Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro
Redactati ORICE document de Legislatia muncii si Salarizare in 2 timpi si 3 miscari!

Usor, rapid si fara batai de cap!

Cum sa reduceti cu 87% timpul de realizare a documentelor solicitate la un control ITM!

.... detalii aici >>>

 

Legislatia Muncii

Guvernul dezbate legea dialogului social. Ce modificari sunt in plan pentru 2013?

La data de 22 martie, secretarul de stat pentru dialog social, doamna Alexandra Patricia Braica a participat la sesiunea plenara la nivel inalt a Consiliului de Administratie al Organizatiei Internationale a Muncii (OIM). Temele dezbatute au fost "Programul de dezvoltare durabila pe perioada de dupa anul 2015" si Cum facem fata crizei economice si crizei ocuparii in lume".

Primul document de lucru dezbatut cu acest prilej a analizat obiectivele politicii de dezvoltare durabila si impactul pe care acestea le-ar putea avea asupra crizei economice si financiare mondiale. Cel de-al doilea document a facut referire la criza ocuparii fortei de munca, in special a tinerilor si la solutiile care pot fi puse in practica pentru combaterea acesteia.

La sesiunea plenara de inalt nivel au fost prezenti ministri si ministri adjuncti ai muncii din statele membre ale OIM, personalitati marcante ale vietii politice academice, diplomati.

Cu aceasta ...

.....Cititi mai departe Detalii


Stimate viitor Expert legislatia muncii,

Pregatirea unui examen de anvergura cum este cel pentru functia de Expert Legislatia Muncii presupune cunoasterea atenta a:


        reglementarilor cuprinse in Codul Muncii republicat si actualizat 2013
        legislatiei muncii europene si internationale
        legislatiei privind raportul de serviciu in institutiile statului
        legislatiei privind raportul de serviciu al functionarilor publici cu statut special

 

Toate informatii sunt disponibile aici>>>>


Venituri din activitati independente. Conditii pentru acordare concediu crestere copil

In ce priveste acordarea concediului de crestere copil, vom analiza cazul unui salariat care lucreaza cu contract de agent incepand cu 1 noiembrie 2012.

Persoanei in cauza i se opresc la sursa CAS 10.5%, CASS 5.5% si impozit10%.

Vom stabili in ce masura salariata in cauza care urmeaza sa nasca dupa 1.11.2013 poate beneficia de indemnizatie de crestere copil in conditiile in care plateste impozit de 10% (si nu de 16%).

In al doilea rand, mentionam ca aceeasi salariata nu a inregistrat venituri in luna ianuarie 2013.

Solutia consultantului:
Conform art. 2 alin. (1) din OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din a...

.....Cititi mai departe Detalii


Soft Fisa Postului

Cu ajutorul acestui soft, persoana responsabila din compania dvs.obtine, in doar 5 minute, fisa de post de care are nevoie.

Tot ce trebuie sa faca este sa selecteze, din criteriile si subcriteriile existente deja in soft, pe cele necesare fisei de post pe care o realizeaza.

  Pret standard: 1.574,8 lei, TVA inclusa
  Pret redus: 642,32 lei, TVA inclusa
  Reducere: 50%

Club Legislatia Muncii
Schimbare durata program de lucru

Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti un contract de munca pe durata nedeterminata cu norma intreaga de 8 ore/zi se poate modifica prin act aditonal - timpul de lucru in fractiune de norma de 4 ore/zi?

Sau trebuie inchis contractul si facut altul cu timp partial?

Va multumesc.

.....Cititi mai departe Detalii

Securitatea si Sanatatea in Munca nu este un domeniu de neglijat!
 

Participati la Seminarul National de Securitate si Sanatate in Munca si aflati cum sa va protejati angajatii!
 

Iata ce subiecte punem in discutie, special pentru dvs.!
 

  1. Locul si rolul SSM pentru  initierea si dezvoltarea unei afaceri profitabile si competitive.

  2. Sistemul legislativ in domeniul SSM.

  3. Avantajele unei abordari responsabile a SSM.

  4. Modalitati de eficientizare a managementului SSM.

  5. Responsabilitati si obligatii.

  6. Organizarea activitatii de prevenire si protectie.

  7. Evaluarea riscurilor-primul pas in asigurarea unei afaceri durabile.

 

...programul seminarului este disponibil aici>>>

 

GRATUIT : CD-ul Documentatia obligatorie in domeniul SSM


Legislatia Muncii
Societate inregistrata in Bulgaria: Obligatii fiscale in Romania

Conform art. 8 alin. (1) si (2) din Codul fiscal , sediul permanent este un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea unui nerezident, fie direct, fie printr-un agent dependent.

