Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

 
Daca iti doresti:
 
 Conformitate cu legislatia in vigoare... detalii aici >>>
 Eliminarea amenzilor din partea autoritatilor (ITM, Inspectia Muncii etc.)
 Acoperire legala in cazul unor conflicte cu angajatii ...detalii aici  >>>
 Corelarea legislatiei in vigoare cu cerintele interne ale companiei / firmei
 Obtinerea unui Regulament Intern perfect functional care ajuta activitatea companiei, iti protejeaza bugetul si in plus iti apara spatele permanent....detalii aici >>>
 
Informatia prezenta pe CD se doreste a fi utila celor care au de alcatuit Regulamentul Intern propriu domeniului lor de activitate. Contine:
 
 informatii despre importanta Regulamentului Intern
 prevederi legale privind componenta Regulamentului Intern
 37 de modele de Regulament Intern specifice unor domenii diverse.
 

Legislatia Muncii
Angajatorul e obligat sa majoreze tichetele la noua valoare de 9.35 lei?

Conform art.2 din Norma de aplicare a Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, angajatorii, impreuna cu organizatiile sindicale legal constituite sau cu reprezentantii salariatilor, dupa caz, vor stabili prin contractele colective de munca clauze privind acordarea alocatiei individuale de hrana sub forma tichetelor de masa, care sa prevada:

a) numarul salariatilor din unitate care pot primi lunar tichete de masa, precum si valoarea nominala a tichetului de masa, in limita celei prevazute de lege, tinand seama de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor;

b) numarul de zile lucratoare din luna pentru care se distribuie tichete de masa salariatilor;

c) criteriile de selectie privind stabilirea salariatilor care primesc tichete de masa, tinand seama de conditiile concrete de lucru in care isi desfasoara activitatea unele categorii de salariati, de prioritatile socioprofesionale si de alte elemente specifice activitatii.

Asadar, ...

.....Cititi mai departe Detalii

 
Identificarea rapida si eficienta a criteriilor de performanta, combinata cu caracteristicile personale ale angajatului, tinta oricarui evaluator care munceste contra cronometru!
 
Fara eforturi suplimentare:
   Stabilesti obiective de performanta individuala.
   Stabilesti criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului si procedura de evaluare aferenta.
   Intocmesti o procedura de evaluare formala, negociata prin contractul individual de munca, contractul colectiv de munca sau comunicata prin regulamentul de ordine interioara.
   Stabilesti obiectivele evaluarii, fisele de evaluare si dosarul calitatii muncii.
   Intocmesti fise de evaluare corecte si complete, in conformitate cu cerintele postului si activitatea companiei.
   Stii care sunt cele mai periculoase greseli pe care le-ai putea face in momentul in care isi evalueaza angajatii, tinand cont de criteriile de performanta prevazute in Codul muncii.
   Stii cum sa eviti greselile de evaluare (sfaturi, indrumari, solutii la problemele cu care te poti confrunta).
 

Concediu de odihna neefectuat. Cum se face compensarea in bani pentru bugetari?

Potrivit Codului muncii, compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa numai in cazul incetarii contractului individual de munca (art. 146 alin. (4)).

In sectorul bugetar, art. 15 din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor unitatile bugetare prevede: "Concediile de odihna neefectuate, cuvenite salariatilor carora le-a incetat contractul de munca, vor fi compensate in bani".

In privinta functionarilor publici, legislatia cuprinde o reglementare asemanatoare, prevazand compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat in cazul incetarii raporturilor de serviciu ale functionarilor publici.

Zilele de concediu de odihna efectuate deja la data incetarii contractului nu se pot restitui in natura, insa indemnizatia aferenta constituie un venit necuvenit salariatului respectiv, motiv pentru care, la intocmirea notei de lichidare, angajatorul poate solicita restituirea ...

