574/72?

Nu orice lucrator migrant este inclus in campul personal de aplicare a Regulamentelor.
in ...

.....Cititi mai departe Detalii

Manualul de Evaluare a Angajatilor


Lucrarea va ajuta sa :


stabiliti obiectivele de performanta individuala ... detalii aici >>>
stabiliti criteriile de evaluare a avtivitatii profesionale a salariatului si procedura de evaluare aferenta
intocmiti o procedura de evaluar formala, negociaza prin contractul individual de munca, contractul colectiv de munca sau comunicata prin regulamentul de ordine interioara ...detalii aici  >>>


Salariat cu domiciliu in alt stat. Cum efectuam angajarea fara permis de munca?

Analizam mai jos cazul unei societati care doreste sa angajeze serviciile unei persoane fizice straine cu domiciliul in UE. Nu se doreste angajarea cu permis de munca in Romania, urmand ca persoana fizica sa isi desfasoare activitatea la domiciliul sau din UE.

Vom vedea care sunt formele legale prin care societatea poate angaja aceasta persoana care are domiciliul in UE.

Solutia consultantului:
Pentru desfasurarea muncii la domiciliu se incheie contract individual de munca la domiciliu, care potrivit art. 109 din Codul muncii, republicat, se incheie numai in forma scrisa si contine in mod obligatoriu, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3), urmatoarele:

a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza la domiciliu;
b) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa controleze activitatea salariatului sau si modalitatea concreta de realizare a controlului;
c) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la domiciliul ...

.....Cititi mai departe Detalii

Atentie soferi:
Actiune de control a Politiei Rutiera in toata tara!


Aveti Trusa de prima ajutor in masina?


Daca nu: sanctiunea legala este de 4-5 puncte amenda


... vezi detalii aici »

Club Legislatia Muncii
impozit salariu

Doresc sa stiu daca in perioada noiembrie 2010 si tot anul 2011, pentru persoanele cu grad de handicap grav acentuat (grad II, mai scria pe certificat), beneficiau de scutire de impozit pe salariu sau nu.

Si deasemenea daca potrivit codului fiscal 2013, beneficiaza sau nu de aceasta scutire de impozit!

.....Cititi mai departe Detalii
 
Daca iti doresti:
 
 Conformitate cu legislatia in vigoare... detalii aici >>>
 Eliminarea amenzilor din partea autoritatilor (ITM, Inspectia Muncii etc.)
 Acoperire legala in cazul unor conflicte cu angajatii ...detalii aici  >>>
 Corelarea legislatiei in vigoare cu cerintele interne ale companiei / firmei
 Obtinerea unui Regulament Intern perfect functional care ajuta activitatea companiei, iti protejeaza bugetul si in plus iti apara spatele permanent....detalii aici >>>
 
Informatia prezenta pe CD se doreste a fi utila celor care au de alcatuit Regulamentul Intern propriu domeniului lor de activitate. Contine:
 
 informatii despre importanta Regulamentului Intern
 prevederi legale privind componenta Regulamentului Intern
 37 de modele de Regulament Intern specifice unor domenii diverse.
 

Legislatia Muncii
Noutati legislative: Impozitarea avantajelor in natura

Este binecunoscut faptul ca peste tot in lume exista o permanenta disputa intre companii si Administratia fiscala avand ca miza slabiciunile legislatiei fiscale care permit legal diminuarea presiunii fiscale. Primele, beneficiind de resurse si de flexibilitate, incearca sa isi diminueze obligatiile fiscale, iar Administratia, avand de partea sa posibilitatea ajustarii legislatiei, sa blocheze eventualele brese in sistemul de impozitare.

Asa cum s-a intamplat si in cazul altor brese in legislatia fiscala, odata identificate de catre Administratia fiscala au fost luate rapid masuri de eliminare. Aceeasi situatie pare sa se intample si in zona avantajelor acordate persoanelor fizice, sistemul avantajelor reprezentand o zona extrem de delicata. Este neindoielnic faptul ca prin modificarile intervenite in legislatia in materie de impozit pe venit o asemenea bresa a fost treptat inchisa.

Impozitarea avantajelor la nivelul salariatului este in vigoare inca de la aplicarea ...

.....Cititi mai departe Detalii
 
Identificarea rapida si eficienta a criteriilor de performanta, combinata cu caracteristicile personale ale angajatului, tinta oricarui evaluator care munceste contra cronometru!
 
Fara eforturi suplimentare:
   Stabilesti obiective de performanta individuala.
   Stabilesti criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului si procedura de evaluare aferenta.
   Intocmesti o procedura de evaluare formala, negociata prin contractul individual de munca, contractul colectiv de munca sau comunicata prin regulamentul de ordine interioara.
   Stabilesti obiectivele evaluarii, fisele de evaluare si dosarul calitatii muncii.
   Intocmesti fise de evaluare corecte si complete, in conformitate cu cerintele postului si activitatea companiei.
   Stii care sunt cele mai periculoase greseli pe care le-ai putea face in momentul in care isi evalueaza angajatii, tinand cont de criteriile de performanta prevazute in Codul muncii.
   Stii cum sa eviti greselile de evaluare (sfaturi, indrumari, solutii la problemele cu care te poti confrunta).
 

