Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro
Va rugam sa parcurgeti lista cu modelele si formulare obligatorii in domeniul legislatiei muncii.

Acestea sunt intocmite de specialisti cu vasta experienta in legislatia muncii si resurse umane, iar dvs., ca utilizator, trebuie doar sa le completati.

Puteti redacta documentul cerut de catre inspectorul de munca in doar 5 minute.

... citeste detalii Aici >>


Legislatia Muncii
Pontajul salariatului cu munca la domiciliu

Munca la domiciliu este reglementata de art. 108 – 110 din Codul muncii - Legea 53/2003 republicata.

Salariatii cu munca la domiciliu indeplinesc, la domiciliul lor, atributiile specifice functiei pe care o detin.

In vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu ce le revin, salariatii cu munca la domiciliu isi stabilesc singuri programul de lucru.

Asadar, salariatii ce presteaza activitate la domiciliu isi stabilsc singuri programul de lucru.

Angajatorul este in drept sa verifice activitatea salariatului cu munca la domiciliu, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca.

Contractul individual de munca la domiciliu se incheie numai in forma scrisa si contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Codul muncii si urmatoarele clauze:
a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza la domiciliu;
b) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa controleze activitatea salariatului sau si ...

.....Cititi mai departe Detalii
Dictionar de Legislatia muncii
 
Stagiu de cotizare - perioada de timp pentru care s-a datorat contributia de asigurari pentru somaj atat de catre asigurat, cat si de angajator sau, dupa caz, numai de catre asigurat, precum si perioada pentru care persoanele asigurate in sistemul asigurarilor pentru somaj prin incheierea unui contract de ...cititi continuarea aici
 

Reangajare la aceeasi societate dupa incasare plati compensatorii

Potrivit dispozitiilor art. 67 din Legea 53/2003 - Codul muncii, republicata, salariatii concediati pentru motive care nu tin de persoana lor beneficiaza de masuri active de combatere a somajului si pot beneficia de compensatii în conditiile prevazute de lege si de contractul colectiv de munca aplicabil.

Asadar, salariatii concediati in baza art. 65 si urm. din Codul muncii, pot beneficia de compensatii. Cu alte cuvinte nu exista in sarcina angajatorului obligatia de a plati salarii compensatorii la incetarea contractului individual de munca prin concedierea in temeiul art. 65 din Codul muncii, decat in masura in care o lege speciala prevede un astfel de drept in favoarea salariatilor sau angajatorul si-a asumat o astfel de obligatie prin contractul colectiv de munca.

In sectorul privat, dreptul la salarii compensatorii nu este prevazut de lege. Astfel, cuantumul platilor compensatorii si celelalte conditii de acordare se stabilesc de regula prin contractul ...

.....Cititi mai departe Detalii

medicina Muncii

CD-ul "Medicina muncii. Ghidul angajatorului" detaliaza intr-un mod clar si 100% profesionist toate chestiunile practice legate de:

 Actele normative care reglementeaza examenul medical al angajatilor
Angajarea medicului de medicina a muncii
Obligativitatea examenului medical
Periodicitatea examenului medical

>>> Detalii complete AICI


Club Legislatia Muncii
Salarizare

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu o problema: care este legea in vigoare care prevede stabilirea cuantumului indemnizatiei unui primar si viceprimar?

Cum stabilesc cuantumul indemnizatiei acestora valabil incepand cu iunie 2012? va multumesc frumos

.....Cititi mai departe Detalii

ATENTIE! S-a modificat modalitatea de calcul a valorii punctului de pensie si a indicelui de corectie!

Va oferim singurul ghid practic de pe piata care trateaza intr-o maniera completa si 100% profesionista absolut

TOATE ASPECTELE pensionarii>>>



Legislatia Muncii
Comunicat privind pensiile private: fuziunea anului 2013

Va informam ca in data de 28 martie a.c., Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat o serie de decizii care marcheaza finalizarea procesului de fuziune a Fondului de Pensii Administrat Privat PENSIA VIVA (fond absorbit) cu Fondul de Pensii Administrat Privat ALICO (fond absorbant).