.....Cititi mai departe Detalii
Anunt important pentru Departamentul de Resurse Umane:
 


CIM pe durata determinata si salariata insarcinata. Care sunt conditiile de incetare contract?

Vom analiza mai jos cazul unei societati care a incheiat cu o salariata un contract individual de munca pe durata determinata de 1 an, contractul urmand a inceta la data de 01.07.2013. Intre timp, salariata a ramas insarcinata si a intrat in concediu medical.

Vom vedea astfel daca respectivul contract de munca inceteaza de drept la data de 01.07 sau se suspenda pana cand salariata revine din concediul de ingrijire copil.

Solutia consultantului:
Potrivit dispcozitiilor art. 56 alin. (1) lit. i) din Legea 53/2003 - Codul muncii, republicata, contractul individual de munca inceteaza de drept la data expirarii termenului contractului individual de munca incheiat pe durata determinata.

De asemenea, potrivit prevederilor alin. (2) al aceluiasi articol, pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. c) - j), deci inclusiv cazul prevazut la lit. i), constatarea cazului de incetare de drept a contractului individual de munca se face in termen ...

.....Cititi mai departe Detalii
Care sunt avantajele si dezavantajele mai putin cunoscute ale diferitelor tipuri de contracte de angajare existente pe piata muncii?

Aflati totul aici >>>


Club Legislatia Muncii
Indemnizatie concediu de odihna

Buna ziua,
Revin cu aceeasi intrebare:

Intrebarea mea suna asa:

In fiecare luna pe langa salariul de incadrare si celelalte elemente(vechime, etc.) , beneficiez si de spor pentru radiatii electromagnetice(antena).

Sa luam un exemplu:

ian.2013=15oo salariu +50 RON spor radiatii(antena)
febr.2013=1570 salariu+50 RON spor radiatii(antena)
martie 2013=1570 salariu +50 RON spor radiatii(antena)
Media celor 3 luni anterior plecarii in concediu va cuprinde totalul fiecarei luni incluzand si sporul de antena, adica:
ian. 1500+50=1550
febr.1570+50=1620
martie 1570+50=1620
total 4790/nr.zile lucratoare pe cele 3 luni * nr.zile CO = indemnizatie CO.

Este corect sau se elimina din calcul sporul de radiatii(antena) de care am beneficiat in fiecare luna?
Intr-adevar sporul de radiatii se achita proportional cu timpul lucrat.
Daca puteti sa-mi spuneti si temeiul legal.

Am citit art.care prevede modul de calcul al indemnizatiei de concediu ...

.....Cititi mai departe Detalii
CD- KIT-ul de documente instant obligatorii din Legislatia Muncii si Salarizare

Cum sa reduceti cu 87% timpul de realizare a documentelor solicitate la un control ITM!

Editabile, personalizabile si printabile, aceste modele de acte:

- va usureaza munca
- va economisesc timpul
-  va ofera siguranta de care aveti nevoie
- va scutesc de erori, omisiuni, amenzi din partea ITM.

>>> Detalii click aici

Social
Studiu: Sefii nu stiu sa-si gestioneze subalternii

Un nou studiu arata ca sefii nu stiu sa-si gestioneze angajatii, ba mai mult, dau cu bata in balta, in acest sens. Studiul, realizat de Center for Leadership Development and Research din cadrul Stanford's Graduate School of Business, Stanford's Rock Center for Corporate Governance si The Miles Group, o firma de consultanta din New York, se concentreaza asupra directorilor si board-urilor corporatiilor; acesta arata ca atat CEO, cat si board-urile, se concentreaza in mare parte asupra castigurilor, in detrimentul mentoratului si angajamentului comun. In cadrul studiului, au fost intervevati 160 de sefi ai unor companii publice si private din America de Nord.

Una din intrebarile adresate board-ului de directori a fost: Enumerati cele mai mari slabiciuni ale CEO-ului vostru. "Aptitudinile de mentoring" si "angajamentul in privinta board-ului" s-au situat pe primul loc. "Acest lucru arata ca directorii sunt foarte ingrijorati cu privire la capacitatea ...

