Legislatia Muncii - Codul Muncii, Asigurari Sociale, Resurse Umane

In atentia dnei/dlui Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:50

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

  Serviciu gratuit oferit de www.legislatiamuncii.ro
6 lucruri exasperante pe care barbatii le fac in pat

1. Poarta... sosete
Daca asta nu-i caraghios, nu stim ce ar putea fi. Daca sosetele albe nu se poarta niciodata la costum, sosetele in general nu se poarta la costumul lui Adam. Momentul va fi distrus complet.

2. Auuu! Pleosc! Harshhh!
E vorba de o palma prea tare peste fund, de mobilierul care scartaie, de sexul ceva mai salbatic sau de miscarile surprinzatoare care primesc reactii pe masura.

Si nu e vorba de toate acestea in sine, ci de cazurile in care efectele sunt atat de zgomotoase, ca se aud in tot apartamentul, inclusiv la ...

.....Cititi mai departe Detalii

Tu cum iti folosesti timpul liber? Stai pe internet, gatesti, faci curatenia generala?

Angajeaza-ti ajutoare si concentreaza-te pe afacerea care iti poate aduce independenta financiara: Un stand mobil de sucuri naturale!

Ghidul care iti ofera toate informatiile te asteapta AICI>>>


Sinteza saptamanii
Sanctionarea salariatului care absenteaza nemotivat

Angajatorul va putea sanctiona disciplinar salariatul care a absentat nemotivat de la locul de munca daca in regulamentul intern intocmit potrivit art. 241 – art. 246 din Codul muncii a prevazut ca absenta nemotivata constituie abatere disciplinara.

Astfel, angajatorul va urma procedura de cercetare disciplinara respectand prevederile Regulamentului intern al unitatii si art. 247 – art. 252 din Codul muncii si va putea aplica oricare dintre sanctiunile prevazute de art. 248 alin. (1) din Codul muncii .

Mentionam ca potrivit art. 61 lit. a) din Codul muncii angajatorul poate dispune concedierea salariatului daca a savarsit o abatere grava sau abateri repetate de la regulile de disciplina a muncii ori de la cele stabilite prin contractul individual de munca, contractul colectiv de munca aplicabil sau regulamentul intern, ca sanctiune disciplinara.

Totodata in conformitate cu art. 159 alin. (1) din Codul muncii salariul reprezinta contraprestatia muncii ...

.....Cititi mai departe Detalii

Cum sa eviti greselile intocmirii unui contract individual de munca?

CD-ul Contractul Individual de Munca. Ghid Complet dezvaluie toate "secretele culiselor"!

Eficienta! Siguranta! Profesionalism!

DETALII AICI >>>


Cand poate un salariat sa beneficieze de deducere personala?

Pot fi in intretinerea salariatului urmatoarele persoane care pot avea sau nu domiciliu comun cu contribuabilul in a carui intretinere se afla: sotul sau sotia salariatului; copii; alti membri de familie pana la gradul al doilea de rudenie.

Obligatia stabilirii persoanelor aflate in intretinerea contribuabilului in functie de care se atribuie deducerea personala este in sarcina angajatorului, la functia de baza, pe baza documentelor prezentate de salariat.

Conform pct. 93 din Norma metodologica de aplicare a dispozitiilor art. 56 din Codul fiscal , copilul minor este considerat intotdeauna intretinut, cu exceptia celor incadrati in munca, indiferent daca se afla in unitati speciale sanitare sau de protectie speciala si altele asemenea, precum si in unitati de invatamant, inclusiv in situatia in care costul de intretinere este suportat de aceste unitati. In acest caz eventualele venituri obtinute de copilul minor nu se au in vedere la incadrarea in venitul de ...

.....Cititi mai departe Detalii

Concediu de odihna suplimentar. Ce documente sunt necesare?

O societate doreste sa acorde angajatilor doua zile de concediu pe an in plus fata de cele existente conform legislatiei in vigoare. Vom vedea cum se pot inregistra aceste zile si care vor fi documentele obligatorii.

Raspuns:
Potrivit art. 147 alin. (1) din Codul muncii, republicat, salariatii care lucreaza in conditii grele, periculoase sau vatamatoare, nevazatorii, alte persoane cu handicap si tinerii in varsta de pana la 18 ani beneficiaza de un concediu de odihna suplimentar de cel putin 3 zile lucratoare.

