Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro

Fiecare contract are propriile lui particularitati, prevazute de legislatia in vigoare, particularitati care va pot determina sa apelati sau, din contra, sa renuntati la el. Si problema este ca nu puteti face o alegere corecta daca nu intelegeti foarte bine aceste particularitati si avantajele/dezavantajele pe care le implica.

Va oferim modele gata redactate de contracte de angajare,
impreuna cu comentarii asupra implicatiilor lor juridice si fiscale

1) Intrebare: „In ce conditii se incheie un contract de voluntariat sau un contract de ucenicie? Ce contributii sociale trebuie sa plateasca angajatorul?”

2) Intrebare: „Societatea noastre are incheiate contracte de agent cu mai multe PFA-uri. Care sunt obligatiile ...citeste mai departe >>

 

Legislatia Muncii
Diferenta dintre ziele nelucratoare si zilele libere platite

Potrivit dispozitiilor din Codul muncii (art. 139), zilele de sarbatoare legala in care nu se lucreaza sunt:
- 1 si 2 ianuarie;
- prima si a doua zi de Pasti;
- 1 mai;
- prima si a doua zi de Rusalii;
- Adormirea Maicii Domnului;
- 30 noiembrie, Sfantul Apostol Andrei cel Intai Chemat, Ocrotitorul Romaniei;
- 1 decembrie;
- prima si a doua zi de Craciun;
- 2 zile pentru fiecare dintre cele 3 sarbatori religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decat cele crestine, pentru persoanele apartinand acestora.

Prevederile art. 139 nu se aplica in locurile de munca in care activitatea nu poate fi intrerupta datorita caracterului procesului de productie sau specificului activitatii.

Salariatilor care lucreaza in unitatile sanitare si alimentatie publica, precum si la locurile de munca in care activitatea nu poate fi intrerupta datorita caracterului procesului de productie sau specificului activitatii li se asigura ...

.....Cititi mai departe Detalii

Ghid practic: Totul despre conflictele de munca

Noi capcane si oportunitati sunt aduce de Noul Cod de procedura civila in domeniul litigiilor de munca. Exista lucruri care nu mai sunt valabile in momentul de fata si noi reguli de urmat pentru ca orice litigiu de munca sa fie trecut cu bine si cu maxima usurinta!

In mod concret, un litigiu de munca trebuie abordat acum altfel decat pana in 14 februarie. Este nevoie de cunostinte clare, informatii de specialitate, care sa ne ajute sa identificam procedurile corecte prin intermediul carora sa actionam la timp si cu eficienta maxima.

Aici intervin expertii si specialistii, cei care ne pot oferi informatiile de care sa ne folosim pentru siguranta maxima. Si o spunem cu toata fermitatea: linistea noastra este mai importanta decat ne-am imagina.

Si special pentru cei care vor sa cunoasca noile proceduri pentru a nu comite erori in aplicarea lor si pentru a nu suferi consecinte nefaste, s-a lansat ghidul practic "Noile reguli ale litigiilor de ...

.....Cititi mai departe Detalii
Ce capcane si ce oportunitati ascunde Noul Cod de procedura civila in domeniul litigiilor de munca?

Club Legislatia Muncii
Zi libera legala - 1 Mai

Buna ziua!

As avea si eu o rugaminte daca ma puteti lamuri cu privire la urmatoarea speta:
Pe data de 30.04.2013 am de incetat mai multe contracte individuale de munca, iar pe data de 01.05.2013 as avea de facut niste angajari.

Avand in vedere ca ziua de 01.05.2013 este zi libera legala vroiam sa va intreb daca este legal sa fac aceste angajari, deoarece in HG 500/2011 nu se specifica nimic legat de transmiterea REVISAL in zilele libere legale si ca s-ar percepe vreo contraventie.

Insa as vrea sa stiu excat daca imi este permis acest lucru.

Va multumesc frumos!

.....Cititi mai departe Detalii

Caietul angajatorului - Procedura completa la angajare
impulsul de care ai nevoie ca lucrurile sa mearga struna!


    Cum sa eviti posibilele greseli sau erorile cu priza in contractul de munca?
    Dar omisiunile cu efecte negative asupra bugetului afacerii tale?
   Cum sa abordezi, sa controlezi sau sa reglezi fin, economic si fara efort cele mai eficiente tehnici ale procedurii de angajare?