Obligatii privind pastrarea si arhivarea documentelor societatii

Necesitatea optimizarii costurilor societatii implica identificarea oricaror solutii de reducere sau eliminare a costurilor, alaturi de asigurarea ca societatea nu este expusa unor sanctiuni costisitoare. In aceasta sfera se afla un domeniu mai putin important, dar care este prezent zi de zi in activitatea oricarei societati – administrarea documentelor si arhivarea acestora.

Cu siguranta aproape de termenul general de pastrare a documentelor cu caracter contabil si fiscal de 10 ani, stabilit ca urmare a termenului de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale in cazul savarsirii de fapte ce reprezinta evaziune fiscala, la nivelul unei societati care si-a desfasurat activitatea in tot acest timp, volumul documentelor acumulate a devenit impresionant. Volumul important de documente determina cheltuieli suplimentare de stocare, generand totodata si dificultati de manipulare si de utilizare in caz de nevoie.

Termenele de pastrare sunt prevazute in mod ...

.....Cititi mai departe Detalii

Atentie la diurna: Modificarile din 2013

De la 1 februarie, Noul Cod Fiscal a stabilit: Diurna devine venit salarial si se impoziteaza.

 

  • Stiti care este cuantumul salariului pe care trebuie sa-l acordati angajatului si care sunt conditiile legale pentru acordarea acestuia? Detalii aici >>
  • Stiti care sunt prevederile actelor aditionale la Contractul individual de munca intocmite in cazul deplasarii salariatilor atat in tara, cat si in strainatate? Detalii aici >>

..... citeste continuarea aici >>>


Social
Cum sa nu ramai falit din cauza unei vacante prea scumpe

Alegerea unei destinatii adaptate bugetului este importanta daca vreti sa nu acumulati datorii din cauza unei vacante prea scumpe.

Criza financiara a afectat serios bugetele de vacanta ale romanilor, iar planificarea unei vacante a devenit mai dificila.

Pentru a nu intra in datorii, este important sa ne planificam corect bugetul de vacanta, astfel incat sanu acumulam datorii, potrivit unui comunicat primit de la Kruk Romania, companie specializata in managementul creantelor.

Chiar daca nu aveti abilitati de director financiar, puteti face un plan de buget care sa cuprinda cheltuielile curente. Este important sa alegi o vacanta pe masura bugetului tau si sa achiti toate cheltuielile curente inainte de plecare.

Daca esti nevoit sa te imprumuti pentru vacanta, pune la punct un plan eficient prin care sa returnezi banii intr-un timp cat mai scurt. Astfel, sejurul nu va deveni o povara financiara pe termen lung.

Totodata, este stiut faptul ca majoritatea ...

.....Cititi mai departe Detalii

Anunt important pentru Departamentul de Resurse Umane:
 

Sanatate
6 lucruri pe care trebuie sa stii despre crema de protectie solara

Cremele de protectie solara au rolul de a ne proteja de cancer si de imbatranirea prematura a pielii. Daca mergi la mare vara aceasta nu uita sa iei in geanta de plaja si crema de protectie solara. Te sfatuim sa nu folosesti crema de anul trecut pentru ca poate fi expirata. Lotiunile de plaja expirate nu mai au capacitatea de a bloca razele ultraviolete, asadar este recomandat sa le inlocuiesti in fiecare vara.

Pentru ca radiatiile ultraviolete sunt tot mai puternice, atunci cand mergi la plaja nu ar trebui sa iti lipseasca din geanta crema de protectie solara. Daca verifici cu atentie eticheta cremelor de plaja vei observa ca cele mai multe dintre ele pot fi folosite 12 luni de la achizitie.

Este foarte important pentru sanatatea ta sa te protejezi impotriva razelor soarelui pentru a nu avea riduri si urme adanci.

Iata 6 lucruri pe care trebuie sa stii despre crema de protectie solara:
1. Nu folosi crema de plaja de anul trecut!
Crema de plaja are o valabilitate de ...

.....Cititi mai departe Detalii
Controale cu tinta precisa de la ITM!
 
Se verifica fisele de post si fisele de evaluare ale angajatilor!
 
Unitatile Inspectoratului Teritorial de Munca efectueaza in aceasta perioada o serie de controale cu tema specifica, principala neregula vizata fiind lipsa fiselor de post actualizate si a fiselor de evaluare ale salariatilor.
 
Va reamintim, de la 1 mai 2011, evaluarea angajatilor este obligatorie, conform articolelor 17 si 242  din noul Cod al muncii!

De asemenea – foarte important! – inspectorii ITM urmaresc concordanta intre cele doua tipuri de documente.
 