Un sediu permanent presupune un loc de conducere, sucursala, birou, fabrica, magazin, atelier, precum si o mina, un put de titei sau gaze, o cariera sau alte locuri de extractie a resurselor naturale, precum si locul in care continua sa se desfasoare o activitate cu activele si pasivele unei persoane juridice romane care intra intr-un proces de reorganizare prevazut la art. 27 indice 1.

In conformitate cu prevederile art. 29 alin. (1) din Codul fiscal , persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania au obligatia de a plati impozitul pe profit pentru profitul impozabil care este atribuibil sediului permanent.

Profitul impozabil se determina in conformitate cu regulile stabilite in cap. II al Titlului II din Codul ...

.....Cititi mai departe Detalii
Regulamentul Intern in avantajul dvs.

 Lucrarea va ofera :
legislatie atent si competent comentata
studii de caz, exemple
jurisprudenta
sfaturi si atentionari din partea specialistului
recomandari, trucuri, secrete
modele de Regulament Intern gata pentru a fi adaptate specificului firmei dvs.

 Pret standard: 299,75 lei,TVA inclusa
 Pret  redus: 199,47 lei, TVA inclusa
 Reducere: 33%

Faliment: Ce se intampla cu CIM suspendate?

O societate intra in faliment: Ce se intimpla cu angajati care sunt in suspendare crestere copil pana la varsta de doi ani si angajatele care se afla in postnatal prenatal?

Raspuns: Potrivit prevederilor art. 49 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii , republicata, suspendarea contractului individual de munca poate interveni de drept, prin acordul partilor sau prin actul unilateral al uneia dintre parti. Suspendarea contractului individual de munca are ca efect suspendarea prestarii muncii de catre salariat si a platii drepturilor de natura salariala de catre angajator.

De fiecare data cand in timpul perioadei de suspendare a contractului intervine o cauza de incetare de drept a contractului individual de munca, cauza de incetare de drept prevaleaza.

In cazul suspendarii contractului individual de munca se suspenda toate ..

.....Cititi mai departe Detalii


Social
40% dintre femeile din Romania nu tin cont de valabilitatea cosmeticelor

Romancele se machiaza foarte mult, insa doar o parte din ele sunt atente la termenele de valabilitate ale cosmeticelor, potrivit unui studiu recent, citat de Agerpres.

Astfel, doar 60,62% dintre romance sunt atente la data de expirare a cosmeticelor. Studiul mai arata ca circa 15,85% au recunoscut ca nu tin cont de acest aspect, ceea ce semnifica ca se supun unor riscuri foarte mari, deoarece cosmeticele expirate pot cauza grave probleme de sanatate.

Aproximativ 13.48% dintre cele 1.224 de persoane care au participat la sondaj sustin ca incearca sa fie atente la acest aspect, iar 7.92% sustin ca nu le pasa de acesta.

Potrivit studiului, exista persoane de sex feminin in tara noastra care ofera o atentie sporita doar termenelor de valabilitate ...

.....Cititi mai departe Detalii


Frumusete

Pasii necesari pentru o demachiere corecta

1.Indeparteaza machiajul ochilor. Foloseste o solutie de demachiere blanda pentru ochi. Machiajul regulat iti irita ochii, asa ca ai grija sa indepartezi rimelul, tusul si tot fardul de pleoape. Nu apela la solutia usoara a servetelelor demachiante: ele sunt bune pentru un ten putin machiat.

Cand vine insa vorba de a sterge un machiaj complet, ce include fond de ten, pudram rimel rezistent la apam ruj sau gloss de buze, devin ineficiente fata de un simplu lapte demachiant.

2. Fa un tratament cu aburi pentru pori. Pune un prosop peste cap si stai deasupra chiuvetei in care curge apa fierbinte, aburinda. In felul acesta, iti deschizi porii si iti vei indeparta mai repede substantele nedorite de pe chip.

3. Indeparteaza rujul.  Aplica un pic de crema pe buze si maseaza cu un servetel.

4. Foloseste un sapun de fata bland. Pana in aceasta etapa, cea mai mare parte a machiajului s-a dus deja. Ai grija sa fii ...

.....Cititi mai departe Detalii


Caietul angajatorului - Procedura completa la angajare
impulsul de care ai nevoie ca lucrurile sa mearga struna!

 

Angajarea oricarei persoane se face in acord cu legislatia in vigoare in acest domeniu. Nimic nou, pana acum!

Nici forma scrisa obligatorie pentru valabilitatea contractului de munca nu te surprinde. O sanctiune cuprinsa intre 1500 si 2000 de lei, pentru neindeplinirea acestei obligatii, dupa cum are grija sa ne informeze art. 276 alin. 1 din atat de celebrul Cod al muncii, te poate lua insa pe nepregatite...