Ghidul este disponibil aici >>>


Legislatia Muncii
Noutati legislative. Noi metodologii aprobate

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 221, nr.222 si nr. 223 din 18 aprilie 2013 au fost publicate o serie de acte normative de interes pentru domeniul dreptului muncii si securitatii sociale.

Monitorul Oficial nr. 223

Ordinul Ministrului Educatiei Nationale nr. 3544 din 15 aprilie 2013 privind cadrul general de organizare si desfasurare a admiterii in ciclurile de studii universitare de licenta, de master si de doctorat pentru anul universitar 2013-2014.

Ordinul Ministrului Educatiei Nationale nr. 3545 din 15 aprilie 2013 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a examenelor de licenta/diploma si disertatie.

Monitorul Oficial nr. 222

Hotararea Uniunii Nationale a Executorilor Judecatoresti nr. 84 din 21 martie 2013 privind aprobarea Tabloului executorilor judecatoresti pe anul 2013.

Monitorul Oficial nr. 221

Ordinul ...

.....Cititi mai departe Detalii
Concediul si Indemnizatia de crestere a copilului, ghidul esential pentru orice angajator care alege siguranta!

Ghidul este disponibil aici >>>

Cu cat vor creste cheltuielile cu pensiile in urmatorii ani

Pana in anul 2060 cheltuielile cu pensiile vor reprezenta 13,5% din produsul intern brut, fiind estimata o crestere de 3,7 puncte procentuale fata de 2010, asa cum se arata in Programul de Convergenta pentru perioada 2013 - 2016, publicat joi de Ministerul Finantelor Publice.

Potrivit documentului citat, o tendinta similara de crestere a cheltuielilor cu pensiile se va inregistra si in Bulgaria, unde aceste cheltuieli vor reprezenta 11% din PIB, in conditiile in care, in 2010, acestea reprezentau 9,9% din PIB.

Pe de alta parte, in Polonia evolutia cheltuielilor cu pensiile va fi descrescatoare, in conditiile in care, in 2010, cheltuielile se situau la 11,8% din PIB iar in 2060 este asteptata o valoare de 9,6% din PIB. In Italia, in 2060 acest procent va fi de 14,4%, in scadere cu 0,9 puncte procentuale fata de nivelul din 2010 iar in Danemarca cheltuielile cu pensiile vor scadea la 9% din PIB, respectiv cu 1,1 pp.

Per total, in UE 27 media va fi de 12,7% ...

.....Cititi mai departe Detalii
Care sunt avantajele si dezavantajele mai putin cunoscute ale diferitelor
tipuri de contracte de angajare existente pe piata muncii?

Aflati totul aici >>>

Social
Un sfert de milion de romani vor sa munceasca mai mult

In anul 2012, 239.000 persoane ocupate cu program partial doreau si erau disponibile sa lucreze mai multe ore decat in prezent.

Acestea sunt considerate persoane subocupate si reprezentau 2,4% din populatia activa, potrivit datelor INS.

Persoanele subocupate reprezentau 2,6% din populatia ocupata si putin peste un sfert (25,3%) din numarul total al persoanelor care lucrau cu program de lucru partial.

In Romania, fata de 2012, num?rul persoanelor subocupate a crescut cu 2.000.

Din randul populatiei inactive in varst? de 15-74 ani (6,724 mil. persoane), 463.000 persoane faceau parte din forta de munca potentiala aditionala (in scadere cu 30.000 fata de anul precedent).
La nivelul UE, 3,8% dintre persoanele active erau subocupate in anul 2012.

Cele mai mari ponderi ale persoanelor subocupate in randul popula?iei active s-au inregistrat in Irlanda (6,9%), Marea Britanie si Spania (ambele cu 6,0%), Cipru, Portugalia si Suedia ...

.....Cititi mai departe Detalii

57 de tehnici pentru o recrutare de succes

Pret standard: 183 de lei
Pret redus: 47 de lei
Reducere de: 75%


Comandati aici >>>


Sanatate
Visezi sa devii organizatoare de petreceri, nunti, botezuri? Afla cum procedezi!

