Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro
Legislatia Muncii
Curtea de Conturi: Cele mai multe prejudicii sunt legate de cheltuielile de personal

Asa cum se arata in Raportul pe 2011 al Curtii de Conturi, in urma verificarilor facute, s-au inregistrat prejudicii totale de 1.172.990 mii lei, ponderea cea mai mare (57,89%) vizand abateri legate de angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor bugetare.

Cele mai frecvente cazuri de astfel de abateri, se refera la:

- efectuarea unor cheltuieli neprevazute de legislatia in vigoare, - efectuarea unor cheltuieli de personal neprevazute de legislatia in vigoare,
- acordarea nelegala a unor drepturi salariale, inclusiv a sporurilor, premiilor si a altor drepturi, functionarilor publici, personalului contractual, persoanelor cu functii de conducere si personalului care ocupa functii de demnitate publica,
- plati efectuate fara existenta documentelor justificative, intocmite conform legii, care sa ateste exactitatea si realitatea sumelor decontate.

De asemenea, s-au constatat prejudicii legate de efectuarea de cheltuieli cu bunuri si ...

.....Cititi mai departe Detalii

V-ati inscris deja la Tombola Rentrop&Straton? Grabiti-va, mai sunt cateva zile! ...click aici >>
37 Erori revisal
REVISAL-ul va da batai de cap?


Scapati de grija rezolvarii problemelor ridicate de REVISAL!

CLICK ACUM pentru detalii>>>

Ce acte se cer la angajare si in ce scop?

Anterior incheierii contractului individual de munca, salariatul va trebui sa puna la dispozitia angajatorului o serie de acte. Potrivit art. 8 din HG 500/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 372 din 27 mai 2011, angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Acest dosar cuprinde cel putin urmatoarele documente:
– actele necesare angajarii,
– contractul individual de munca,
– actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca,
– acte de studii/certificate de calificare,
– orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

Care sunt insa actele necesare angajarii? Cum ne ajuta ele la derularea ulterioara a contractului individual de munca? ......

.....Cititi mai departe Detalii


V-ati inscris deja la Tombola Rentrop&Straton? Grabiti-va, mai sunt cateva zile! ...click aici >>



384 intrebari si raspunsuri vitale din legislatia muncii384 de intrebari si raspunsuri vitale din Legislatia Muncii la care nu vei mai cauta NICIODATA raspunsul pe Internet!

In sfarsit vei putea sa rezolvi cele mai stresante probleme rapid si fara emotii ca nu ai respectat Codul Muncii in vigoare...

...ca sa te poti ocupa in liniste de lucrurile cu adevarat importante!


Club Legislatia Muncii
Modificare salariu brut

Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti cum sa procedez intr-o situatie mai delicata:
Am depus la casa de pensii dosarul pentru pensionare pe caz de boala ; in perioada 2007 pana in prezent,lucrez la o firma unde mi s-a marit salariul incepand cu 01.01.2011 pana in august 2011,inclusiv;de la 01.09.2011,salariul s-a modificat,ceea ce se poate vedea si in revisalul conform HG 500/2011.

Salariul din perioada ianuarie 2011-august 2011,nu se regaseste nici in cartea de munca si nici in revisalul vechi(unde nu exista rubrica de salariu).
Cum poate calcula casa de pensii punctajul anual daca acest salariu nu este mentionat decat in statele si raportarile depuse la ITM? mai este nevoie de o adeverinta pentru aceasta perioada sau se calculeaza in functie de stagiul de cotizare?

Va multumesc,
Aurelia Ursu

.....Cititi mai departe Detalii


V-ati inscris deja la Tombola Rentrop&Straton? Grabiti-va, mai sunt cateva zile! ...click aici >>


Stiti care sunt modalitatile legale de acordare a tichetelor in 2013?

Va oferim acum informatii utile si practice
despre acordarea si impozitarea

 

TICHETELOR-CADOU si a TICHETELOR DE MASA in anul 2013>>>


Legislatia Muncii
MODEL de raport de evaluare

V-ati inscris deja la Tombola Rentrop&Straton? Grabiti-va, mai sunt cateva zile! ...click aici >>


Raport privind desfasurarea activitatii de evaluare. Propuneri si concluzii

Evaluarea s-a facut de catre persoanele desemnate, care nu au dialogat cu salariatul evaluat. Coordonatorul evaluarii a fost ............................., iar Secretarul comisiei de evaluare a fost ..........................

