Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro
Legislatia Muncii
Noul C.O.R. Grupele majore mai respecta nivelul de studii prevazut in vechea clasificare?

Prin cele ce urmeaza, vom stabili daca in COR structurarea in grupa 2 inseamna neaparat studii superioare, iar in grupa 3 studii medii.

Vom analiza, mai exact, cazul unui salariat, ingineri, care a urmat un curs de inspector protectia mediului (pentru inscrierea la curs i s-au cerut studii superioare), iar pe diploma de absolvire a cursului i s-a trecut codul COR 325712, tot astfel fiind trecut si de societate in REVISAL.

Vom vedea asfel daca exista vreo implicatie pentru respectivul salariat, in cazul in care s-ar considera ca a desfasurat activitate pe studii medii.

Solutia consultantului:
In ceea ce priveste studiile necesare pentru angajarea in diferite ocupatii, mentionam ca OMMPS 138/1995 privind aprobarea Clasificarii ocupatiilor din Romania (C.O.R.) prevedea ca opt din cele 10 grupe majore sunt descrise in raport cu cele 4 niveluri de instruire, conform tabelului prevazut la pct. 1 din Partea I, dupa cum urmeaza:

GRUPA ...

.....Cititi mai departe Detalii

Litigiile de munca generate prin detasare, delegare si acordarea Caiet Diurna

diurnei pot fi evitate!


Aflati acum, cu ajutorul Caietului de Seminar

privind Diurna, Delegarea si Detasarea potrivit noului Cod al Muncii

>>> detalii aici


Gestionarea dosarelor personale: informatii utile

Evidenta orelor suplimentare si a orelor de noapte

Evidenta orelor suplimentare si a orelor de noapte reprezinta o activitate foarte importanta, cu multe implicatii atat pentru angajati, cat si pentru angajatori, in special legate de modalitatea de plata. |n mod curent, inregistrarea acestor ore se face prin pontajele lunare si pe statele de plata.

Ordinul nr. 687/2006 (publicat in Monitorul Oficial nr. 801 din 25 septembrie 2006) a aprobat procedura privind modul de eliberare a actelor doveditoare ale sporului pentru munca prestata in timpul noptii si de valorificare a acestuia in procesul de stabilire si/sau de recalculare a drepturilor de pensie.

Ca urmare, odata cu cresterea importantei orelor suplimentare, in special a celor de noapte, in calcularea pensiilor, va recomandam sa atasati la dosarul personal o evidenta a acestora (trimestrial sau anual), pentru fiecare angajat in parte.

Arhivarea corespunzatoare a dosarelor fostilor ...

.....Cititi mai departe Detalii

Anunt Important pentru Departamentul Salarizare:

Codul Fiscal a fost modificat!

Cititi prevederile care afecteaza Salarizarea si Formularele obligatorii!

 

In urma modificarilor legislative din ultima luna a Codului Fiscal au aparut extrem de multe nelamuriri in privinta Salarizarii si Formularele aferente.

                 ...vezi detalii aici >>

Club Legislatia Muncii
Hotarare judecatoreasca

Sunt director de scoala si am avut un litigiu de munca cu Curtea de Conturi referitor la cuantumul sporului de ecran.Primaria a facut sesizare la curtea de Apel si am primit hotarare judecatoreasca definitiva si executorie.

Mai putem face recurs? Sau sa solicitam ca retinerea sumelor sa se fac din diferentele salariale pe care le avem de primit?
Este necesar sa deschidem un nou proces? Si unde?

.....Cititi mai departe Detalii

„Cum sa te pensionezi in 2013”
 


Ghid de pensionare

I. Pensia pentru limita de varsta Aflati aici >>>
II. Pensia anticipata si anticipata partial Aflati aici >>>
III. Pensia de invaliditate Aflati aici >>>
IV. Pensia de urmas Aflati aici >>>
V. Calculul pensiilor Aflati aici >>>
VII. Sporul de vechime la calculul pensiei Aflati aici >>>
VIII. Impozit si contributii sociale datorate pentru veniturile din pensii Aflati aici >>>
IX. Decizia de pensie Aflati aici >>>
X. Recalcularea pensiei Aflati aici >>>

.... Cuprinsul integral AICI


Legislatia Muncii
Societate in insolventa. Plati compensatorii in contractul colectiv. De ce e obligatoriu sa existe CCM?

Vom analiza mai jos cazul unei societati comerciale aflate in insolventa din luna martie 2013. Societatea inregistreaza restante cu plata salariilor atat anterior, cat si dupa intrarea in insolventa.

Contractul colectiv de munca nu a fost denuntat de catre administratorul judiciar. Societatea urmeaza sa intre in curand in faliment si sa disponibilizeze personalul.