La urma urmei, visul nostru cand incepe? Cand o sa avem si noi afacerea noastra care sa ne aduca profituri frumusele, faima si bucuria ca suntem stapane pe destinul nostru?

Vesti bune: Putem sa ne infiintam o firma de organizare de evenimente speciale mai devreme decat ne-am propus si asta pentru ca acum avem alaturi cel mai tare sfatuitor. Este ghidul "Firma de organizare de evenimente speciale", o lucrare care cuprinde informatiile esentiale pentru un start-up ca la carte!

Si trebuie sa recunoastem ca nu discutam despre o afacere pe care sa o cladesti pocnind din degete. Nu e ca si cum ai sta la birou si toate s-ar aseza in fata ta. Clientii nu vin singuri, evenimentele speciale nu se organizeaza singure, site-ul nu se construieste de la sine si tot asa ...

Ati priceput ideea. Este nevoie de un om care sa cunoasca mersul industriei, care sa stie de cati bani are nevoie, ce pasi sa urmeze, cum se infiinteaza o firma, ce servicii sa ofere, ce nivel de competitie ...

.....Cititi mai departe Detalii

Atentie angajatori: Controale cu tinta precisa de la ITM!

Aveti in firma Trusa Sanitara de Prim Ajutor?

Lipsa ei se sanctioneaza cu amenda de 6.000 de lei!

Stimate angajator,

Art.10 alin.(1) din Legea 319/2006 va obliga sa luati “toate masurile necesare pentru acordarea primului ajutor”, ceea ce inseamna, evident, ca trebuie sa aveti permanent in firma si o trusa sanitara de prim-ajutor, omologata si perfect functionala.

Iar art.39 alin.(6) din aceeasi lege precizeaza ca incalcarea respectivei dispozitii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 la 6.000 de lei.

 

... citeste detalii aici »


Inspectorii ITM cunosc foarte bine aceasta obligatie si sunt foarte stricti in privinta ei.


Legea spune foarte clar:
sunt nu mai putin de 29 de articole obligatorii (!)
, a caror calitate trebuie verificata si certificata in conformitate cu prevederile in vigoare privind evaluarea conformitatii de catre organele abilitate ale Ministerului Sanatatii si Familiei.

 


Iata ce este Obligatoriu sa contina Trusa de Prim Ajutor:

 


– Trusa fixa cu dotarile standard, prevazute prin lege

  • Foarfece cu varfuri boante – 1 buc;
  • Dispozitiv respiratie gura-gura – 1 buc;
  • Pipa Guedel marimea 4 – 1 buc;
  • Pipa Guedel marimea 10 – 1 buc;
  • Pansaplast (plasture) 6/50 cm – 1 buc;
  • Fasa tifon 5cm/4m – 5 buc;
  • Fasa tifon 10cm/5m – 3 buc;
  • Bandaj... vezi lista integrala aici »
  •  

Atentie: pe piata circula truse de prim ajutor contrafacute!

Acestea nu indeplinesc conditiile stabilite de Ministerul Sanatatii si Familiei, prevazute in Anexele si 1 si 3 ale Ordinului 427/2002! Iar a avea o trusa neregulamentara este echivalent cu a nu avea deloc si amenda de 6.000 de lei se pastreaza. (... citeste aici »)


Important!
Practic, NU exista firma care sa scape de obligatia de a avea trusa sanitara de prim ajutor.

Ba mai mult, in cazul activitatilor industriale, agricole, de prestari servicii sau de proiectare-cercetare, trebuie sa existe una la cel mult 25 de angajati.


Asadar, puteti primi amenda si pentru ca nu aveti suficiente truse sanitare de prim ajutor!


Retineti!
Trusa sanitara de prim ajutor intra in sfera activitatilor de prevenire a accidentelor de munca, un domeniu cu care ITM-ul nu se joaca!

 


... vezi aici Trusa Basic de Prim Ajutor »


... vezi aici Trusa Basic Plus de Prim Ajutor »


Concluzia e logica: alocati acum cateva sute de lei dotarii firmei dvs. cu o Trusa de Prim Ajutor omologata, completa si perfect regulamentara.
 

Respectati legislatia in vigoare si scapati de riscul unei amenzi de 6.000 de lei!
 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586