Motivul? Nu se poate face evaluarea unui angajat pentru alte lucruri decat cele trecute in fisa postului! Intre cele doua tipuri de fise trebuie sa existe, asadar, o legatura foarte stransa!
 
Aveti fise de post intocmite corect?
Aveti fise de evaluare intocmite corect?

 
...Click aici pentru a citi continuarea

Vreti sa aveti acces NON-STOP la solutiile profesioniste oferite de specialistii din Ministerul Muncii?

NOU! Grijile dvs. s-au terminat! Va prezentam cea mai buna sursa de informare pentru orice HR Manager si Jurist !

V-am pregatit un abonament flexibil, pe 12 luni, cu posibilitatea de a adresa 24 intrebari/an, astfel incat sa va convingeti de calitatea serviciilor oferite de www.PortalCodulMuncii.ro.

www.PortalCodulMuncii.roeste singurul portal din Romania care va pune la dispozitie o uriasa baza de date cu peste 12.500 de intrebari si raspunsuri din toate domeniile relatiilor de munca: Codul Muncii, Salarizare, Contributii, Concedii, Somaj, Concedieri, Protectia muncii, Resurse Umane!

Pentru a profita de aceasta oferta limitata, CLICK aici!
 



Atentie angajatori: Controale cu tinta precisa de la ITM!

Aveti in firma Trusa Sanitara de Prim Ajutor?

Lipsa ei se sanctioneaza cu amenda de 6.000 de lei!


Stimate angajator,


Art.10 alin.(1) din Legea 319/2006 va obliga sa luati “toate masurile necesare pentru acordarea primului ajutor”, ceea ce inseamna, evident, ca trebuie sa aveti permanent in firma si o trusa sanitara de prim-ajutor, omologata si perfect functionala.

Iar art.39 alin.(6) din aceeasi lege precizeaza ca incalcarea respectivei dispozitii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 la 6.000 de lei.


... citeste detalii aici »


Inspectorii ITM cunosc foarte bine aceasta obligatie si sunt foarte stricti in privinta ei.

Legea spune foarte clar:
sunt nu mai putin de 29 de articole obligatorii (!)
, a caror calitate trebuie verificata si certificata in conformitate cu prevederile in vigoare privind evaluarea conformitatii de catre organele abilitate ale Ministerului Sanatatii si Familiei.


Iata ce este Obligatoriu sa contina Trusa de Prim Ajutor:


– Trusa fixa cu dotarile standard, prevazute prin lege

  • Foarfece cu varfuri boante – 1 buc;
  • Dispozitiv respiratie gura-gura – 1 buc;
  • Pipa Guedel marimea 4 – 1 buc;
  • Pipa Guedel marimea 10 – 1 buc;
  • Pansaplast (plasture) 6/50 cm – 1 buc;
  • Fasa tifon 5cm/4m – 5 buc;
  • Fasa tifon 10cm/5m – 3 buc;
  • Bandaj... vezi lista integrala aici »

Atentie: pe piata circula truse de prim ajutor contrafacute!

Acestea nu indeplinesc conditiile stabilite de Ministerul Sanatatii si Familiei, prevazute in Anexele si 1 si 3 ale Ordinului 427/2002! Iar a avea o trusa neregulamentara este echivalent cu a nu avea deloc si amenda de 6.000 de lei se pastreaza. (... citeste aici »)


Important!
Practic, NU exista firma care sa scape de obligatia de a avea trusa sanitara de prim ajutor.

Ba mai mult, in cazul activitatilor industriale, agricole, de prestari servicii sau de proiectare-cercetare, trebuie sa existe una la cel mult 25 de angajati.


Asadar, puteti primi amenda si pentru ca nu aveti suficiente truse sanitare de prim ajutor!


Retineti!
Trusa sanitara de prim ajutor intra in sfera activitatilor de prevenire a accidentelor de munca, un domeniu cu care ITM-ul nu se joaca!


... vezi aici Trusa Basic de Prim Ajutor »
 


 

Nou! Rentrop & Straton editeaza PRIMUL MANUAL pentru Expert Legislatia Muncii!

Tot ceea ce trebuie sa stiti pentru a deveni Expert Legislatia Muncii acreditat, cea mai noua si banoasa meserie a momentului,
se afla aici!

Se cauta Expert Legislatia Muncii! Atat in Romania, cat si in Uniunea Europeana!




Competentele pe care «Manualul Expertului in Legislatia Muncii»
vi le asigura

Noua profesie “EXPERT LEGISLATIA MUNCII”
are ca obiective principale:

  asigurarea aplicarii corecte a prevederilor legale privind raporturile individuale si colective de munca si/sau de serviciu

  diminuarea muncii fara forme legale

  prevenirea eventualelor abuzuri ale angajatorilor asupra salariatilor

  consilierea managerilor privind noile modificari si tendinte pe piata muncii.

>> Detalii click aici <<
 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586