In prima etapa a avut loc o intalnire cu toti evaluatorii, iar pe parcursul derularii procedurii s-au solutionat problemele punctuale ridicate de evaluatori.

Mentionam aspectele pozitive ale evaluarii:

1. Obiectivitatea

Evaluatorilor li s-a solicitat sa lucreze independent unii de altii, sa nu se influenteze (mai ales ca toti evaluatorii erau la randul lor evaluati de alti colegi) si sa nu accepte presiuni din parte subordonatilor.

Cu putine exceptii salariatii au fost evaluati de minim 2 evaluatori, iar rezultatele au fost, in cea mai mare masura, relativ apropiate intre evaluatori (cel mult 0,5 puncte diferenta). In special evaluatorii ...

.....Cititi mai departe Detalii


Aflati aici care sunt avantajele si dezavantajele mai putin cunoscute ale diferitelor tipuri de contracte de angajare
existente pe piata muncii

Click aici pentru detalii>>>


Ce este fisa postului?

Fisa postului este un document deosebit de important atat pentru activitatea de resurse umane, cat si pentru derularea in bune conditii a intregii activitati din firma dvs.
Exista mai multe definitii ale fisei postului; iata-le pe cele mai reprezentative:

Fisa postului este un document care precizeaza sarcinile si responsabilitatile ce-i revin titularului postului, conditiile de lucru, standardele de performanta, modalitatea de recompensare, precum si caracteristicile personale necesare angajatului pentru indeplinirea cerintelor postului.

Fisa postului este un document operational important, care prezinta in detaliu cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca un angajat, precum si conditiile de munca necesare pentru ca acesta sa-si desfasoare in mod normal activitatea.

Fisa postului este documentul in care se descrie un post din cadrul unei organizatii, precizandu-se rolul acestuia, precum si relatiile profesionale pe care trebuie sa le aiba ocupantul ...

.....Cititi mai departe Detalii


V-ati inscris deja la Tombola Rentrop&Straton? Grabiti-va, mai sunt cateva zile! ...click aici >>


Ghidul complet de medicina muncii:
legislatie comentata, aspecte sensibile, formulare pe care vi le solicita inspectorii veniti in control

 

Click aici pentru detalii valoroase>>>


Social
ANALIZA: 20 de companii care isi platesc internii cu sume generoase

Potrivit celor de la americutie.com, daca esti intern intr-o companie de renume, de preferat tehnologica, poti sa castigi mai multi bani decat un angajat american de rand, care trudeste cu norma intreaga.

Facebook, de exemplu, isi plateste internii cu 6.056 de dolari pe luna. Intr-un an, bobocul ar obtine 72.000 de dolari! Exista insa o companie care intrece Facebook-ul in aceasta privinta. Iata un top 20 al acestor giganti cu adevarat generosi.

Cisco isi plateste internii cu 3.930 dolari pe luna

Cat ar insemna pe an: 47.160 dolari

O companie minunata, care te recompenseaza peste masura muncii tale. Cisco iti ofera flexibilitate si un echilibru bun intre viata personala si cea profesionala. Compania ofera bilete gratuite de cinema, bilete pentru parcurile de distractii, mese gratuite, o sala de fitness, instruire gratuita, multe evenimente cu interni (unde mancare este gratuita), are grija de tine, iar San Jose e un loc excelent, in care poti ...

.....Cititi mai departe Detalii


V-ati inscris deja la Tombola Rentrop&Straton? Grabiti-va, mai sunt cateva zile! ...click aici >>


OFERTA SPECIALA numai in urmatoarele 24 de ore!

Beneficiati de un cadou GRATUIT la abonamentul de 12 luni la Portal fisa-postului.ro:
Camera foto Canon PowerShot

Detalii aici >>>


Sanatate

Medicina naturista: Ce boli trateaza ghioceii, narcisele si lavanda?