Astfel, in urma fuziunii, Fondul de Pensii Administrat Privat ALICO a ajuns la un numar de 822.420 participanti, dublandu-si totodata cota de piata in Pilonul II de la 6,8% la 14%.

"In ultimii ani, a avut loc o consolidare a pietei pensiilor private prin fuziuni, ca parte a unui proces natural de evolutie a acestui sector financiar. Atat timp cat nu aduce atingere competitivitatii in sistem, acest proces este in beneficiul mentinerii unei piete stabile. Prin fuziune fondurile de pensii devin mai mari si mai puternice, beneficiind totodata de principiul economiilor de scara", a precizat Marian Sarbu, presedintele ...

.....Cititi mai departe Detalii
Stimate manager HR,
 
Orice control de la ITM cuprinde, invariabil, verificarea unor ACTE, DOCUMENTE, HARTII. Pe inspectori ii intereseaza mai putin explicatiile si justificarile verbale, ei lucreaza strict cu acte scrise si pe ele isi bazeaza verificarile. 
 
E vorba aici atat despre actele foarte importante, cat si despre cele care dvs. vi se par marunte:
 
decizii de suspendare a CIM pentru cresterea copilului
notificari de prelungire a detasarii
preavize de concediere individuala 
referate pentru savarsirea unei abateri disciplinare
 
 

Aprilie 2013: Noutati legislative in domeniul muncii si securitatii sociale

Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 195, nr. 196 si nr. 197 din 8 aprilie 2013 au fost publicate o serie de acte normative si decizii ale Curtii Constitutionale de interes pentru domeniul dreptului muncii si securitatii sociale.

Monitorul Oficial nr. 197

Decretul Presedintelui Romaniei nr. 360 din 4 aprilie 2013 privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2012 privind stabilirea unor masuri de restituire a unor contributii de asigurari sociale de sanatate.

Decretul Presedintelui Romaniei nr. 361 din 4 aprilie 2013 privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 46/2012 privind modificarea Legii nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru modificarea si completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, a Legii administratiei publice locale nr. ...

.....Cititi mai departe Detalii
Anunt important pentru Departamentul de Resurse Umane:
 

Social
Semnificatia psihologica a spalarii mainilor

Daca aveti de luat o decizie dificila si va temeti ca veti regreta, atunci spalati-va pe maini, recomanda un studiu realizat de cercetatori ai Universitatii din Michigan.

Cercetatorii au cerut unui numar de 40 de voluntari sa aleaga intre doua CD-uri sau doua borcane de dulceata. Ei le-au solicitat apoi sa se spele pe maini si sa reinceapa. Dar participantii nu stiau ce doreau sa demonstreze cercetatorii si nu erau obligati sa-si spele mainile. Cei care au facut acest lucru s-au simtit mai satisfacuti de alegerea lor si nu au mai resimtit nevoia sa o justifice.

"Rezultatele arata ca, tot asa cum spalarea mainilor poate sa ne scape de urmele unui comportament imoral trecut, ea ne poate ajuta sa ne debarasam si de urmele deciziilor noastre trecute, reducand nevoia de a le justifica", explica profesorul Norbert Schwarz.
Oamenii de stiinta afirma ca acest fenomen ar putea explica de ce Pilat din Pont, guvernatorul roman al Iudeei care a autorizat crucificarea lui ...

.....Cititi mai departe Detalii

Reduceti drastic cheltuielile si pastrati-va angajatii valorosi!
 

Somajul tehnic - Masura legala temporara pentru angajatori in caz de criza
 

Avantajele angajatorului pe perioada de somaj tehnic:

  • isi reduce costurile generale intrerupand temporar activitatea firmei;
  • ii pastreaza la dispozitia sa pe angajatii valorosi;
  • isi micsoreaza cheltuielile cu salariile si contributiile sociale (poate plati doar 75% din salariile angajatilor.

