Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

In atentia dnei/dlui Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro
Oferta de Craciun pentru specialistii HR!
Legislatia Muncii
In ce conditii poate angajatorul sa modifica criteriile de evaluare?

In cadrul societatii, angajatorul stabileste unilateral criteriile de evaluare si i le notifica salariatului de la angajare. Vom vedea insa in ce masura poate acesta sa modifice criteriile de evaluare pe parcursul derularii raportului de munca, fara sa fie necesar acordul salariatului.

Mentionam astfel ca, in principiu, angajatorul nu poate face modificari fara acordul salariatului.

Potrivit art. 17 alin. (5) din Codul muncii: "orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (2) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act
aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare rezulta ca posibila din lege sau din contractul colectiv de munca aplicabil".

Legea nr. 40/2011 prevede posibilitatea angajatorului de a stabili unilateral criteriile de evaluare, dar nu si de a le modifica unilateral. De ...

.....Cititi mai departe Detalii

Care este principala neregula vanata de inspectorii ITM, legata de evaluarea angajatilor?


Principala neregula este urmatoarea:

Criteriile de evaluare a muncii unui salariat, mentionate in fisa de evaluare, NU SUNT IN CONCORDANTA cu sarcinile/atributiile/activitatile mentionate in fisa de post.

Iar asta inseamna ca e posibil sa evaluati un angajat pentru alte lucruri decat cele trecute in fisa postului, ceea ce, in mod clar, constituie o incalcare a legii. Click aici pentru detalii

Daca nu a fost indeplinita obligatia informarii, regulamentul intern se va putea aplica?

Trebuie sa mentionam ca aceasta solutie difera fata de cazul neindeplinirii procedurii consultarii.

Regulamentul intern in sine nu va fi anulat, dar prevederile acestuia nu vor putea fi invocate impotriva unui salariat cu privire la care nu se poate face dovada informarii.

Altfel spus, regulamentul intern, desi valabil in sine, nu va fi de nici un folos daca nu se poate proba aducerea lui la cunostinta salariatilor. Daca informarea s-a facut numai in raport cu o parte dintre salariati (de exemplu, in raport cu cei deja incadrati in unitate la data adoptarii regulamentului intern) si nu in raport de toti salariatii, prevederile lui vor putea fi invocate numai fata de salariatii care au fost informati.

Exemplu
Regulamentul intern a S.C. Bistrita S.R.L. prevede in art. 34:
"Constituie abatere disciplinara desfasurarea de activitati de servire a clientilor in absenta uniformei de lucru".

Toti salariatii cunosc si respecta aceasta ...

.....Cititi mai departe Detalii
http://www.ghidpensie.legislatiamuncii.ro/?cs=289608NOU! Raspunsuri imbatabile pentru orice problema legata de pensionare!

Va oferim singurul ghid practic de pe piata care trateaza intr-o maniera completa si 100% profesionista absolut TOATE ASPECTELE pensionarii!

Detalii mai multe AICI>>>

Club Legislatia Muncii
Varsta de pensionare

Buna dimineata,

Am o intrebare, va rog mult: mama mea are 53 de ani si de 13 ani este pensionata pe psihiatrie, grad III, revizuibila la un an. Are 22 de ani vechime in munca. Cand poate iesii la pensie nerevizuibila?

Va multumesc.
Sarbatori fericite!

.....Cititi mai departe Detalii
Cum sa preintampinati refuzul CNPAS de emitere a documentelor portabile A1 pentru angajatii dvs. detasati

Ghid practic pentru obtinerea SIGURA si RAPIDA a documentului portabil A1


Aflati aici Detalii >>>


Mos Craciun vine cu Oferte Speciale: valabile doar astazi!
 
Consilier Legislatia Muncii pentru bugetari
 
- Sintetizeaza pentru dvs. toate reglementarile specifice

- Contine comentarii avizate, sfaturi, sugestii si atentionari

- Contine exemple de aplicare corecta a legislatiei muncii specifice bugetarilor

 
Aflati mai multe detalii aici >>>
 

*******

Dosarul personal al salariatului

 


1. Notiuni introductive


1.1 Pregatiti dosarele pentru controlul ITM
1.2 Lista de verificare pentru continutul dosarului personal
1.3 Ce contine dosarul personal al salariatului
1.4 Cine are acces la dosarele salariatilor >>> detalii aici

2. Regulamentul intern


2.1 De ce intocmim regulamentul intern
2.2 Elaborarea regulamentului intern
2.3 Obligatia de informare si consultare a salariatilor
2.4 Contestarea legalitatii regulamentului >>> detalii aici

3. Angajarea in munca


3.1 Recrutarea si selectia personalului
3.2 Documente necesare in vederea angajarii
3.3 Medicina muncii
3.4 Instruirea la locul de munca

4. Executarea CIM


4.1 CIM si acte aditionale
4.2 Fisa postului
4.3 Cereri de concediu
4.4 Aplicarea sanctiunilor disciplinare >>> detalii aici

5. Incetarea CIM


Click aici pentru detalii >>

 

Copyright © 2012 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586