Proprietatile curative ale plantelor s-au folosit inca din antichitate pentru tratarea diverselor afectiuni. Ghiocelul, lavanda si narcisa sunt plante cu numeroase proprietati terapeutice si remedii excelente in tratarea afectiunilor si inflamatiilor.

1. Ghiocelul
Tulpinile, frunzele si florile de ghiocei bine uscate au numeroase calitati terapeutice.

Ghioceii sunt folositi in medicina naturista pentru tratarea anumitor afectiuni neurologice. Infuzia de ghiocel poate fi un remediu excelent pentru combaterea crampelor musculare si destinderea muschilor. Infuzia de flori de ghiocei se poate folosi si impotriva durerilor provocate de varice.

Decoctul de ghiocel este folosit ca remediu in cazul unor afectiuni vaginale. Daca vrei sa scapi de candidoza vaginala, prepara un decoct de ghiocel (fierbe timp de 15 minute, 30 de grame de flori si frunze uscate in 1,5 litri de apa).
Mai mult, spalaturile cu decoct de ghiocei pot avea un efect pozitiv si ....

.....Cititi mai departe Detalii
 

V-ati inscris deja la Tombola Rentrop&Straton? Grabiti-va, mai sunt cateva zile! ...click aici >>
 


Proceduri speciala penrtu Managerul de Resurse Umane

33 de Formulare si Modele obligatorii in Salarizare

 

Acum ai la dispozitie cele mai importante documente indispensabile activitatii pe care o desfasori, reunite intr-un singur CD.

Modele, cereri, declaratii, formulare, autorizatii, instiintari… toate ingredientele de care ai nevoie in meseria ta!

 

CD-ul 33 de Formulare si Modele obligatorii in Salarizare


Doar cateva subiecte acoperite?


Calitatea de asigurat ….Detalii aici »
Decizia de incetare a contractului individual de munca ….Detalii aici »
Procedura de rectificare a calitatii de contribuabil ….Detalii aici »
Plata indemnizatiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale ….Detalii aici »
Constatarea si sanctionarea contraventiilor in domeniul fiscal ….Detalii aici »
Recuperarea sumelor reprezentând indemnizatii de concedii medicale ….Detalii aici »
Stingerea creantelor fiscale in urma distribuirii sumelor platite in contul unic ….Detalii aici »
Contestatia in temeiul Codului de procedura fiscala ….Detalii aici »
Stabilirea dreptului la deducere personala ….Detalii aici »
Determinarea legislatiei aplicabile in cazul angajatorilor ….Detalii aici »
Acordarea ajutorului financiar pentru angajatorii care incadreaza in munca absolventi... ….Detalii aici »

 

Click aici pentru a afla mai multe detalii >>>
 


 

Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF)

Extrem de important!



Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF) este vital pentru stabilirea continutului fiselor de post. El ofera toate informatiile necesare redactarii acestor fise, prezentand detaliat atributiile, competentele, nivelurile de autoritate, responsabilitatile si mecanismele de relatii din firma dvs.


CD-ul “Regulamentul de organizare si functionare in 5 pasi” va ofera modele complete, corecte si legale de regulamente de organizare si functionare, pregatite pentru a fi completate cu datele specifice firmei dvs.

Economia de timp este astfel substantiala si in plus aveti siguranta ca dispuneti de un ROF perfect legal, pe care va puteti fundamenta deciziile viitoare!

Iata ce informatii deosebit de utile contine produsul:

I.     De ce aveti nevoie de Regulament de organizare si functionare?
II.    Elaborarea Regulamentului de organizare si functionare in 5 pasi
III.   Diferente fata de Regulamentul intern
IV.   Continut
Obiectul de activitate

Structura organizatorica
Organigrama
Organele de conducere
Compartimentele de lucru
Atributii, sarcini, responsabilitati
Controlul realizarii sarcinilor
V.   Greseli frecvente in elaborarea Regulamentului de organizare si functionare
VI.  Particularitati:


Regulamentul de organizare si functionare al societatilor cu raspundere limitata

Regulamentul de organizare si functionare al societatilor pe actiuni

Regulamentul de organizare si functionare al regiilor autonome



CLICK AICI pentru detalii >>>

 

 

Copyright © 2013 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586