Avantajele angajatului pe perioada de somaj tehnic:

  • isi pastreaza locul de munca (nu este concediat, ci doar are contractul de munca suspendat);
  • isi pastreaza calitatea de asigurat (in sistemul public de pensii, in sistemul asigurarilor pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate etc.
     

Click aici pentru informatii esentiale>>>


Sanatate
Ce sa mananci in functie de anii din buletin

La 20 de ani: Somon
Varsta de 20 de ani nu se refera numai la distractie, dar, din nefericirem exista somonul care poate reduce aparitia despresie, o afectiune fata de care femeile sunt de doua ori mai predispuse decat barbatii. Studiile arata ca depresia se manifesta cel mai adesea intre 15 si 34 de ani. Dar somonul are acizii grasi tip omega-3 care declanseaza serotonina, hormonul starii de bine. Daca nu ai timp sa gatesti, alege macar doua portii pe saptamana.

La 30 de ani: Oua cu spanac
Conform studiilor, aceasta este varsta la care femeile fac, de obicei, copii. Asa ca, daca alaptezi, esti gravida sau numai te gandesti la un copil, mananca omleta cu spanac sau sufleu de spanac, in fiecare dimineata. Albusul si spanacul contin cholina, un nutrient care ajuta creierul fatului/ bebelusului sa se dezvolte corespunzator. Spanacul contine si acid folic, cel acre previne malformatiile fetale.

La 40 de ani: Vita slaba si broccoli
Cele care iubiti burgerii, aveti noroc. ...

.....Cititi mai departe Detalii

Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF)

Extrem de important!


Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF) este vital pentru stabilirea continutului fiselor de post. El ofera toate informatiile necesare redactarii acestor fise, prezentand detaliat atributiile, competentele, nivelurile de autoritate, responsabilitatile si mecanismele de relatii din firma dvs.

 



CD-ul “Regulamentul de organizare si functionare in 5 pasi” va ofera modele complete, corecte si legale de regulamente de organizare si functionare, pregatite pentru a fi completate cu datele specifice firmei dvs.

Economia de timp este astfel substantiala si in plus aveti siguranta ca dispuneti de un ROF perfect legal, pe care va puteti fundamenta deciziile viitoare!

Iata ce informatii deosebit de utile contine produsul:

I.     De ce aveti nevoie de Regulament de organizare si functionare?
II.    Elaborarea Regulamentului de organizare si functionare in 5 pasi
III.   Diferente fata de Regulamentul intern
IV.   Continut
Obiectul de activitate

Structura organizatorica
Organigrama
Organele de conducere
Compartimentele de lucru
Atributii, sarcini, responsabilitati
Controlul realizarii sarcinilor
V.   Greseli frecvente in elaborarea Regulamentului de organizare si functionare
VI.  Particularitati:


Regulamentul de organizare si functionare al societatilor cu raspundere limitata

Regulamentul de organizare si functionare al societatilor pe actiuni

Regulamentul de organizare si functionare al regiilor autonome

Regulamentul de organizare si functionare al organizatiilor non-profit

Regulamentul de organizare si functionare al societatilor cooperatiste

VII.  Modele
VIII. Regulamente de organizare si functionare aprobate prin act normativ


Avantajele pe care vi le aduce Regulamentul de Organizare si Functionare

ROF sta la baza intocmirii fiselor de post

ROF cuprinde organigrama unitatii
ROF poate fi folosit in ipoteza unei concedieri colective
ROF cuprinde structura functionala a unitatii
ROF reprezinta expresia personalitatii juridice a angajatorului

Acest regulament descrie atat modul cum este structurata firma dvs. – cu departamente, sectii, birouri, agentii, sucursale - cat si atributiile si competentele acestor subunitati, raporturile dintre ele, raporturile cu conducerea firmei, felul cum se iau si se aplica deciziile.

<<<CLICK AICI pentru detalii >>>

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586