Vom stabili astfel daca personalul disponibilizat va beneficia de prevederile contractului colectiv de munca privind platile compensatorii la disponibilizare, in momentul in care societatea va intra in faliment si daca se recomanda ca disponibilizarea personalului sa se faca in perioada anterioara declararii falimentului.

Solutia consultantului:
Salariatii societatii intrate in insolventa pot avea calitatea de creditori fata de aceasta daca detin un drept de creanta asupra averii societatii debitoare.

Creantele salariale sunt definite potrivit Legii 85/2006, cu modificarile si ...

.....Cititi mai departe Detalii

Noile reguli privind modalitatile de evaluare si de stabilire a criteriilor de performanta constituie acum un nou punct de interes in “vizita” inspectorului ITM. (... detalii aici »)

 

Nerespectarea acestora atrage:

  • Amenzi din partea ITM
  • Litigii de munca, procese intentate de angajati.

 

Pret Redus cu 75%: doar 49.05 lei (cu TVA inclusa)


... citeste detalii aici »


Obiectiv de performanta: Model de act aditional la CIM

Nr. ........../....................

Act aditional
la Contractul individual de munca nr. ....../...........
incheiat astazi....../.......

Art. 1.
(1) Prin prezenta clauza de obiectiv salariatul Ludovic Iosif, incadrat in functia de sef sectie nr. 2, se angajeaza sa realizeze o cifra de afaceri calculata la nivelul sectiei in valoare totala de .../an calendaristic.
(2) Calculul cifrei de afaceri se va realiza ca valoare totala a prestarilor de servicii efectuate de catre angajatii sectiei nr. 2, catre clienti preexistenti sau atrasi ai societatii comerciale Cronos SRL.

Art. 2
(1) Ca urmare a incheierii prezentului act aditional, d-lui Ludovic Iosif ii revin urmatoarele drepturi:
a) de a organiza activitatea sectiei nr. 2, de a propune membrii echipei de lucru, de a propune masuri disciplinare, angajari si concedieri corespunzator interesului sectiei;
b) la o evaluare corecta a modului de indeplinire a obiectivului de performanta;
c) de a ...

.....Cititi mai departe Detalii

Stiati ca...
 

... daca se iveste un loc vacant in firma, oferta pentru ocuparea lui trebuie sa o faceti mai intai angajatilor deja existenti care au contracte cu timp partial?
 

... inainte de a solicita referinte despre un candidat de la fostii sai angajatori trebuie sa il informati pe candidat despre intentia dvs.?
 

Exact: sunt zeci de reguli greu de tinut minute! De aceea este cel mai bine sa aveti la birou lucrarea Cele 9 proceduri OBLIGATORII in Resurse Umane.
 

... Sumarul Complet al Procedurilor il gasiti aici »

Social
Franta strange cureaua in 2014: Reduce cheltuielile bugetare cu 14 miliarde euro

Ritmul de crestere a bugetului alocat salariilor in sectorul public va fi redus la 0,15% in 2014, de la un avans de 3% prognozat in acest an.

Oficialii de la Paris vor fi obligati anul viitor sa reduca cheltuielile bugetare cu 14 miliarde euro pentru a reduce deficitul bugetar la 3% pana in 2015.

Ministerele vor trebui sa se multumeasca cu mai putini bani in 2014, informeaza Le Monde.

In plus, ajutorul acordat de guvern companiilor de stat va trebui redus semnificativ, la fel ca si sprijinul acordat autoritatilor locale.

Presedintele Francois Hollande a avut retineri in acest an sa taie din cheltuieli.

Printre motive se numara reintrarea economiei franceze in recesiune, cresterea somajului si scaderea popularitatii sale la 30%.

Ritmul de crestere a bugetului alocat salariilor in sectorul public va fi redus la 0,15% in 2014, de la un avans de 3% prognozat in acest an.

Ministerele si-ar putea reduce bugetele alocate diverselor operatiuni ...

.....Cititi mai departe Detalii
Moda
Reinventeaza-ti garderoba cu haine vechi

Te ingrozeste gandul ca se schimba sezonul si trebuie sa-ti cumperi haine noi. Sunt scumpe, nu stii ce sa alegi si mai bine iti trimiti copilul in tabara decat sa-ti iei o bluza noua. Dar, pe de alta parte, te-ai si plictisit de ce ai in dulap si tanjesti dupa o schimbare.

Avem solutia pentru tine, caci exista trucuri fashionable pe care le poti folosi pentru a-ti reinventa garderoba.

Pune nasturi noi la o bluza veche.
Cel mai rapid mod de a face o schimbare de look unei bluze sau camasi mai vechi este sa-i schimbi nasturii. Poti sa pui nasturi de diferite culori daca bluza este intr-un bloc de culoare si daca vrei sa-ti inveselesti tinuta. Sau alege ceva clasic pentru a inlocui nasturii masivi de pe o bluza de o suta de ani.
Transforma hainele vechi schimbandu-le taieturile.