Click aici pentru detalii>>>


Lucrezi in HR? Iata cum poti sa iti usurezi si sa iti automatizezi munca

Un nou soft pentru specialistii in HR. Fii pregatit pentru un control ITM neanuntat

Usureaza-ti munca eliminand timpul alocat birocratiei si evita amenzi costisitoare prin cel mai simplu de utilizat soft de HR. Vital pentru angajatii din resurse umane.

Softul de "Adeverinte, Modele si Formulare obligatorii in resurse umane", creat cu ajutorul a numerosi consultanti in resurse umane, este destinat sa reduca sensibil munca repetitiva necesara in activitatea de HR.

 

  Testat in companii cu peste 50 de angajati

Iti propunem un soft care va schimba cu totul departamentul tau de HR.
In bine.

  Efect imediat: Reduci semnificativ timpul de lucru

Softul de Adeverinte, modele si formulare obligatorii in HR a fost creat cu intentia de a economisi ore bune cheltuite de profesionistii HR pentru identificarea formularelor corecte, completarea lor conform normelor metodologice sau prin eliberarea adeverintelor.
 
Fiecare buton sau comanda si chiar modul de lucru al softului a fost testat in zeci de departamente de HR din companii medii si mari, functionand cu succes.

  Interfata intuitiva. Foarte usor de utilizat

Un software este considerat mai performant daca are mai multe meniuri si mai multe butoane.
Insa de ce sa complicam lucrurile?
Un soft performant este cel care iti ofera prin simplitate raspunsurile de care ai nevoie. Este ceea ce am realizat noi.

Interfata simpla, cu doar 9 butoane principale, iti da acces la cele mai importante functii ale softului pentru ca acesta sa poata fi folosit imediat dupa instalare si chiar si in cele mai aglomerate zile ale lunii.

Cu un singur click:

 

  Afli si editezi datele fiecarui angajat in parte.
Prin intermediul motorului de cautare inclus vei gasi orice angajat rapid, introducand numele acestuia. Un singur click iti da acces la datele complete ale angajatului. Le poti citi sau le poti modifica. Mai mult, poti adauga un nou angajat in doar cateva secunde.

  Accesezi peste 30 de modele de adeverinte editabile pe care le poti elibera in cateva minute.  

  Eliberezi si accesezi sute de modele si formulare necesare in activitatea HR de zi cu zi a companiei.
Fie ca ai nevoie de o fisa a postului, de o declaratie pe proprie raspundere sau un model de test de angajare, il vei gasi rapid si vei putea modifica usor continutul, daca este nevoie.

  Ceri asistenta tehnica online gratuita asigurata de abonamentul tau pe 12 luni.

  Consulti manualul de utilizare.

  Accesezi si editezi datele companiei.

 

  Gasesti orice in doar cateva secunde

Functia de cautare iti permite sa gasesti rapid orice date introduse in soft. Datorita algoritmului de organizare, orice informatie va fi gasita mult mai rapid decat folosind uneltele cu care te-ai obisnuit.

 

  Acte corecte! Fii pregatit pentru orice control ITM

Deoarece softul se actualizeaza automat cand formatul unui formular legal se modifica, iar profesionistii din acest domeniu stiu cat de des se intampla acest lucru la noi in tara, si pentru ca vei avea informatiile despre angajati la zi, vei fi pregatit, in orice moment, pentru un control ITM.
In doar cateva minute vei putea tipari sau oferi situatia la zi a angajatilor.
In acest mod vei evita amenzi costisitoare si stresul determinat de un control inoportun.
Bucura-te de siguranta emiterii unor adeverinte, modele si formulare in conformitate cu Legea, formulare certificate de experienta Rentrop & Straton.

 

  Centralizat

Acces la intreaga baze de date prin intermediul unui singur soft securizat. Nu mai este necesara folosirea formularelor in Excel, greu de sincronizat. Persoanele care vor avea acces pot consulta toata informatia dintr-o singura baza de date.

Softul aduna cele mai des solicitate formulare de HR intr-un singur loc. Vei gasi peste 137 de adeverinte, modele si formulare care pot fi folosite ca atare sau pot fi personalizate cu numele si datele companiei, in mod automat, prin acest program dezvoltat de noi.

Poti reveni oricand asupra datelor. Modificarea numelui unei persoane, a adresei, a salariului sau oricarei alte informatii se face in numai cateva secunde!

  Scapa de grija adeverintelor de hartie

Utilizand Softul Adeverinte, modele si formulare obligatorii in HR nu vei mai pierde niciodata un document eliberat in departamentul tau.

 

Informatii mai multe aici >>>

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586