.....Cititi mai departe Detalii


Nou! Rentrop & Straton editeaza PRIMUL MANUAL pentru Expert Legislatia Muncii!

Tot ceea ce trebuie sa stiti pentru a deveni Expert Legislatia Muncii acreditat, cea mai noua si banoasa meserie a momentului,
se afla aici!

Se cauta Expert Legislatia Muncii! Atat in Romania, cat si in Uniunea Europeana!




Competentele pe care «Manualul Expertului in Legislatia Muncii»
vi le asigura

Noua profesie “EXPERT LEGISLATIA MUNCII”
are ca obiective principale:

  asigurarea aplicarii corecte a prevederilor legale privind raporturile individuale si colective de munca si/sau de serviciu

  diminuarea muncii fara forme legale

  prevenirea eventualelor abuzuri ale angajatorilor asupra salariatilor

  consilierea managerilor privind noile modificari si tendinte pe piata muncii.

>> Detalii click aici <<

_______________________________


Atentie angajatori: Controale cu tinta precisa de la ITM!

Aveti in firma Trusa Sanitara de Prim Ajutor?


Lipsa ei se sanctioneaza cu amenda de 6.000 de lei!


Stimate angajator,


Art.10 alin.(1) din Legea 319/2006 va obliga sa luati “toate masurile necesare pentru acordarea primului ajutor”, ceea ce inseamna, evident, ca trebuie sa aveti permanent in firma si o trusa sanitara de prim-ajutor, omologata si perfect functionala.

Iar art.39 alin.(6) din aceeasi lege precizeaza ca incalcarea respectivei dispozitii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 la 6.000 de lei.


... citeste detalii aici »


Inspectorii ITM cunosc foarte bine aceasta obligatie si sunt foarte stricti in privinta ei.

Legea spune foarte clar:
sunt nu mai putin de 29 de articole obligatorii (!)
, a caror calitate trebuie verificata si certificata in conformitate cu prevederile in vigoare privind evaluarea conformitatii de catre organele abilitate ale Ministerului Sanatatii si Familiei.


Iata ce este Obligatoriu sa contina Trusa de Prim Ajutor:


– Trusa fixa cu dotarile standard, prevazute prin lege

  • Foarfece cu varfuri boante – 1 buc;
  • Dispozitiv respiratie gura-gura – 1 buc;
  • Pipa Guedel marimea 4 – 1 buc;
  • Pipa Guedel marimea 10 – 1 buc;
  • Pansaplast (plasture) 6/50 cm – 1 buc;
  • Fasa tifon 5cm/4m – 5 buc;
  • Fasa tifon 10cm/5m – 3 buc;
  • Bandaj... vezi lista integrala aici »

Atentie: pe piata circula truse de prim ajutor contrafacute!

Acestea nu indeplinesc conditiile stabilite de Ministerul Sanatatii si Familiei, prevazute in Anexele si 1 si 3 ale Ordinului 427/2002! Iar a avea o trusa neregulamentara este echivalent cu a nu avea deloc si amenda de 6.000 de lei se pastreaza. (... citeste aici »)


Important!
Practic, NU exista firma care sa scape de obligatia de a avea trusa sanitara de prim ajutor.

Ba mai mult, in cazul activitatilor industriale, agricole, de prestari servicii sau de proiectare-cercetare, trebuie sa existe una la cel mult 25 de angajati.


Asadar, puteti primi amenda si pentru ca nu aveti suficiente truse sanitare de prim ajutor!


Retineti!
Trusa sanitara de prim ajutor intra in sfera activitatilor de prevenire a accidentelor de munca, un domeniu cu care ITM-ul nu se joaca!


... vezi aici Trusa Basic de Prim Ajutor »


... vezi aici Trusa Basic Plus de Prim Ajutor »

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586