Acesta poate fi un mod simplu si interesant de revitalizare a hainelor. Daca ai o bluza sau un tricou mai lungi, cu maneci, taie-le manecile. Poti sa folosesti aceeasi metoda si ...

.....Cititi mai departe Detalii
- in conformitate cu noile modificari intrate in vigoare -
 
 
          pentru veniturile din drepturi de autor
          pentru conventii civile
 
          a impozitului pe salarii
          a contributiilor sociale


Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF)





Un document vital pentru bunul mers al firmei dvs.

Potrivit Codului civil, orice persoana juridica - deci si firma dvs. - este obligata sa aiba o organizare de sine statatoare.

Iar organizarea aceasta o stabiliti dvs., printr-un act juridic pe care il elaborati singur, fara sa fiti obligat sa va consultati cu sindicatul sau cu reprezentantii salariatilor. Numele acestui act? Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF).

Acest regulament descrie atat modul cum este structurata firma dvs. – cu departamente, sectii, birouri, agentii, sucursale - cat si atributiile si competentele acestor subunitati, raporturile dintre ele, raporturile cu conducerea firmei, felul cum se iau si se aplica deciziile.

Afla aici mai multe detalii >>

Extrem de important!

Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF) este vital pentru stabilirea continutului fiselor de post. El ofera toate informatiile necesare redactarii acestor fise, prezentand detaliat atributiile, competentele, nivelurile de autoritate, responsabilitatile si mecanismele de relatii din firma dvs.

CD-ul "Regulamentul de organizare si functionare in 5 pasi" va ofera modele complete, corecte si legale de regulamente de organizare si functionare, pregatite pentru a fi completate cu datele specifice firmei dvs.

Iata ce informatii deosebit de utile contine produsul:

  • De ce aveti nevoie de Regulament de organizare si functionare?
     
  • Elaborarea Regulamentului de organizare si functionare in 5 pasi
     
  • Diferente fata de Regulamentul intern
     
  • Continut

 Obiectul de activitate. Detalii aici
 Structura organizatorica
Organigrama. Detalii aiciOrganele de conducere
Compartimentele de lucru
Atributii, sarcini, responsabilitati. Detalii aici

Controlul realizarii sarcinilor

Regulamentul de organizare si functionare al societatilor cu raspundere limitata. Detalii aici
Regulamentul de organizare si functionare al societatilor pe actiuni. Detalii aici
Regulamentul de organizare si functionare al regiilor autonome. Detalii aici
Regulamentul de organizare si functionare al institutiilor publice
Regulamentul de organizare si functionare al organizatiilor non-profit. Detalii aici
Regulamentul de organizare si functionare al societatilor cooperatiste

  • Modele
     
  • Regulamente de organizare si functionare aprobate prin act normativ

Click aici pentru mai multe detalii >>

Avantajele pe care vi le aduce Regulamentul de Organizare si Functionare

ROF sta la baza intocmirii fiselor de post. Detalii aici
ROF cuprinde organigrama unitatii
ROF poate fi folosit in ipoteza unei concedieri colective. Detalii aici
ROF cuprinde structura functionala a unitatii. Detalii aici ROF reprezinta expresia personalitatii juridice a angajatorului

Comandati acum si platiti doar 199,47 lei TVA inclusa! Oferta valabila doar pentru abonatii Rentrop&Straton.

Click aici >>

 


 

Cum sa evitati amenzi de pana la 10.000 de lei
sau pedeapsa cu inchisoarea de la 1 la 2 ani!

Ghidul cu informatii complete privind baza securitatii si sanatatii in munca

 

Probleme sensibile

1) Obtinerea autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

  • care este procedura?
  • cine va elibereaza autorizatia?
  • ce modele de declaratii trebuie sa completati?
  • ce documente trebuie sa depuneti la ITM?

2) Desemnarea persoanelor care se vor ocupa in firma de activitatile de prevenire si protectie.

  • cate asemenea persoane trebuie sa desemnati?
  • ce pregatire trebuie sa aiba acestea?
  • ce activitati concrete trebuie sa desfasoare?
  • in ce conditii puteti sa va asumati dvs. insiva, ca angajator, atributiile privind activitatile de prevenire si protectie?(...)

La toate aceste intrebari si la multe-multe altele gasiti raspunsuri complete in Manualul angajatorului – Asigurarea securitatii si sanatatii lucratorilor si evitarea amenzilor.

Manualul va ofera, pur si simplu, siguranta. Siguranta ca sunteti in regula aspectele legate de SSM si ca puteti primi linistit controlul ITM-ului.

...detalii aici >>>

 

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586