Alin. (2) din acelasi articol mentioneaza ca numarul de zile lucratoare aferent concediului de odihna suplimentar pentru categoriile de salariati prevazute la alin. (1) se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil si va fi de cel putin 3 zile lucratoare.

Salariatii au dreptul la un concediu de odihna anual a carui durata efectiva se stabileste in contractul individual de munca, cu respectarea legii si a contractelor colective ...

.....Cititi mai departe Detalii

Stiati ca normele legate de Delegare si Detasare au fost modificate de Codul Muncii?

Stiti cum sa evitati inteligent litigiile de munca generate prin detasare sau delegare?

Practic. Sigur. Legal 100%!

Aflati acum, cu ajutorul CD-ului Delegarea si Detasarea in 87 Studii de Caz potrivit noului Cod al Muncii

DETALII CLICK AICI >>>


Model act aditional cu clauza de neconcurenta la CIM

Antet angajator

ACT ADITIONAL CU CLAUZA DE NECONCURENTA LA CONTRACTUL INDIVIDUAL DE MUNCA

Inregistrat la I.T.M. ............sub nr. ........./.................................

Partile clauzei de neconcurenta:
Angajator persoana juridica/fizica cu sediul/domiciliul in ............................................, str. .............................................., nr. ......, sector/judet .................., inregistrata la Registrul Comertului/autoritatile administratiei publice din ........................................ sub nr. J.../..../...., C.U.I. ............., telefon ........, reprezentata legal prin dna/dl ....................... in calitate de director general/administrator

si

Salariatul / salariata – dl/dna ..................................... domiciliat/domiciliata in localitatea ..................................., str. ............................................... nr. ..... bl. ...... sc. ...... et. ...

.....Cititi mai departe Detalii

NOU! Raspunsuri imbatabile pentru orice problema legata de pensionare!

Va oferim singurul ghid practic de pe piata care trateaza intr-o maniera completa si 100% profesionista absolut TOATE ASPECTELE pensionarii!

Detalii mai multe AICI>>>


Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF)

Extrem de important!


Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF) este vital pentru stabilirea continutului fiselor de post. El ofera toate informatiile necesare redactarii acestor fise, prezentand detaliat atributiile, competentele, nivelurile de autoritate, responsabilitatile si mecanismele de relatii din firma dvs.

 



CD-ul “Regulamentul de organizare si functionare in 5 pasi” va ofera modele complete, corecte si legale de regulamente de organizare si functionare, pregatite pentru a fi completate cu datele specifice firmei dvs.

Economia de timp este astfel substantiala si in plus aveti siguranta ca dispuneti de un ROF perfect legal, pe care va puteti fundamenta deciziile viitoare!


Iata ce informatii deosebit de utile contine produsul:

I.     De ce aveti nevoie de Regulament de organizare si functionare?
II.    Elaborarea Regulamentului de organizare si functionare in 5 pasi
III.   Diferente fata de Regulamentul intern
IV.   Continut
Obiectul de activitate

Structura organizatorica
Organigrama
Organele de conducere
Compartimentele de lucru
Atributii, sarcini, responsabilitati
Controlul realizarii sarcinilor
V.   Greseli frecvente in elaborarea Regulamentului de organizare si functionare
VI.  Particularitati:


Regulamentul de organizare si functionare al societatilor cu raspundere limitata

Regulamentul de organizare si functionare al societatilor pe actiuni

Regulamentul de organizare si functionare al regiilor autonome

Regulamentul de organizare si functionare al organizatiilor non-profit

Regulamentul de organizare si functionare al societatilor cooperatiste

VII.  Modele
VIII. Regulamente de organizare si functionare aprobate prin act normativ

 



Avantajele pe care vi le aduce Regulamentul de Organizare si Functionare

ROF sta la baza intocmirii fiselor de post

ROF cuprinde organigrama unitatii
ROF poate fi folosit in ipoteza unei concedieri colective
ROF cuprinde structura functionala a unitatii
ROF reprezinta expresia personalitatii juridice a angajatorului

Acest regulament descrie atat modul cum este structurata firma dvs. – cu departamente, sectii, birouri, agentii, sucursale - cat si atributiile si competentele acestor subunitati, raporturile dintre ele, raporturile cu conducerea firmei, felul cum se iau si se aplica deciziile.

CLICK AICI pentru detalii >>>

 

Copyright © 2012 LegislatiaMuncii.ro

Va reamintim ca ati solicitat primirea acestui newsletter pe data de


 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate newsletterele Legislatiamuncii.ro pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
 

Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040213172586